Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

PolskiBus: Jest zgoda na więcej połączeń pomiędzy Lublinem a Warszawą

Po trzech miesiącach lubelski Urząd Marszałkowski wydał decyzję co do kolejnych kursów obsługiwanych przez PolskiBus na trasie Lublin – Warszawa. Urzędnicy wydali zgodę na osiem połączeń dziennie.

Wniosek o wydanie pozwolenia na dodatkowych sześć kursów pomiędzy Lublinem a Warszawą PolskiBus złożył w lubelskim Urzędzie Marszałkowskim jeszcze we wrześniu. W ten sposób przewoźnik chciał zwiększyć częstotliwość kursowania, by czerwone autobusy pokonywały tą trasę nie pięć, jak jest obecnie, lecz jedenaście razy dziennie. Postępowanie w tej sprawie trwało przez trzy miesiące. W tym czasie urzędnicy m.in. przeanalizowali obecnie obowiązujący rozkład jazdy i nie zgodzili się z proponowanymi godzinami odjazdów, gdyż w tym samym czasie swoje kursy wykonywali inni przewoźnicy.

Wobec tego PolskiBus musiał tak ustalić rozkład jazdy, by nie kolidował on z innymi kursami wykonywanymi przez konkurencyjnych przewoźników. Godziny te musiały też zostać zaakceptowane przez zarządce dworca gdzie zlokalizowany jest przystanek początkowy. W związku z tym ograniczono do trzech ilość nowych kursów o jakie wnioskował przewoźnik. W końcu we wtorek urzędnicy poinformowali, że wydali zgodę i pozwolili by czerwone autobusy pokonywały trasę z Lublina do stolicy osiem razy dziennie.

W chwili obecnej nie jest jeszcze wiadomo, jak na decyzję Urzędu Marszałkowskiego zareaguje stowarzyszenie Lexmid, które od dłuższego czasu blokuje rozwój przez PolskiBus siatki połączeń w naszym regionie. Stowarzyszenie było stroną w postępowaniu, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że wydana zgoda może zostać zaskarżona. Podobnie było z kursami do Rzeszowa, które przewoźnik musiał zlikwidować właśnie po odwołaniach stowarzyszenia. Podobnie jest też z trasą Lublin – Kielce -Kraków, która wg. zapowiedzi, ma działać tylko do połowy stycznia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze prowadzi postępowanie właśnie na wniosek stowarzyszenia Lexmid, które odwołało się od decyzji zezwalającej na obsługę tej trasy przez PolskiBus.

(fot. lublin112)
2015-12-22 20:14:14

18 komentarzy

  1. Cieszy mnie ze Polski Bus jest na naszym rynku.Dlaczego mamy kozystac z busów jak PB ma autokary i to sporo wygodniejsze.Jestem kierowcą tira i widzę styl jazdy busów a autokarów PB i powiem że kilka razy kozystalem z usług komunikacji i powiem ze moim zdaniem takie firmy jak PB powinny się rozkręcić…
    Busy na trasach:Kraków,Warszawa,Poznań,Puławy są w wiekszosci paro letnie lub Nowe ale miałem okazję jechać busem z Lublina do Świdnika i byłem załamany nie wiem kto daje pozwolenie na kursowanie takich busów,w lecie sauna a w zimie zimno.Panowie ,,Przewoznicy”koszt biletu z Lublina do Swidnika jest 3 lub 3,5 (nie pamiętam dokladnie) gdzie jest około 15 km w porównaniu do trasy Lublin Puławy jest około 50 km gdzie bilet kosztuje około 7 zł i na tej trasie stać firmy na Nowe auta a na trasie LU-LSW budy mają przynajmniej po 10 lat.

  2. Trzymam kciuki za Polskiego Busa 🙂

  3. Niech czerwony spi…la tam skąd przyszedł! !!

  4. Słoiki!!!!!jak wam czerwony później cenę biletu wywalił to będziecie jeździć rowerami!!!

Z kraju