Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Na przejazdach kolejowych ma być bezpieczniej. Rusza wielka inwestycja PKP

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały pięć kontraktów na modernizację 182 przejazdów kolejowo-drogowych. W naszym województwie prace związane z ich przebudową będą prowadzone w 16 lokalizacjach.

Zawarte we wtorek pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe a wykonawcami umowy pozwolą na zmodernizowanie 182 przejazdów kolejowo-drogowych położonych na 73 liniach kolejowych w Polsce. Projekt warty 256,7 mln zł, ma zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zlikwidować ograniczenie prędkości. Na 121 przejazdach i przejściach zostaną zamontowane dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne, m.in. rogatki i sygnalizatory świetlne. W tej grupie są także półrogatki i sygnalizacja na 2 przejściach przez tory dla pieszych. Na 61 przejazdach nowoczesne urządzenia zastąpią już wyeksploatowany sprzęt.

W naszym regionie prace będą prowadzone w 16 lokalizacjach. Modernizacja przejazdów nastąpi m.in. na liniach kolejowych: nr 26 z Radomia do Łukowa i nr 7 z Warszawy przez Lublin do Dorohuska. Objęte projektem przejazdy zostaną wyposażone w nowoczesne urządzenia zdalnej kontroli zwiększające poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym. Dzięki temu informacja o stanie urządzeń jest stale dostępna u dyżurnego ruchu oraz jest wyświetlana maszynistom na tzw. tarczach ostrzegawczych umieszczanych przy torach przed przejazdami.

– Bezpieczeństwo pozostaje priorytetem w działalności PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Spółka nie tylko modernizuje przejazdy i buduje bezkolizyjne skrzyżowania nad lub pod torami, lecz także wprowadza nowoczesne systemy sterowania ruchem. Dzięki temu zwiększamy poziom bezpieczeństwa i zapewniamy sprawniejsze podróże koleją – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na decydowanej większości modernizowanych przejazdów poza wymianą lub montażem nowych urządzeń, zaplanowano także poprawę nawierzchni drogowej. Dzięki temu dla kierowców pokonanie skrzyżowań drogi i torów będzie sprawniejsze. Nowe i dodatkowe zabezpieczenia na przejazdach i przejściach dla pieszych pozwalają również zwiększyć prędkość pociągów. Tam gdzie były ograniczenia prędkości, pociągi przyśpieszą. Jest to istotne nie tylko w ruchu pasażerskim, ale także w ruchu ciężkich pociągów towarowych. Ich jazda będzie płynniejsza i bardziej ekonomiczna.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2017-10-18 00:15:07

10 komentarzy

  1. ZDROWY ROZSĄDEK! PATRZEĆ PATRZEĆ I JESZCZE RAZ PATRZEĆ. tylko to może pomóc, nie żadne znaki czy rogatki!

  2. Na głupotę żadna modernizacja nie pomoże.

    • Apoloniusz Pierdółko, brat Kleofasa, też Pierdółki, a mąż starej Pierdółkowej

      W 100% popieram Twoje słowa Tomku, oraz CWP.
      Niestety, durniów Ci u nas dostatek jest tak wielki, że nie ma szansy, żeby nawet po opisanych modernizacjach obyło sie bez wypadków.

      • Ale ważne jest także to, że pociągi będą jeździły szybciej (o ile nie będą stały, bo jakiś Janusz ominie szlaban i wjedzie z 4-osobową rodziną pod pociąg).

      • Może nie 100% rozwiązaniem ale dośc skutecznym, byłaby zamiast szlabanu i świateł, wysuwana z drogi betonowa ściana na wysokość 1,5 metra.

  3. Najpierw to by zrobili porządne przejazdy przez tory bo na niektórych to można koło urwać takie dziury!

  4. Zamiast szlabanów powinny na czas przejazdu pociągu z asfaltu wysuwać się zapory drogowe – takie, jakich używa się do ochrony np. wjazdu do ambasad. Bo stawianie szlabanów nic nie da – i tak znajdzie się kretyn, który nie zechce poczekać…

  5. Sporo przejazdów jest na skos z torami i z busa z paką niestety jednej strony nie widać .

  6. A w Miłocinie na modernizowanej trasie do W-wy miał powstać wiadukt a jednak pozostanie przejazd bo trasa objazdu dzieliła pole i miała przebiegać obok domu kacyka z PISu Waldemara P. PIS bracie, PIS i dojna zmiana.

Z kraju