Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Rachunek za prąd na kwotę niemal 1,5 mln złotych skorygowany. Trwa ustalanie jak doszło do pomyłki

Nieco ponad 135 zł, a nie niemal 1,5 mln złotych, ma do zapłacenia za energię elektryczną nasz Czytelnik. Sprawę „znacznie” zawyżonego rachunku udało się dzisiaj wyjaśnić.

Nasz Czytelnik przed świętami zaalarmował nas o wysokim rachunku za energię elektryczną zużytą w garażu przy ul. Mełgiewskiej. Z dokumentu wynikało, że ma do zapłacenia niemal 1,5 mln złotych, a do tej pory płacił średnio niecałe 200 zł. Jak się dzisiaj okazało, doszło do pomyłki. PGE Obrót SA ustala, na którym etapie powstawania faktury pojawiła się tak duża kwota. Całą sprawę wyjaśniono dziś z klientem w biurze obsługi PGE w Lublinie.

– Od razu jak przeczytałem materiał zadzwoniłem do naszego oddziału w Lublinie z prośbą o wyjaśnienie tego tematu. Dostałem informację, że klient był dzisiaj w biurze obsługi klienta i dostał fakturę korygującą. Temat z klientem został wyjaśniony, a my sprawdzamy, czy był to błąd dystrybucji, czyli osób, które sprawdzały licznik. W każdym taki przypadku zajmujemy się w pierwszej kolejności klientem, żeby uspokoić go i wyjaśnić sytuację, a później sprawdzamy wewnętrznie jak to się stało. Wszystko po to, aby takie sytuacje w przyszłości się nie zdarzały – poinformował nas Mariusz Majewski rzecznik prasowy PGE Obrót SA.

Widoczna poniżej faktura za energię elektryczną w garażu przy ul. Mełgiewskiej to już na szczęście historia.

17965391_737989503048065_1620665613_n

2017-04-18 18:27:43
(fot. nadesłane)

16 komentarzy

  1. Bardzo dziwne te pomyłki PGE, tak się dziwnie składa że też dostałem zawyżony rachunek za prąd. Przed korekta 4700 zł, po korekcie 180 zł. I też przed Świętami. Jak bym miał polecenie zapłaty to bym te Święta miał naprawdę skromne.

  2. może ma bimbrownie w tym garażu 😀

    • Ja pędzę na okrągło.Zaopatruję całe centrum,chwalą że mój bimberek jest najlepszy ale zapewniam cię że więcej jak 300 na miesiąc prądu nie naciągam.

  3. mogli mu dać choć komplet żarówek w ramach rekompensaty 😉

  4. I po co było się tak sadzić. Wystarczyło udać się do PGE i wszystko wyjaśnić. Nic to… w mediach trza zaistnieć.

    • Gosciowi sie nie dziwię, za stres powinni go laadnie przeprosic. Rozumiem ze Tobie nie przyszloby na mysl jakbys dostal taka fakturę, ze mozesz miec klopot lub sadzic sie i miec komornika i swieta bys mial takie jak zwykle? Nie zdarzaja sie takie sprawy? Cala sprawa swiadczy rowniez o g. nym systemie jaki firma uzywa.

  5. albo gumowych, odstresowujących

  6. no jak to, bozenka [..] sie o jedno 0 przy wpisaniu w kompa

  7. Na temat rachunków za energię i rozmów z paniami z infolinij mógłbym napisać doktorat taki to mają super bałagan .Napisze tylko tyle najpierw przez kilka lat była niedopłata teraz dwa okresy rozliczeniowe jest kosmiczna napłata a kiedy będzie normalnie

  8. zamiast gonić do gazety to mógł pójść do biura obsługi klienta i załatwić temat jak cywilizowany człowiek a nie jak gówniarz

    • Bardzo dobrze, że poinformował media – takie pomyłki trzeba nagłaśniać, bo jeśli mylą się na tak duże kwoty, to nie świadczy to najlepiej o procedurach w PGE – mniejsze kwoty nadpłaty przechodzą pewnie niezauważone, a często najpierw każą uregulować fakturę, a dopiero potem rozpatrują reklamację: mnie kiedyś też naliczono za dużo o kilka tysięcy – zanim wyjaśniłem sprawę, to przylecieli wyłączać prąd, „bo jest faktura niezapłacona” – typowa próba wyłudzenia . Po drugie, to nie klient powinien iść do nich i prosić o łaskawe wyjaśnienie, tylko pracownik który „narozrabiał” (źle spisał licznik, wprowadził błędne dane do systemu, itp) powinien skorygowaną fakturę przynieść w zębach i przeprosić klienta za zszarpanie nerwów. Niestety, nadal u nas istnieje przekonanie, że „każdy jest omylny, pod warunkiem że będzie to urzędas i stoi za nim urząd, lub monopolista taki jak PGE” – spróbuj się pomylić np. w zeznaniu podatkowym… Pozdrawiam.

    • No ale wtedy by nie zaistniał w przestrzeni publicznej a tak celebratyta.

  9. A ja twierdzę, że Klient który otrzymał zawyżoną fakturę to trochę pajac. Normalny czlowiek w takiej sytuacji udaje sie do zakładu energetycznego i sprawę wyjaśnia. A Gościo najpierw sprawę nagłaśnia, zapomniał chyba jeszcze o poinformowaniu ABW CBA CBŚ może jeszcze Ministerstwo w Warszawie trzeba by poinformować,
    teraz chwal i się że faktura skorygowana i po co????? Kogo interesują jego prywatne sprawy i rozgrywki z zakładem????
    Niestety niektórzy tak mają, Chcą zaistnieć, marzy i m się zostać celebrytą.

    Tak i ktoś nawet gdyby guza sobie natłukł tez się pochwali.
    Więc oczekujemy dalszego rozwoju wypadków, była zawyżona faktura, jest korekta teraz proszę nas poinformować o zapłacie faktury i to szczegółowo, czy to był przelew czy może na poczcie zapłacone?????

  10. Umnie odkąd mam elektroniczny licznik rachunki sa o 200 zl wyzsze, pomimo wymiany zarowek na ledy I tv na ledowe. WTF? O_o

Z kraju