Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Oceniamy uciążliwość budowy zachodniej obwodnicy Lublina!

Na początku grudnia 2016 r. oddana została do użytku zachodnia obwodnica Lublina. Inwestycja ta była od wielu lat wyczekiwana zarówno przez kierowców jak i mieszkańców.

Odcinek obwodnicy znajduje się w ciągu drogi ekspresowej S19 i umożliwia ominięcie Lublina po zachodniej stronie. Prowadzi od węzła Lublin Sławinek, gdzie krzyżuje się z trasami S12 i S17, do węzła Lublin Węglin w Konopnicy.

Dzięki nowej drodze ekspresowej znacznie szybciej można przejechać przez miasto. Jadąc zgodnie z przepisami, przejazd od Konopnicy do Elizówki zajmuje kierowcom samochodów osobowych ok. 11 minut, a kierowcom ciężarówek ok. 16 minut. Z kolei przejazd przez miasto zajmował średnio od 30 nawet do 50 minut.

Powody do zadowolenia mają też ci, którzy wjeżdżają do Lublina al. Kraśnicką. W trakcie szczytu komunikacyjnego, korek sięgał często szpitala, co kilkukrotnie wydłużało czas przejazdu. Obecnie często się zdarza, że kierowcy przejeżdżają cały odcinek al. Kraśnickiej na tzw. pierwszym zielonym.

Odetchnęli również mieszkańcy miejscowości, przez które przebiega obwodnica. Na lokalnych drogach, także zmniejszył się ruch pojazdów, gdyż trasa połączyła również drogi wojewódzkie nr 747 Lublin – Bełżyce i 830 Lublin – Nałęczów. Łatwiej i szybciej można również dotrzeć do starej drogi krajowej nr 17.

Za budowę zachodniej obwodnicy Lublina odpowiedzialna była firma Budimex, która wyceniła wykonanie prac na kwotę ok. 424 mln zł, a więc najmniej od pozostałych oferentów. Do tego Budimex dał dłuższą gwarancję na wykonaną trasę. Umowę na realizację inwestycji podpisano 29 października 2014 roku, a pierwsze prace rozpoczęto zaledwie kilka dni później.

W trakcie budowy trasy, co trwało dwa lata, wielu mieszkańców okolicznych terenów, przez które przebiega inwestycja, musiało się liczyć z utrudnieniami. Konieczne okazało się wprowadzenie czasowych objazdów, a nawet zamknięcie niektórych dróg lokalnych. Generalny wykonawca starał się za każdym razem reagować na zgłaszane przez społeczeństwo uwagi jak też rozwiązywać problemy, które wynikły w trakcie realizacji zadania.

Aby poznać, czy i w jaki sposób prace związane z budową zachodniej obwodnicy Lublina były uciążliwe dla osób mieszkających w sąsiedztwie inwestycji, Budimex prosi o pomoc mieszkańców gmin Jastków oraz Konopnica. Wystarczy wypełnić krótką ankietę, która pomoże poznać opinie społeczeństwa na temat prac oraz inwestycji.

01

18 komentarzy

  1. Na Kraśnickiej na pierwszym zielonych buhahaha dobre. Po zainstalowaniu inteligentnego systemu zarządzania ruchem za pierdyliard milionów na 8 kolejnych skrzyżowaniach trzeba się zatrzymać i stać 8 razy. I to jest zielona fala?

    • To jest tzw. IGW (Inversed Green Wave) – najnowszy moduł do inteligentnego systemu sterowania ruchem zakupiony przez Ratusz. Kosztował jedyne 12,5 mln złotych, a daje efekt udrożnienia ruchu podporządkowanego poprzez inteligentną synchronizację oświetlenia drogowego w fazie „stop” na drodze głównej 🙂

    • Według ich – tak 😀

    • Jak depczesz do podłogi swoje TDI z kazdych swiateł to i czekasz.

      • Sprawdź to osobiście np. w sobotni poranek przy zerowym ruchu i jadąc zgodnie z przepisami. System nie działa. Zresztą sam ratusz to przyznaje zmieniając teraz operatora.

      • A jak ruszasz swoim LPG to przejezdza dwa auta na zielonym:)

    • obwodnica gotowa to czas zacząc z niej korzystać bo buspasy na krasnickiej syt dla kierowców pogorszą. i proszę nie narzekać na bus pasy. Diesle-smierdziuchy zwłaszcza serdecznie zapraszamy na obwodnicę.

    • Jeżeli ten system jest inteligentny i jakiekolwiek urządzenie jest inteligentne) to ci co tak twierdzą to nie mają żadnej inteligencji. Może zarządzać miastem powinny inteligentne roboty a nie miotły i młoty.

  2. ten system kosztowal 26mln zl ale teraz kupia od tej samej firmy sygnalizatory za 24mln zl wtedy bedziesz mial zielona fale ale jest warunek ze umiesz serfowac tzn przejechac na tzw wczesnym czerwonym

  3. Bo to prosta wersja systemu za 12.5 mln, są już nowsze po 25 i 50 mln.

  4. I jak zwykle hejterzy nie na temat.Obwodnica spoko może przydałoby się więcej możliwości zjazdów i wjazdów np. na Kozubszczyźnie.

  5. Droga Redakcjo zmieńcie zdjęcie tytułowe. Niektórzy „kierowcy” widząc ten odcinek będą myśleć, że można tamtędy jeździć po 300 km/h…

    • no co ty przecież jest znak za ileśtam koniec drogi ekspresowej
      i za ileśtam wszyscy jadą 90…..
      ….

  6. Naprawdę można to było lepiej rozegrać. Kto pamięta ile się stało przy wiadukcie w Konopnicy przy szkole? Nawet pasy trzeba było malować oczywiście w środku dnia i blokować jeden pas. Wygrał ten, kto jeździł do Lublina przez Motycz i pod wiaduktem za Jedliną, tam było chyba najlepiej, reszta to tragedia.

Z kraju