Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Reklama lubelskiego centrum budownictwa najgorszą w kraju

Bilboard którym reklamowało się lubelskie centrum budownictwa i wykańczania wnętrz „Rusałka” został uznany jako najgorsza reklama w Polsce.

We Wrocławiu odbyło się przyznanie nagród „Chamlet” dla najgorszych polskich reklam z ostatniego roku. Do czwartej już edycji konkursu zgłoszono prawie 400 reklam i projektów z całego kraju. Jury oceniało zgłoszenia w pięciu kategoriach: reklama internetowa, drukowana, społeczno-polityczna, telewizyjna a także program communication design. Jako najgorszą w kraju w kategorii reklama drukowana uznano bilboard lubelskiego centrum budownictwa i wykańczania wnętrz „Rusałka”. Kupcy z Rusałki zachęcali klientów hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.

O bilboardach zrobiło się głośno na początku lipca ub.r., gołąb trzymający polską flagę zachęcał do kupowania u swoich, czyli jak wyjaśniali kupcy z Rusałki, u lubelskich przedsiębiorców. Kontrowersyjne bilboardy zawisły w 12 miejscach w całym Lublinie. Praktycznie od samego początku reklama zaczęła wzbudzać kontrowersje oraz była wyśmiewana w internecie. Jednak jak wyjaśniali kupcy, miała zostać zapamiętana i to im się udało. Jednak często skojarzenia z wulgarnym słowem wprowadziły niesmak na co, jej zleceniodawcy odpowiadali, że nie chcieli wywoływać skandalu a jedynie zwrócić uwagę na swoje centrum handlowe, które utraciło zainteresowanie w wyniku silnej, zagranicznej konkurencji.

W pozostałych kategorii najgorszymi okazały się reklama telewizyjna Społecznej Akademii Nauk z udziałem Mariusza Pudzianowskiego, reklama internetowa akcji „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” reklamująca serwis hazardowy Betsson, społeczno-polityczna kampania stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska dotyczącą osób z zespołem Downa, gdzie wzburzenie wywołało hasło„Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”, zaś w kategorii program communication design najgorsza okazała się seria reklam Biedronki „My Polacy tak mamy”

Jak wyjaśniają organizatorzy konkursu, głównym jego celem jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej. Kampanie stają się coraz bardziej szablonowe zaś twórczość firm reklamowych spada w zastraszającym tempie. Do tego dochodzi marna przewidywalność oraz kiepska jakość kreatywnej koncepcji.

(fot. Chamlet 2012)
2013-12-01 20:48:15

Komentarze wyłączone

Z kraju