Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Pierwsza łopata wbita w budowę drogi ekspresowej S17

W środę odbyło się symboliczne wbicie łopaty potwierdzające budowę drogi ekspresowej S17, pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Odcinek o długości blisko 60 kilometrów podzielono na cztery zadania, które realizuje trzech wykonawców.

Budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód to olbrzymie przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne. Niemal połowa trasy liczącej 58,6 km powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17 z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jej nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu.

– Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), 45 wiaduktów, trzy kładki i dwa dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierzyny. Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). Firma Budimex realizuje dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km realizuje firma PORR Polska Infrastructure. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. Na wszystkich czterech odcinkach prowadzone są prace o rożnym stopniu zaawansowania. Od porządkowania terenu po wycince, przez odhumusowanie, roboty ziemne, przebudowę kolizji z sieciami, czy też prace przy obiektach inżynierskich – informuje Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie w sprawie zezwoleń na realizację kolejnych dwóch odcinków przyszłej S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Wykonawca pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o ZRID na obwodnicę Kołbieli.

Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł, z czego koszt robót to blisko 1,5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.

2017-05-17 17:06:40
(fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA)

15 komentarzy

  1. Ale szopka… Jak za PRL-u.

    • a pamiętasz nagranie na budowie z Komorowskim? To była dopiero szopka z której śmiała się cała Polska

      • Z dudy teraz się śmieją, że sumienia nie ma bo popisuje wszystko co mu prezes podstawi… Ciekawe czy w ogóle może zajrzeć co podpisuje? Zaznaczam iż nie jestem zwolennikiem i PO bo zaraz się zacznie, że PO to PO tamto…

        • komornik też podpisywał wszystko co mu PO podstawiło pod nos. Jestem tylko obiektywny (nie popieram żadnej partii).

      • Więc na czym ta zmiana polega skoro nic się nie zmieniło?

  2. Właściwi ludzie na właściwych stanowiskach tylko pozabierać im te garnitury i krawaty 😀

    • …dlaczego..? niech kopią w gajerach… a co to przeszkadza… tylko pilnować żeby się nie wałkonili… wreszcie zarobią uczciwie…

  3. Ta ekipa chociaz nie stawia barier energochlonnych w polach! popiera budowe Via Carpatia i jeszcze kilka inwestycji ktore gwarantuja wschodniej polsce rozwoj

    • Popieram Obywatela. Dodam od siebie, ze to syn byłego Prezydenta, pan Jarosław Wałęsa blokował trasę via Carpatia – bie nie przebiegała przez Pomorze.

    • To właśnie PiS wprowadził takie normy, że były ekrany dźwiękochłonne w polach – a jak PO zmieniło normy to teraz nie ma tych bzdur 🙂

    • haha To jesteś słabo doinformowany bo właśnie za PiS zrobiono te przepisy ze wszędzie miały być te ekrany i późniejsza ekipa musiała ten cyrk zmieniać, i polecam zaczerpnąć informacji o człowieku związanym z PiSem który te ekrany produkuje to się zdziwisz , a co do Via Carpatia to tylko popierają a nic w tym kierunku nie zrobili. Cała trasa do Warszawy ,obwodnica Lublina i ogłoszone przetargi s19 od Lublina w kierunku Rzeszowa to zasługa poprzedniej ekipy ,natomiast Twoja ekipa dla Polski wschodniej nie zrobiła zupełnie nic.

    • Via Carpatia pewnie i tak nie powstanie… „Nasza władza (PiS) nie uważa chyba wschodu Polski za Polskę tylko za gorszy sort… Ci co byli trochę w innych regionach Polski wiedzą o co chodzi… A reszta niech spojrzy na mapę autostrad i ekspresówek…

  4. W kraju w którym drogi gminne planuje się i buduje kilka lat, via Carpatia powstaje po dobrej zmianie. Nie ośmieszaj się kolego. Pracuje przy tej drodze od 5 lat więc nie wciskaj kitu ciemnym takim jak ty że nagle powstaje, bo się ośmieszasz.

  5. a gdzie ksiądz ja się pytam, jak będą opóźnienia to od razu będzie wiadomo dlaczego…

Z kraju