Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pracowali do ostatniego dnia. Zakończyła się przebudowa skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą

Kilka dni temu zniknęły słupki wygradzające pasy ruchu, a wczoraj oficjalnie zakończyły się prace związane z przebudową skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą w Lublinie. Prace trwały dziewięć miesięcy.

Zakończyły się prace związane z przebudową skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą w Lublinie. Prowadzone były one od początku października ub. roku, a więc przez dziewięć miesięcy. Pomimo wielu uwag kierowców, dotyczących tempa prowadzonych robót, zostały one ukończone w terminie. Wykonawca zgodnie z umową zawartą z Zarządem Dróg i Mostów, miał czas na wykonanie inwestycji właśnie do końca czerwca.

Efektem przebudowy są dodatkowe pasy ruchu dla skręcających w lewo, w ul. Lotniczą. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy ruchu w każdym kierunku: jeden do skrętu w lewo, drugi do jazdy na wprost i trzeci do jazdy na wprost lub skrętu w prawo. Powstała również nowa sygnalizacja świetlna, dzięki której przejazd przez skrzyżowanie ma być bezkolizyjny. Zmieniona została również lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej. Przeniesiono je za skrzyżowanie.

W planach ratusz ma kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu, jednak zostaną one wprowadzone najwcześniej w 2019 roku. Tym razem chodzi o wydzielenie skrajnych prawych pasów ruchu do dyspozycji pojazdów komunikacji miejskiej. Buspasy powstać mają dopiero po zakończeniu przebudowy skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grabskiego i Sulisławicką.

41

(fot. lublin112)
2018-07-01 17:14:47

34 komentarze

  1. Wszystko fajnie, pięknie, ale po kij te buspasy? :/

    • świetnie…a kiedy skończą przedłużenie Monte Casino ??? miała być gotowa na koniec kwietnia…minęło dwa miesiące temu…i cisza…

      • Dokładnie. Codziennie jeżdżę tamtędy. Wizualnie wygląda na koniec robót. Pasy pomalowane, robotników praktycznie nie ma. Dlaczego nie chcą tego otworzyć?? Wiadomo odbiory techniczne itp itd. Ta ulica znacznie odciąży kraśnicką i dalej Wileńską Pagi. Każdy dzień się liczy!!!

      • No to rewelacja, ciekawe czy za 2 lata nie będzie kolejnej przebudowy. Zróbcie coś z tymi światłami wydane 50 mln na inteligentnie światła i co, kiedy będzie lepiej. Jak widzę np. na skrzyżowaniu Krancowa – M. Majdanka pali się zielone światło do jazdy w strone muzeum a żaden pojazd nie jedzie a jak tworzy się korek do skrętu w lewo z M. Majdanka w Krancowa to pali sie tyle co do lewo skrętu kilka sekund, dlaczego monitoring nie nauczył się że na wprost nic prawie nie jeździ a wszyscy skracają w lewo.

      • Przebudowa deptaka również miała się już jakiś czas temu skończyć.

        • Nie jakiś czas a do końca maja. Niestety, dostawca kamienia (kolega Żuka) zawalił, to miasto nawet kar nie wyegzekwuje. Jak tu swojego karać?

    • Wszystko jest ok, jak buspas jest dołożony, a nie kosztem „normalnego” pasa (chociaż są i od tego wyjątki ->JP2).

  2. Kierowcy, od was zależy, czy radni PO i WL zabiorą jeden pas ruchu dla komunikacji, czy też pogonicie ich z Ratusza i nie będziecie w korkach stali.

    • Przesiądź się na autobus to nie będziesz stał w korkach. Świeższe powietrze i mniej zanieczyszczeń będzie jak zostawisz swojego 18 letniego golfa w garażu ( czytaj: oddasz na szrot) PROSTE.

      • Popieram i tu apel do pasażerów: pasażerowie to od Was zależy czy chcecie szybciej i punktualnie jeździć komunikacją miejską gdy będzie coraz więcej bus-pasów – pamiętajcie, że jest Was więcej.

        • Jan nierzetelny

          haha zwłaszcza na przystankach czekających po 30 minut na swój wymarzony autobus pełny żuli i śmierdzących współpasażerów…

      • Świerze powietrze w autobusie? Dziękuję, wolę we własnym smrodzie postać w korku. A golfa to se upierz bo naftaliną zajeżdża.

        • Jaśnie Panie Mietku.
          Proszę pamiętać o zabieraniu ze sobą nocnika bo ostatnio stojąc w korku zas.ał Jaśnie Pan cały samochód.
          W szkole Jaśnie Pan nie był prymusem to w korku przyda się też lektura słownika ortograficznego.
          Aby umysł był ŚWIEŻY 🙂

        • Ja rozumiem, jak ktoś dojeżdża do pracy spoza miasta, to oczywiste, że samochód jest niezbędny, ale po co komu przemieszczać się samochodem po mieście, skoro jest komunikacja miejska, można też pojechać rowerem, chyba że ktoś jedzie na zakupy do hipermarketu i nie chce dźwigać zakupów do domu przez ileś tam czasu.

          • Zobaczymy, ile to hrabiostwa zostawi samochód na parkingu budowanym na Choinach i przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Mam nadzieję, że wszyscy radni, tudzież urzędnicy na garnuszku społeczeństwa, będą mieli taki obligatoryjny nakaz. A ha. Legitymacja PO lub ustne zobowiązanie, będzie uprawniało do bezpłatnego korzystania z miejsca parkingowego i przejazdu MPK. Mam nadzieję, że parking okaże się za mały i kosztem kolejnych milionów zostanie powiększony do słusznych rozmiarów.

    • a ci z PiS oddadzą te pasy na pielgrzymki? Taki słabo myślący to jesteś tylko w niedzielę czy na co dzień?

    • Niedobra zmiana

      Haha nie będą stali w korkach 😀 Zbiorkom ma pierwszeństwo. Kropka. Dodatkowe pasy nic nie dadzą, korki i tak będą. Mądrzy ludzie już dawno tego dowiedli i przetestowali. Służby ratunkowe też mają pierwszeństwo, buspas jest też dla nich.

  3. A jak sytuacja na deptaku?

  4. Co za głąb przenosi zatokę przystankową na skrzyżowanie. Ciekawe jak przyjadą 3 autobusy i jeden zostanie na skrzyżowaniu? Wtedy będzie się działo w godzinach szczytu. A i przypominam ze 3 lata była wymieniana nawierzchnia na skrzyżowaniu

    • akurat lokalizacja przystanków jest dobierana nie tylko przez jakichś urzędasów którzy nigdy tam nie byli, jest to wszystko dokładnie ustalane choćby z ZTM. A warto się rozejrzeć i zobaczyć, że w Lublinie jest dużo tak rozmieszczonych przystanków, chociażby kolejny 😉

  5. Do Lo:buspasy są potrzebne,dlaczego ktoś zapyta?Bo tylko mpek i taxi jeździ?To jest jak pas awaryjny na autobani!Karetka lub inne służby mogą sie przebić,by np ratować czyjeś życie lub dobytek!Oczywiście są sieroty lub cwaniaki na buspasach i dojeżdżając do sygnalizatora głupieją.A że się korkuje to w końcu miasto!Na „zamek” większość jeździć nie chce lub wpuścić z uliczki też!!!Masz malutką odpowiedź.Szerokości.

    • Buspasy w tej części miasta jak też całym Lublinie nie są potrzebne – codziennie podróżuje zarówno ZTM jak też samochodem i rowerem – d – przejazd ZTM zajmuje ponad dwa trzy razy więcej czasu …. Nie że względu na czas przejazdu bo nawet w szczycie autobusu w miarę szybko poruszają się ALE ZE WZGLĘDU NA ROZKLAD. Buspasy to wymysł ekoideologii a Ratusz wprowadza je po to aby dostać punkty w dofiansiwaniu UE do inwestycji … Czy chcemy czy nie , czy ma sens czy nie ONE są lub będą na Dr Męcz Majdanka, Fabrycznej, moście 700 lecia, Tysiąclecia, Lipowej – jak dla mnie bez sensu i będę głosował na tego kto je zlikwiduje …. Autobusom wystarczy sygnalizacja pierwszeństwa wyjazdu z przystanku ….

      • Wyjedź autobusem z pod Nowej w Wodopojną bez buspasa.Inaczej po likwidacji buspasa spróbuj zmienić pas prawy na skrajny lewy,bo chcesz w Wodopojną…hahaha To tak jak wbić sie z Czechowa na nowy wiaduk na Wawę w szczycie!!!hahaSzerokości i pomyślunku!!

        • To wydzielona sygnalizacja dla autobusów przestała działać? Nie zapala się sygnał pozwalający na wyjechanie z zatoki przed wszystkimi stojącymi przed przejściem na czerwonym?
          Dla kontrastu – po stronie Zamku podobna sytuacja. Kierowcy autobusów mają za nic nadawany sygnał zakazujący im wyjazdu z zatoki przystankowej.

          • PRZECIEŻ JEST LINIA PRZERYWANA NIE MA ZAKAZU WYJAZDU Z PRZYSTANKU POMIMO SYGNALIZATORA DLA AUTOBUSÓW (po stronie zamku)

        • Pomyślunku powiadasz? Wystarczy polecieć dołem i też na Wa-Wę wylecisz. Możesz też Bohaterów Września. No ale trzeba myśleć….

        • No przecież mają swoją sygnalizację którą ma im to umożliwić ? To było wystarczające rozwiązanie problemu … Jak bus/trajtek taxi ma kreskę poziomą – nie jedzie jak pionową to jedzie przed WSZYSTKIMI ! Nie zauważyłeś tego ? A wyłączenie całego pasa dla komunikacji zbiorowej powoduje tylko korki – jest już kilka miast naszej wielkości które rezygnują z tego … nie jesteśmy Nowym Jorkiem czy choćby Warszawą z Trasą Łaziekowską (gdzie wydaje się być uzasadniony buspas) … PROBLEM polega na tym że urzędnik wie lepiej co dla nas jest dobre, a jego wiedza wynika z ekspertyz i sztucznego forsowania mody na transport zbiorowy – Owszem wielu będzie z niego korzystało (bo jest tańszy) ale zabiera za dużo czasu a komfort jazdy jest jaki jest (co prawda coraz lepszy).

    • buspasy są potrzebne, ale… nie w tym miejscu. Cofnijmy się o 5 lat wstecz: na DMM były 2 pasy i była to najmniej zakorkowana główna ulica w Lublinie (!) Teraz jest więcej pasów (aczkolwiek więcej też skrzyżowań), więc po co kombinować?

  6. Czyli za 2 lata wszystko będzie rozp… super, to się nazywa marnowanie pieniędzy !

    • Bez przesady. Wymienią kilka znaków i zmienią oznakowanie poziome. Inna sprawa to sens buspasów na ulicy, która nie jest zakorkowana. Po zmianach zapewne będzie.. ale może o to chodzi urzędnikom.

  7. W komentarzach na fb do artykułu jest piękne zdjęcie wyjazdu z Lotniczej. Dobre miejsce dla Policji… Jak zwykle plany ważniejsze od zdrowego rozsądku.

  8. najbardziej potrzebny bus pas to ten na rondzie na JPII korek jak h….. a tak byłby płynny ruch mniej zadymienia. Ale bus pas to ekologia przecie

  9. Dodam do przebudowy ul Droga męcz. Majd .Słyszę przed chwila wypadek,czy kto ktokolwiek planujący ruch na tym skrzyżowaniu z Krańcową?spróbował przejść swobodnie na jednej zmianie w którąkolwiek stronę i zmieścić sie w czasie.Trzeba być zdrowym i sprinterem,a co maja mówić ludzie chorzy, na wózkach o kulach i starsi.Niech ten cwaniak wypróbuje przejść nie łamiąc przepisów przez to przejście.

Z kraju