Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

PKP Intercity wprowadza zimowy rozkład jazdy. Wraca pociąg do Hrubieszowa, będzie też więcej nowych składów

Powrót po 13 latach pociągów do Hrubieszowa, więcej połączeń z Chełma, nowe połączenie międzynarodowe do Kowla, oraz nowoczesny tabor do Terespola. Takie zmiany szykują się w zimowym rozkładzie jazdy PKP Intercity.

Od 10 grudnia obędzie obowiązywał zimowy rozkład jazdy PKP Intercity. W naszym regionie uruchomionych zostanie kilka nowych pociągów. Najważniejszy z nich, to pociąg IC Hetman, który pojedzie z Hrubieszowa aż do Jeleniej Góry. Oznacza to, że po 13 latach przerwy do Hrubieszowa powrócą pociągi pasażerskie. Dzięki nim pasażerowie zyskają możliwość dojazdu m.in. do Rzeszowa, Krakowa czy Wrocławia.

Nowe połączenie uzyska też Chełm. Skład TLK Uznam będzie kursował do Gorzowa Wielkopolskiego. Mieszkańcy zyskają więc możliwość lepszego dojazdu m.in. na Mazowsze i do Wielkopolski. Pasażerowie z Chełma będą mieli do dyspozycji trzy bezpośrednie pociągi do Warszawy, oprócz TLK Uznam, są to TLK Ogiński i TLK Chełmianin. Dodatkowo we współpracy z Kolejami Ukraińskimi uruchomiona zostanie druga para pociągów na trasie Chełm – Kowel. Połączenia na Ukrainę będą skomunikowane z pociągami do stolicy.

Pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Terespol ucieszą się z pewnością z nowych i zmodernizowanych wagonów. Znajdą się one w zestawieniu składów IC Starzyński i IC Skaryna. Na ich pokładach do dyspozycji podróżnych będzie szereg udogodnień, takich jak np. wygodne fotele, gniazdka elektryczne czy klimatyzacja. Nowoczesny tabor jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Nie zmieni się liczba pociągów kursujących pomiędzy Lublinem a Warszawą, dalej do dyspozycji podróżnych będzie osiem składów. Z uwagi na prace modernizacyjne prowadzone na linii kolejowej do stolicy, nadal będzie obowiązywać zmieniona trasa z Lublina do Warszawy m.in. przez Parczew i Łuków. Natomiast za składy jadące z kierunku Krakowa i Wrocławia, od Radomia zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa, która zabierze podróżnych do Nałęczowa, Puław i Lublina.

(fot. lublin112)
2017-11-08 20:08:16

4 komentarze

  1. Fantastyczny rozkład odjazd szynobusu z Lubartowa o 5:22, przyjazd do Lublina 5:59.Teraz odjeżdża o 5:50 i jest duża frekwencja. Dla kogo to połączenie? Dla pracujących od 6:00 za późno, dla pracujących od 7:00 dużo za wcześnie. Czyli standard, gdzie zaczyna się PKP kończy się logika.

    • Spowodowane jest to pewnie ograniczoną przepustowością trasy pociągi pospieszne mają większy priorytet. W grudniu 2018 powinno wrócić do normy jeśli nie będzie opóźnienia z modernizacją.

  2. A czy PKP IC jest w stanie zorganizować jazdę pociągów miedzy Lublinem a Warszawą (w drugą stronę tak samo) tak żeby pociągi nie miały wiecznie opóźnień i żeby nie trzeba było za każdym razem jadąc dalej niż do Warszawy ale z przesiadka przez ww. prosić konduktora żeby wystawił pokwitowanie „że zerwane połączenie” albo biegać z językiem na brodzie miedzy peronami w stolicy, bo kierownik pociągu zatrzyma skład żeby był czas na przesiadkę?

  3. do ZK Hrubieszów nie trzeba jechać pociągiem sami policjanci zawiozą „suką”!

Z kraju