Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Odnowy taboru w Lublinie ciąg dalszy. Solaris i Ursus chcą wydzierżawić autobusy dla MPK

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie zakończyło przyjmowanie ofert w przetargu na dzierżawę 25 fabrycznie nowych autobusów. O kontrakt starają się dwaj producenci autobusów.

Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie na dzierżawę 25 autobusów. Dzisiaj Komisja Przetargowa się z nimi zapoznała. W podzielonym na dwie części przetargu, Ursus stara się o kontrakt na dzierżawę 10 autobusów jednoczłonowych, zaś Solaris chce wydzierżawić spółce 15 autobusów przegubowych. W obu przypadkach złożone oferty opiewają na wyższe kwoty, niż chce przeznaczyć na to MPK.

Za dzierżawę 10 pojazdów MPK chce zapłacić 10,053 mln zł, tymczasem Ursus żąda 13,043 mln zł. Podobnie jest w przypadku 15 autobusów przegubowych, gdzie MPK zamierzała zapłacić maksymalnie 28 mln zł, zaś Solaris wycenił usługę na 31,1 mln zł. Teraz obie złożone oferty zostaną przeanalizowane pod względem formalnym. W chwili obecnej nie zapadła jeszcze decyzja, czy spółka przeznaczy większą kwotę i podpisze umowy, czy też zdecyduje się jeszcze raz ogłosić przetarg licząc, że kolejne oferty będą tańsze.

MPK czeka na fabrycznie nowe pojazdy, niskopodłogowe, klimatyzowane, spełniające najwyższe europejskie normy ochrony środowiska EURO 6, wyposażone w monitoring, z elektronicznymi wyświetlaczami, wyposażone w głosową zapowiedź przystanków oraz posiadające tzw. „ciepłe guziki”. Dodatkowo mają być wyposażone w biletomaty, w których będzie można płacić kartą. W nowych autobusach mają być też porty USB do ładowania telefonu czy tabletu oraz bramki do zliczania pasażerów. Nowe autobusy powinny wyjechać na ulice Lublina na przełomie 2017 i 2018 roku.

(fot. lublin112)
2017-08-04 17:29:45

9 komentarzy

  1. MPK się spóźniło o dobre 1-2 lata. Wtedy na rynku była dziura i wielu producentów by się biło o to zamówienie. Dziś jak widać najlepszemu przedsiębiorstwu komunikacyjnemu w Polsce brakuje lekko licząc ponad 10% wartości zamówienia.

    • był ranking. Lublin ma miejsce nr 5. Pierwsze mają Kielce, drugi jest Rzeszów.

      • Był też ranking że Lublin jest na 6 miejscu najbardziej zakorkowanych miast w europie , a 2 w Polsce po Łodzi . Szkoda że tak nowoczesny tabor musi stać w korkach i z opóżnieniem dowozić pasażerów do szkół i pracy .

  2. Tylko nie Ursus, z tymi manufakturowymi wyrobami autobusopodobnymi. Jak kupować to produkty renomowanych firm.

    • Chyba na Niemca i dla Niemca robisz, że ci rodzima produkcja nie pasuje.

      • Wystarczy że mamy już wyroby trolejbusopodobne ursus , które jak wieść niesie w tym tygodniu , z powodu upałów padały jak muchy – przegrzewająca się elektronika i nieustający problem z bateriami trakcyjnymi.
        Natomiast Solarisy na bateriach trakcyjnych jadą aż miło.

  3. Aby nie ten ulep z Ursusa…

  4. A może prezydent zainteresuje się jak spółka miejska dba o posiadany i powierzony mu majątek. Bo utrzymanie niektórych autobusów to żenada.

  5. Po co dzierżawić skoro zakup nowych jest tańszy? Ostatni przetarg posiadany z Ursusem na zakup nowych autobusów 8szt. za 9.5M zł.. ?

Z kraju