Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przewozy Regionalne po raz pierwszy zanotowały zysk. Będą inwestycje w tabor

Obsługujące większość pasażerskich połączeń kolejowych w naszym województwie Przewozy Regionalne podsumowały ubiegły rok. Po raz pierwszy w swojej historii odnotowały dodatni wynik finansowy.

Ponad 51 mln złotych zysku zanotowały w ubiegłym roku Przewozy Regionalne, które obsługują w naszym województwie połączenia m.in. do Terespola, Chełma, Łukowa, Parczewa, Stalowej Woli czy też do lotniska w Świdniku. Jest to obecnie największy przewoźnik kolejowy w Polsce. Co ważne, dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach działalności, został zanotowany po raz pierwszy w 15-letniej historii spółki.

– 51,238 mln zł, bo tyle dokładnie wynosi wynik za 2016 r., to efekt konsekwentnie wdrożonego planu restrukturyzacji oraz założonej w nim optymalizacji kosztów. W tym roku spodziewamy się równie dobrych wyników – wyjaśnia Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych. – Tak znaczna poprawa kondycji finansowej Przewozów Regionalnych pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Spółka odzyskała wiarygodność finansową i dzięki temu może inwestować w nowy tabor. Taka sytuacja jest niezwykle pocieszająca, zwłaszcza, że ludzie coraz chętniej chcą jeździć koleją – dodaje Jarosław Kossowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej.

Jak zapowiadają władze spółki, dzięki tak dobrym wynikom finansowym, spółka skoncentruje się na poprawie jakości usług, inwestycjach w tabor oraz integracji oferty wraz z przewoźnikami autobusowymi. Zostanie zakupiony nowy tabor z kolei starsze składy będą poddane modernizacji. Przewoźnik podpisuje też kolejne, długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikuje prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi.

– Poprawa kondycji finansowej Spółki spowodowała, że pozyskano środki finansowe na realizację inwestycji. Dzięki nim już w 2017 roku na tory wyjedzie część z ponad 50 nowoczesnych pociągów: nowych i w pełni zmodernizowanych składów – mówi Artur Kowalczyk, Członek Zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych. Głównymi zaletami nowych pociągów będzie wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. Pojazdy zostaną także przystosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Mają też spełniać najwyższe normy środowiskowe: niski poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu.

W 2016 roku z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o prawie 3,5% więcej niż w roku 2015. Wyniki za pierwsze miesiące bieżącego roku pokazują, że w tym roku spółce uda się utrzymać podobne wyniki.

(fot. ZwiedzajLubelskie.pl)
2017-04-10 22:00:38

12 komentarzy

  1. brawo i ukłony dla zarządu
    ja się pytam za co brali MOJE pieniądze poprzednicy przez poprzednie 15 lat??
    P.S. ostatnio jechałem ICC ….. od kilkunastu lat bez zmian…..

    • Jak to możliwe pod pisowskim zarządem? Czyżby platforma nie była aż tak profesjonalna? A może wcześniej też by był zysk, jakby nic nie kraść?

      • PO było tylko po to żeby drenować budżet Państwa dla własnych korzyści, dlatego należy trzymać za przysłowiową mordę urzędasów, żeby nie kradli, nie brali łapówek oraz przynosili dochód, a nie jedynie „odchody”.

    • Jak jechałeś ICC to nie jechałeś przewozami regionalnymi…

  2. Sukces sukcesem, ale jak zaczną remont torów w kierunku Puław , część z tych dochodów napewno im się ukruszy. O tym oczywiście nie wspomniano. Miejmy nadzieję, że szybko się uwiną i znów im zyski skoczą.

    • Takim jak ty to nikt i nic nie dogodzi. A może wstrzymać remont trasy na Warszawę? Po co nam taki koszt! Czy nie lepiej telepać się po staremu?

  3. Pięćdziesiąt banek pójdzie na premie, reszta inwestycja w tabor.

  4. a w Lublinie dworzec autobusowy nie jest w pobliżu dworca kolejowego. Gdyby je połączyć to ruch pasażerski ruszyłby z kopyta niesamowicie

    • Nie ruszy. Ceny biletów na pociągi są tak wysokie że poza osobami z ustawowymi ulgami nikomu się nie opłaca nimi jeździć. Mechanizm jest ustawiony że aby nie dotacje od państwa do przejazdów ulgowych kolej dawno przestała by istnieć.

  5. A teraz wyobraźcie sobie, że prywatny przedsiębiorca przez piętnaście lat ładuje kasę w biznes bo po tym okresie wyjść cokolwiek na plus…

  6. efekty poprzedniego zarządu, wkrótce zostaną przejedzone

Z kraju