Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ostatni odcinek trasy Lublin – Biłgoraj do przebudowy. Niebawem mają ruszyć prace

Jest najdłuższą drogą wojewódzką w Polsce, oraz jedną z najbardziej uczęszczanych przez kierowców w naszym regionie. Sukcesywne kolejne jej odcinki są przebudowywane. Niebawem prace ruszą na kolejnym z nich.

Jeszcze w tym miesiącu mają się rozpocząć prace związane z przebudową ostatniego odcinka drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Biłgoraj. Chodzi o 16 km trasy pomiędzy granicą Lublina a Piotrkowem. Ze względu na zbliżającą się zimę, drogowcy zaczną od przygotowywania terenu pod właściwe prace, które ruszyć maja wiosną. Prowadzona będzie m.in. wycinka drzew, czy też przenoszenie kolidujących z inwestycją instalacji. Umowa na przebudowę tego odcinka została podpisana z firmą Strabag, która to zaoferowała najkorzystniejsze warunki wykonania inwestycji.

Droga wojewódzka nr 835 łączy Lublin z Podkarpaciem i z autostradą A4, stanowi też alternatywę dla drogi krajowej nr 19. Przez lata poruszanie się nią, było utrapieniem dla kierowców. Droga była wąska, a stan nawierzchni pozostawiał wiele do życzenia. W końcu zapadły decyzje o jej przebudowie. Najpierw drogowcy zajęli się fragmentami pomiędzy Biłgorajem a Frampolem oraz od Frampola do Wysokiego. Obecnie trwają prace na kolejnym odcinku, od ronda w miejscowości Wysokie do Piotrkowa.

Trasa jest poszerzana, dobudowywane są drogi serwisowe aby np. rolnicy nie musieli dojeżdżać do pól z głównej drogi. Powstają także zjazdy w drogi boczne a także chodniki i ścieżki rowerowe oraz oświetlenie. Do przebudowy pozostanie jeszcze jeden odcinek, od Biłgoraja do granicy województwa. Prace na nim będą mogły ruszyć jednak najwcześniej za dwa lata. Obecnie trwa opracowanie dokumentacji. Dopiero po zakończeniu tego procesu możliwe będzie oszacowanie wartości całego zadania, ogłoszenie przetargu oraz wyłonienie wykonawcy.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2017-11-19 18:05:12

7 komentarzy

  1. w niektórych miejscach rzeczywiście droga została poszerzona i powstały drogi serwisowe ale w niektórych droga jest wąska pomimo że jest gęsto zaludniona jest dużo zjazdów na posesje nie znaleziono tam miejsca na poszerzenie drogi po to żeby środkowy pas był przeznaczony na zjazdy do posesji ale za to znalazło się miejsce na szeroki rów oraz ścieżkę rowerową i chodnik

    • Drogi serwisowe …. ciekawa jestem jak to będzie w zimie kto będzie odśnieżal drogi serwisowe . A i te głębokie rowy wpaść w poślizg i tam się znaleźć to nieszczęście gwarantowane. Dobrze że kolejny odcinek będzie wykonywać inna firma.

      • I pewnie ta inna firma wybuduje inaczej. Kij z projektem.

        • Może nie inaczej ale na pewno sprawniej i szybciej. Strabag wykonał w ciągu roku przebudowę odcinka Frampol – Wysokie 27 km długości bodajże w 2014 lub 2015r po nieszczęsnej firmie z W-wy która wygrała przetarg i odwlekała w czasie rozpoczęcie prac. Efektem było zerwanie umowy przez ZDW i powierzenie prac w wyniku kolejnego przetargu właśnie firmie Strabag.

  2. Na obecnie przebudowywanym odcinku od miejscowości Giełczew do stacji Orlen w Wysokiem brakuje wspomnianych dróg serwisowych do pól dla rolników! Tak jak do tej pory będą jeździć ciągnikami po głównej trasie, nanosząc błoto i spowalniając ruch. Brawo dla projektanta, że tylko na tym odcinku zrezygnowano ze zrobienia tych dróg, nie będzie ciekawie…

  3. A da się tamtędy już normalnie przejechać? – czy dalej fafnaście wahadeł po drodze..?

Z kraju

Wiadomości z info112