Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przewozy Regionalne na Lubelszczyźnie obsłużą połączenia kolejowe do 2020 roku

9 grudnia Zarząd Województwa Lubelskiego podpisał umowę z Przewozami Regionalnymi, zgodnie z którą Operator będzie obsługiwał regionalne połączenia kolejowe do 2020 roku. Już niebawem pojawią się nowe, komfortowe pojazdy szynowe.

Województwo Lubelskie było jednym z pierwszych, które przed kilku laty zadeklarowało udział w restrukturyzacji Spółki. W opinii Marszałka Województwa Lubelskiego Sławomira Sosnowskiego, zawarcie umowy na lata 2017-2020 jest zwieńczeniem tego procesu.

– Priorytetem moim i całego Zarządu Województwa Lubelskiego jest zapewnienie mieszkańcom naszego regionu możliwości swobodnego i odbywającego się w coraz lepszych warunkach podróżowania – komentuje marszałek Sosnowski. I dodaje: – Chcę również zapewnić wszystkich, którzy korzystają z usług kolejowych, iż w obecnej perspektywie finansowej RPO 2014-2020 będziemy kupowali kolejne nowe, komfortowe pojazdy szynowe. Zachęcam wszystkich do korzystania z naszej oferty przewozowej, która z roku na rok staje się bardziej atrakcyjna, a co za tym idzie konkurencyjna względem indywidualnego transportu drogowego.

Zawarte porozumienie obejmuje cztery rozkłady jazdy: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 i 2019/2020. To kolejna umowa public service contract podpisana przez Przewozy Regionalne. W ostatnim czasie na długoletnią współpracę ze Spółką zdecydowały się również województwa zachodniopomorskie i małopolskie.

– Długoletnie umowy przekładają się na stabilność rozkładu jazdy. Wieloletnia perspektywa pozwala nam na kształtowanie siatki połączeń zgodnie z oczekiwaniami klientów. Gwarantujemy punktualność kursów, komfort podróży i atrakcyjną cenę, czyli rzeczy najważniejsze dla pasażerów – zaznacza Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych.

Umowy PSC podpisane przez Spółkę w większości polskich województw pozwalają na kontynuację strategii rozwoju podjętej na początku tego roku. Działania te pozwoliły na rozpoczęcie szerokiego programu inwestycji i modernizacji taboru.

Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całej Polsce wyjeżdża około 1800 naszych pociągów. W ciągu roku z naszych usług korzysta ponad 77 mln pasażerów. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 27%.

2016-12-29 15:00:15
(fot. lublin112.pl)

7 komentarzy

  1. co z tego i tak PIS zbierze smietankę i już kombinuje jak dowalić PO którzy nie sa wcale lepsi

    • A co ma piernik do wiatraka skoro to nie rząd dał kasę na modernizację pociągów należących do PR tylko ich partnerzy biznesowi? Mara zapracowała sama na siebie i oby tak dalej.

      • Dokładnie tak! Co ma piernik do wiatraka. Ja tam ogólnie jestem za modernizacją PR. Jeżdżę ich pociągami do pracy i do rodziny i nigdy się sie zawiodłem.

  2. Nie macie info co tam się na Paderewskiego wydążyło? już kilka godzin osiedlowka po kolizji zablokowana…

  3. po co kupowac nowe?wystarczy zastapic pordzewiale elementy nowymi ,pomalowac,wstawic nowe fotele i styka-pisze o modernizacji najstarszych podmiejskich. nowy tabor to niech sobie IC kupuje tylko mysle ze wiekszosc ludzi wolalaby zaplacic 30zlotych jadac do wawy EP09 niz 50zl jadac pendolino.stare ep09 wyciaga 160 wiec czasowo bardzo mala roznica.dlaczego zlikwidowali miejska komunikacje prywatna?bo wiekszosc wolala jezdzic starym ikarusem za zeta niz nowym neoplanem za 1.80 ale jak to zrozumieli to zdelegalizowali prywaciarzy i maja monopol.jak kiedys podrozalo paliwo to i mpk podnioslo ceny biletow.teraz paliwo jest o 30% tansze ale ceny biletow nie poszly w dol bo nakupili solarisow.myslenie w stylu -zarabiam 1800 ale kupie sobie nowa toyote za 100tys a co tam -kiedys sie zwroci…brawo!

    • Akurat w tym wypadku zakup nowych składów i modernizacja tych starszych świadczą o tym jak dobrze Polregio sie rozwija. To taki nowy rozdział dla firmy zwiększający jej standardy aby nam podróżnym było lepiej. Mnie się jak najbardziej ta opcja podoba.

  4. Dobrze! Niech podpisują, ja na PRy nie narzekam, od lat nimi jeżdżę i mam nadzieję że tak zostanie

Z kraju