Pierwsza łopata wbita w budowę drogi ekspresowej S17
17:22 17-05-2017
Budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód to olbrzymie przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne. Niemal połowa trasy liczącej 58,6 km powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17 z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jej nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu.
– Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), 45 wiaduktów, trzy kładki i dwa dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierzyny. Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). Firma Budimex realizuje dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km realizuje firma PORR Polska Infrastructure. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. Na wszystkich czterech odcinkach prowadzone są prace o rożnym stopniu zaawansowania. Od porządkowania terenu po wycince, przez odhumusowanie, roboty ziemne, przebudowę kolizji z sieciami, czy też prace przy obiektach inżynierskich – informuje Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie w sprawie zezwoleń na realizację kolejnych dwóch odcinków przyszłej S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Wykonawca pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o ZRID na obwodnicę Kołbieli.
Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł, z czego koszt robót to blisko 1,5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.
Galeria zdjęć
2017-05-17 17:06:40
(fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA)
Ale szopka… Jak za PRL-u.
a pamiętasz nagranie na budowie z Komorowskim? To była dopiero szopka z której śmiała się cała Polska
Z dudy teraz się śmieją, że sumienia nie ma bo popisuje wszystko co mu prezes podstawi… Ciekawe czy w ogóle może zajrzeć co podpisuje? Zaznaczam iż nie jestem zwolennikiem i PO bo zaraz się zacznie, że PO to PO tamto…
komornik też podpisywał wszystko co mu PO podstawiło pod nos. Jestem tylko obiektywny (nie popieram żadnej partii).
Więc na czym ta zmiana polega skoro nic się nie zmieniło?
Właściwi ludzie na właściwych stanowiskach tylko pozabierać im te garnitury i krawaty 😀
…dlaczego..? niech kopią w gajerach… a co to przeszkadza… tylko pilnować żeby się nie wałkonili… wreszcie zarobią uczciwie…
Ta ekipa chociaz nie stawia barier energochlonnych w polach! popiera budowe Via Carpatia i jeszcze kilka inwestycji ktore gwarantuja wschodniej polsce rozwoj
Popieram Obywatela. Dodam od siebie, ze to syn byłego Prezydenta, pan Jarosław Wałęsa blokował trasę via Carpatia – bie nie przebiegała przez Pomorze.
To właśnie PiS wprowadził takie normy, że były ekrany dźwiękochłonne w polach – a jak PO zmieniło normy to teraz nie ma tych bzdur 🙂
haha To jesteś słabo doinformowany bo właśnie za PiS zrobiono te przepisy ze wszędzie miały być te ekrany i późniejsza ekipa musiała ten cyrk zmieniać, i polecam zaczerpnąć informacji o człowieku związanym z PiSem który te ekrany produkuje to się zdziwisz , a co do Via Carpatia to tylko popierają a nic w tym kierunku nie zrobili. Cała trasa do Warszawy ,obwodnica Lublina i ogłoszone przetargi s19 od Lublina w kierunku Rzeszowa to zasługa poprzedniej ekipy ,natomiast Twoja ekipa dla Polski wschodniej nie zrobiła zupełnie nic.
Jak to nic? A pomnik pary prezydenckiej w Białej Podl.?
Via Carpatia pewnie i tak nie powstanie… „Nasza władza (PiS) nie uważa chyba wschodu Polski za Polskę tylko za gorszy sort… Ci co byli trochę w innych regionach Polski wiedzą o co chodzi… A reszta niech spojrzy na mapę autostrad i ekspresówek…
W kraju w którym drogi gminne planuje się i buduje kilka lat, via Carpatia powstaje po dobrej zmianie. Nie ośmieszaj się kolego. Pracuje przy tej drodze od 5 lat więc nie wciskaj kitu ciemnym takim jak ty że nagle powstaje, bo się ośmieszasz.
a gdzie ksiądz ja się pytam, jak będą opóźnienia to od razu będzie wiadomo dlaczego…