Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Remont linii kolejowej do Warszawy: Pociągiem pojedziemy taniej, będzie też więcej autobusów

Na początku czerwca rozpocznie się remont linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Warszawą. Kolejarze obawiając się utraty pasażerów obniżają ceny biletów, z kolei firmy obsługujące połączenia autobusowe, uruchamiają dodatkowe kursy.

Na czas remontu linii kolejowej z Lublina do Warszawy, pociągi zostaną skierowane objazdem przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Co więcej we wszystkich tych miejscowościach będą się zatrzymywać. Dla pasażerów oznacza to, że czas podróży do stolicy wydłuży się nawet o blisko godzinę. Trasę będzie obsługiwać 8 par pociągów, w tym 1 para wyłącznie weekendowa. Kolejowy przewoźnik PKP Intercity, obawiając się, że część pasażerów może zrezygnować z ich usług na rzecz komunikacji autobusowej, postanowił obniżyć ceny biletów na tej trasie.

Obniżka dotyczy całej trasy Warszawa – Lublin oraz odcinków pośrednich. Rabat wyniesie od kilku do kilkudziesięciu procent, czyli nawet do 10 zł. Przykładowo za bilet z Warszawy do Lublina podróżni zapłacą 30,90 zł, a nie jak dotychczas blisko 40 zł. Zmianie ulegną również ceny biletów do Terespola i Białej Podlaskiej. Klienci za podróż do tych miast zapłacą odpowiednio 34,90 zł oraz 29,90 zł, czyli o ponad 11 zł i 10 zł mniej niż do tej pory. Bilety w nowej cenie można kupować już od 22 maja.

Tymczasem firmy obsługujące połączenia autobusowe pomiędzy Lublinem a Warszawą zwiększają liczbę kursów na tej trasie. PKS Polonus po powiększeniu floty o 8 autobusów, od 26 maja uruchomi 5 połączeń dziennie pomiędzy miastami. Firma nie ukrywa, że powrót na obsługiwaną przed kilkoma laty trasę, ma związek z remontem linii kolejowej. – Uruchomienie 5 ekspresowych połączeń dziennie na trasie Warszawa – Lublin ma tym większe znaczenie dla pasażerów, że dokonuje się w przeddzień rozpoczęcia długoterminowych remontów na linii kolejowej Warszawa-Lublin. Liczymy, że nowoczesny tabor skierowany do obsługi tej trasy, dogodne godziny połączeń oraz atrakcyjne ceny biletów spotkają się z dużym i stałym zainteresowaniem ze strony pasażerów – mówi Maciej Acedański Prezes PKS Polonus.

(fot. lublin112)
2017-05-25 20:21:26

22 komentarze

  1. 30,9 cena biletu. A ile z ulgą 50%? 26,5. Drogie PKP, nie po to płacę za uprawnienia do ulgi 50% żeby dostać realnie 14%. Walcie się.

    • ? ja ostatnio kupowałam ze zniżką 51 % i zapłaciłam 15,14 zł więc wszystko dobrze nalicza.

    • 8 par pociągow to 16 kursów dziennie czyli 16 zamknięć przejazdów kolejowych do tego mamy obecny szynobus, towarowe i konserwatorskie przejazdy. będzie paraliż.

    • …a za darmo byś nie chciał? Nie dość że płacisz połowę i do tego za uprawnienia do ulgi też prawie tz. grosze to jeszcze dziadujesz.

      • Żadne grosze tylko koło 7 stów. Jak nie wiesz o czym mówisz, to się lepiej nie odzywaj.

    • Chyba ktoś tutaj miesza pojęcia. Wykupiona ulga 50% nie łączy się z ofertami handlowymi takimi jak np. bilet taniomiastowy – obowiązujący tylko w niektórych relacjach, który faktycznie kosztuje teraz 30,9 w relacji Lublin-W-Wa. Nie wprowadzaj ludzi w błąd bo cały czas płacisz 50% ceny biletu licząc „po kilometrach” również w ekspresach i pendolino.

      • No i co z tego? Normalny pasażer płaci za cały bilet 30,9. Pasażer z ulgą ustawową 51% 15 zł z groszami. A pasażer który zapłacił (kilkaset złotych) za prawa do ulgi 50% – 26,50. Twoim zdaniem to jest normalne? Bo moim nie.

  2. Dojazd samochodem/autobusem też się wydłuży o remonty. Wszędzie linie ciągłe, nie da się wyprzedzać. Najszybszy pociąg jedzie tylko o jakieś pół godziny dłużej, zależnie od pory dnia może być tak, że na „równo wyjdzie” a w godzinach szczytu pewnie pociąg nadal będzie szybszy.

  3. Ja się nie dziwię, że ludzie uciekają z PKP do innych środków transportu skoro niezostał uwzględniony bezpośredni pociąg łączàcy Lublin z wybrzeżem. Chodż podobno jeszcze „wszystko się może zrażyć…”

    • Co za bzdury opowiadasz, od 11.06.2017 będzie codziennie pociąg do Gdyni o 7:20 z wagonach do Kołobrzegu od Czerwca do końca Sierpnia.

      • Wczoraj otrzymałam taką informację z infolinii, że jest prawdopodobieństwo, że trzeba będzie jechać z przesiadką w Warszawie. Zawsze był bezpośredni pociąg wieczorem i rano.

        • A w dodatku niedawno przeczytałam meila z odpowiedzią od PKP na pytanie czy będzie takie połączenie. Pani odpisała, że takie połączenie nie zostało uwzględnione w letnim rozkładzie. 🙁

          • Pani się najwyraźniej nie zna. Połączenie dzienne do Gdyni jest cały czas. Od 23 czerwca dodatkowo zacznie kursowanie nocny TLK Mierzeja (35190) na trasie Przemyśl-Hel. Bilety można już kupować w systemie IC.

  4. LOGISTYKA….jak zwykle w lubelskim…ale to niestety odgórnie idzie…przecież to paranoja żeby równocześnie drogi kolejowe i asfaltowe w jednym kierunku remontować

    • O ile jeszcze inwestycja drogowa ma sens, o tyle ta kolejowa nie. Maksymalna prędkość po remoncie to … 160 km/h. Po co płaciliśmy w podatkach na Pendolino, jeśli nie będziemy mogli z nich korzystać?

      • No akurat ma sens, bo inaczej tory się rozpadną. I po co pendolino na tak krótkim odcinku? Pojedzie niewiele krócej, a będzie zdecydowanie drożej.

    • W jakim jednym? Drogę ekspresową robią w kierunku Lublin-Warszawa a tory Warszawa-Lublin 😀

  5. Ostatnio kupilem bilet lublin katowice i zyskalem 30 procent znizki okolo19zl bo jestem po 60 ce.ale w tej samej firmie na drugi dzien zakupilem bilet katowice wroclaw ze znizka 30 procentowa i jakie bylo moje zdziwienie otrzymalem znizke w kwocie 1;5zlotych.zapytalem o to kierownika pociagu i tlumaczyl mi od gliwicdo opola ale racja pozostala po stronie pkp zalosna firma jak isindbad .ktorzy oszukuja aby wyrobic sobie karte klienta.firmy dwie sie polaczyly .ale biletowsie nie respektuje wielka zenada…

  6. Łysy z Cidrów

    A Dart będzie jeździł na tej trasie? Bo jak nie to straszna lipa.

Z kraju