Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem

We wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła dziennikarzy na budowę II etapu obwodnicy Puław. Przedstawiono poziom zaawansowania prac.

Pomimo okresu zimowego, prace związane z budową II etapu obwodnicy Puław nie zostały wstrzymane. Pogoda pozwala na kontynuowanie robót, co sprawia, że na niektórych odcinkach można już dostrzec pierwsze warstwy asfaltu. Choć pierwsze prace związane z realizacją połączenia drogi ekspresowej S17 od Węzła Kurów do mostu na Wiśle w Puławach ruszyły wiosną, to przez ten czas zrobiono już bardzo dużo. Wykonanych zostało około 30 procent robót, każdego dnia na budowie pracuje średnio 120 osób.

Jak bardzo są zaawansowane świadczą m.in. liczby. Aby trasa mogła powstać wycięto drzewa na obszarze ok. 30 ha, następnie odhumusowano około 220 tys. m sześciennych żyznej ziemi. Wykonano ok. 230 tys. m sześciennych wykopów i ok. 310 tys. m sześciennych nasypów. Ułożono ok. 30 tys. mkw. warstw konstrukcyjnych z kruszywa oraz ok. 20 tys. mkw. z mas bitumicznych. Wykonano ponad kilometrowy odcinek drogi dojazdowej nr 4, która przejmie ruch pojazdów zmierzających od drogi wojewódzkiej 824 do Zakładów Azotowych Puławy. Masy bitumiczne położono już na ok. 1400 metrach trasy głównej przyszłej drogi ekspresowej.

Z trzynastu zaplanowanych obiektów inżynierskich, na jedenastu z nich wykonywane są prace budowlane. Aby roboty ruszyły na kolejnych dwóch, konieczne jest wprowadzenie zmiany organizacji ruchu. Nastąpi to w drugiej połowie stycznia,kiedy to na przecięciu budowanej drogi z drogą wojewódzką nr 824 kierowcy będą musieli korzystać z objazdu. Wykonano również większość prac przy podziemnych i naziemnych instalacjach.

– Na placu budowy usunięto większość kolizji energetycznych z sieciami wodociągowymi, teletechnicznymi oraz cztery kolizje z gazociągiem. W przyszłym roku zostanie zlikwidowana ostatnia kolizja z gazociągiem wysokiego ciśnienia. Do przebudowy jest jeszcze linia energetyczna 220 kV – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykonawca inwestycji ma czas do końca kwietnia 2018 roku na oddanie gotowej trasy. Do tego czasu ma powstać droga ekspresowa o łącznej długości 11,8 km. Powstaną m.in.: dwa węzły i skrzyżowanie na prawe skręty, cztery wiadukty drogowe, trzy mosty, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego. Całość będzie kosztować ok. 323 mln złotych, z czego 233 mln złotych to wartość prac budowlanych. Pozostała kwota to koszt opracowania dokumentacji, odszkodowań za nieruchomości, prac archeologicznych czy też nadzoru nad budową.

Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem
Rosną mosty i wiadukty, jest już też asfalt. Budowa II etapu obwodnicy Puław idzie zgodnie z planem

(fot. GDDKiA)
2016-12-20 21:36:47

2 komentarze

  1. Etapowanie tej inwestycji to był błąd, wydano potężne środki na most nad Wisłą a obwodnica i tak przez prawie 10 lat nie spełnia w pełni swojej roli.

  2. Bardzo dobrze, ze budują ten łącznik, ale co dalej z resztą ekspresówki. Przecież jeżeli nie będzie do samego Radomia porządnej drogi to jaki to ma sens aby w dalszym ciągu tranzyt dalej przeciskał sie jednopasmową drogą przez małe gęsto zabudowane miejscowości?.

Z kraju