Przewozy Regionalne po raz pierwszy zanotowały zysk. Będą inwestycje w tabor
22:14 10-04-2017
Ponad 51 mln złotych zysku zanotowały w ubiegłym roku Przewozy Regionalne, które obsługują w naszym województwie połączenia m.in. do Terespola, Chełma, Łukowa, Parczewa, Stalowej Woli czy też do lotniska w Świdniku. Jest to obecnie największy przewoźnik kolejowy w Polsce. Co ważne, dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach działalności, został zanotowany po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki.
– 51,238 mln zł, bo tyle dokładnie wynosi wynik za 2016 r., to efekt konsekwentnie wdrożonego planu restrukturyzacji oraz założonej w nim optymalizacji kosztów. W tym roku spodziewamy się równie dobrych wyników – wyjaśnia Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych. – Tak znaczna poprawa kondycji finansowej Przewozów Regionalnych pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Spółka odzyskała wiarygodność finansową i dzięki temu może inwestować w nowy tabor. Taka sytuacja jest niezwykle pocieszająca, zwłaszcza, że ludzie coraz chętniej chcą jeździć koleją – dodaje Jarosław Kossowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej.
Jak zapowiadają władze spółki, dzięki tak dobrym wynikom finansowym, spółka skoncentruje się na poprawie jakości usług, inwestycjach w tabor oraz integracji oferty wraz z przewoźnikami autobusowymi. Zostanie zakupiony nowy tabor z kolei starsze składy będą poddane modernizacji. Przewoźnik podpisuje też kolejne, długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikuje prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi.
– Poprawa kondycji finansowej Spółki spowodowała, że pozyskano środki finansowe na realizację inwestycji. Dzięki nim już w 2017 roku na tory wyjedzie część z ponad 50 nowoczesnych pociągów: nowych i w pełni zmodernizowanych składów – mówi Artur Kowalczyk, Członek Zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych. Głównymi zaletami nowych pociągów będzie wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. Pojazdy zostaną także przystosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Mają też spełniać najwyższe normy środowiskowe: niski poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu.
W 2016 roku z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o prawie 3,5% więcej niż w roku 2015. Wyniki za pierwsze miesiące bieżącego roku pokazują, że w tym roku spółce uda się utrzymać podobne wyniki.
(fot. ZwiedzajLubelskie.pl)
2017-04-10 22:00:38
brawo i ukłony dla zarządu
ja się pytam za co brali MOJE pieniądze poprzednicy przez poprzednie 15 lat??
P.S. ostatnio jechałem ICC ….. od kilkunastu lat bez zmian…..
Jak to możliwe pod pisowskim zarządem? Czyżby platforma nie była aż tak profesjonalna? A może wcześniej też by był zysk, jakby nic nie kraść?
PO było tylko po to żeby drenować budżet Państwa dla własnych korzyści, dlatego należy trzymać za przysłowiową mordę urzędasów, żeby nie kradli, nie brali łapówek oraz przynosili dochód, a nie jedynie „odchody”.
Jak jechałeś ICC to nie jechałeś przewozami regionalnymi…
Masz racje Sherloku…
Sukces sukcesem, ale jak zaczną remont torów w kierunku Puław , część z tych dochodów napewno im się ukruszy. O tym oczywiście nie wspomniano. Miejmy nadzieję, że szybko się uwiną i znów im zyski skoczą.
Takim jak ty to nikt i nic nie dogodzi. A może wstrzymać remont trasy na Warszawę? Po co nam taki koszt! Czy nie lepiej telepać się po staremu?
Pięćdziesiąt banek pójdzie na premie, reszta inwestycja w tabor.
a w Lublinie dworzec autobusowy nie jest w pobliżu dworca kolejowego. Gdyby je połączyć to ruch pasażerski ruszyłby z kopyta niesamowicie
Nie ruszy. Ceny biletów na pociągi są tak wysokie że poza osobami z ustawowymi ulgami nikomu się nie opłaca nimi jeździć. Mechanizm jest ustawiony że aby nie dotacje od państwa do przejazdów ulgowych kolej dawno przestała by istnieć.
A teraz wyobraźcie sobie, że prywatny przedsiębiorca przez piętnaście lat ładuje kasę w biznes bo po tym okresie wyjść cokolwiek na plus…
efekty poprzedniego zarządu, wkrótce zostaną przejedzone