Nowe autobusy od dwóch miesięcy nie mogą wyjechać z zajezdni. – Pracownicy są bardzo skrupulatni

W ostatnim czasie Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zakupił kolejną partię nowych autobusów. Tymczasem zamiast wozić pasażerów, od blisko dwóch miesięcy stoją na zajezdni.

O sprawie stojących od blisko dwóch miesięcy w zajezdni nowych autobusów komunikacji miejskiej, zaalarmowała nas czytelniczka. Jak wyjaśnia, 15 nowych autobusów Solaris Urbino 18, które zostały zakupione przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich, wciąż nie może wyjechać na ulice i wozić pasażerów. Powodem mają być liczne wady fabryczne, w wyniku czego pojazdy od wielu tygodni nie mogą zostać formalnie odebrane.

– Chciałabym zwrócić uwagę jak urzędnicy prawdopodobnie marnotrawią publiczne pieniądze. Jak w końcu producent usunie wszystkie niedoróbki i wady, ZTM będzie chwalił się, jakiego to wspaniałego zakupu dokonał. Warto też nadmienić, że są to pojazdy poprzedniej, trzeciej generacji rodziny Urbino, nie produkowanej seryjnie od 2 lat, czyli poniekąd przestarzałe. W całej Polsce kupowane są pojazdy aktualnej czwartej generacji Urbino, zaś ich wdrożenie do eksploatacji trwa zdecydowanie krócej – wyjaśnia nasza czytelniczka.

Jak się okazuje, rzeczywiście w niektórych z pojazdów stwierdzono usterki, jednak Zarząd Transportu Miejskiego kategorycznie odrzuca zarzuty związane z marnotrawieniem środków. Pojazdy zostały bardzo skrupulatnie sprawdzone przez pracowników ZTM-u jak i współpracujących z nim diagnostyków i mechaników MPK Lublin. Z kolei sam etap odbiorów technicznych jest bardzo szczegółowym procesem, podczas którego komisja bardzo dokładnie sprawdza, czy pojazd pod każdym względem spełnia specyfikację istotnych warunków zamówienia.

– Autobusy przeszły odbiór ilościowy i mechaniczny. W przypadku autobusów przegubowych, zostały stwierdzone drobne nieprawidłowości, które obecnie są usuwane przez wykonawcę. Trwają skrupulatne i czasochłonne odbiory techniczne, oraz kontrolowany jest sposób usuwania usterek i zaleceń m.in. czy biletomaty obsługują płatność kartą i gotówką, weryfikowane jest oprogramowanie informatyczne tzn. połączenie komputerów pokładowych w pojazdach z systemem informacji pasażerskiej, sprawdzana jest poprawność działania monitoringu. Odbiory techniczne są ważnym elementem, gdyż każde uchybienie wpływa na bezpieczeństwo pasażerów. Zazwyczaj podczas odbiorów nowych pojazdów, stwierdzane są nieprawidłowości lub uchybienia, które wykonawca musi usunąć- wyjaśnia Anna Zalewska, Podinspektor w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jeśli zaś chodzi o generację autobusów, taka została zaproponowana przez firmę Solaris w ofercie do ogłoszonych przetargów. Jak dodaje ZTM, pojazdy te spełniają wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający nie ma prawa podać marki pojazdu oraz innych elementów wskazujących na konkretnego wykonawcę zgodnie z Prawem o Zamówieniach Publicznych. ZTM w Lublinie jako Zamawiający określa tylko parametry techniczne tworząc specyfikację istotnych warunków zamówienia.

– Jeśli chodzi o różnicę miedzy generacją III i IV różnią się one przede wszystkim designem i niewielkimi szczegółami. W branży transportowej opnie są bardzo podzielone, przy czym jeżeli chodzi o serwisowanie na pewno bardziej sprawdzona jest III generacja – dodaje Anna Zalewska.

(fot. Mikołaj Panasiuk)
2018-04-24 16:08:41

Zobacz również

25 komentarzy

  1. wożny czekający na po,,,,,k

    jakie drogi,chodniki, autobusy miejskie tacy urzędnicy, niech TVP 3 powtórzy reportaż z „zachwytu jak te autobusy kupiono” był wtedy pełen zachwyt urzędników i reporterów TVP3 ,którzy „włażą w tyłek” jedni drugim.!!!!

    • Drogi, chodniki, autobusy to nie kwestia urzędników samorządowych, tylko rządu! Ustawę o zamówieniach publicznych reguluje rząd. W skrócie, najtańsze wygrywa. Jak urzędnik chcę dokonać zakupu czegoś sensownego, czyli droższego niż najtańsze czyli często trwalsze i bardziej ekonomiczne z perspektywy czasu, to dostanie opr od góry i CBA mu wjedzie, bo „nie trzyma dyscypliny finansowej”. I macie takie drogi, chodniki i autobusy. Co tu się rozwodzić i zrzucać na prawych czy lewych.

  2. Wszystkie nowe autobusy, niezależnie od producenta mają po wyjeździe z fabryki mnóstwo usterek i eliminuje się je stopniowo podczas eksploatacji.

  3. Zaraz wyjadą Ursusy …..

  4. Jeżdżę czasami Solarisem…na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu…wygodne….dla Lublina też ok.

  5. Pieprzenie o Szopenie.Te co stoją mają wady i te co już jeżdżą też są wadliwe.Np:gasnące wyświetlacze podczas kursu -i to nie jednokrotnie.A co do diagnostów i mechaników MPK LUBLIN to wolałbym się nie wypowiadać.Tam pracują sami majstrowie i kierownicy warsztatów.

  6. Paryż to we Francji tam ,gdzie Prezydent za żonę ma „swoja babcię”

  7. dokładny w łapaniu much!

    Czy MPK L-n to zakład zegarmistrzowski lub lenie ?/?

    • Patrząc po tym co wyprawiają to raczej spółdzielnia pracy niewidomych ,,precyzja”. ps. przeprasza z góry osoby niewidome.

  8. najlepsze jest to ze do usterek nie ma serwisu a mechanicy MPK nie moga naprawiac bo autobusy sa na gwarancji a tu chodzi o elektronike a ta nie jest od Solarisa a Solaris nie ma umowy z producentem tej elektroniki i stoja az ZTM za nasze pieniadze wynajmie serwis i tak oto wspaniali urzednicy ZTM doplaca do interesu zamiast jak dotychczas miec serwis na gwarancji za darmo

  9. Autobus całościowo nie odebrany to kary dla producenta i dla nas oszczędność.Więc co za jełop pisze o stratach dla nas.Straty by były gdyby je odebrano i nie mogły by kursować.

  10. To dobrze, że je skrupulatnie sprawdzają.

  11. to wina Szydło

  12. Jeszcze niech sie zapytaja co z trolejbusami przegubowymi Ursusa w ilosci 15 sztuk. Maja przyjechac chyba do 29 maja br. A nikt jeszcze ich nie widzial jak jezdziliby chociaz by zdobyc homologacje na ktora sie czeka ze 3 miesiace. Tutaj dopiero bedzie chyba kabaret

  13. Sprawdzona generacja….
    Jak to jest że miasta co kupiły IV generację to autobusy wyjeżdżają w ciągu tygodnia na ulicę (np Szczecin w ostatnim czasie), jak to jest że w Lublinie Warbus i Irex wyjeżdżają w pierwszy dzień obowiązywania kontraktu odpowiednio 16ma i 30toma pojazdami w pełni sprawnymi a jak to jest że MPK na spółkę z ZTM chcieli wszystkich przechytrzyć na terminie dostaw i dostali buble, których nie można odebrać albo jeżdżą (te MPKowe) z mnóstwem wad?
    Szanowna redakcjo; proszę jeszcze przycisnąć ZTM w kwestii ile kar umownych zostało naliczonych Solarisowi.

  14. Bardzo dobry zakup. Wreszcie ZTM kupił mpk autobusy by te nie musiało nas dalej wozić swoimi 25 letnimi jelczami…

  15. Co to za intelektualista pisze ze są sprawdzane pod względem bezpieczeństwa ?? Przecież to kierowca powinien być zawodowy i dobry a nie te gówniarstwo z kursów mpk. Macie przykład pani co zrobiła prawko w listopadzie i w kwietniu zezłomowała jelcza na Narutowicza. Jak miasto chce mieć dobrych kierowców to niech im zapłaci dobrze. Wyobraża sobie ktoś Kubice w pracy za 2100 brutto ?? Albo nawet i mechanika ?? Dobry mechanik to otwiera sobie warsztat i pi….li to mpk za 2100 brutto.Taka prawda dla porównania kierowca w wawie ma 4400 brutto na dzień dobry !!!!! Zresztą nawet jak wyjada te wozy po odbiorach to już mogę pani obiecać ze wozy z klimatyzacja będą stały na zajezdni ze względów oszczędności tak jak to się dzieje od paru lat a wozić pasażerów będą trupy 25-letnie i te co nie maja klimatyzacji tak prezydent Żuk dba o Lublin. Mowie ze prezydenty bo na stołkach to właśnie jego znajomi zasiadają (Mpk,Ztm)jakby ktoś nie wiedział. Ciekawostka może tez być fakt ze tymi autobusami mogą jeździć tylko wybrani kierowcy przez kierowniczkę mpk. Czaszami zdarza się tak ze autobus nie może wyjechać bo niema specjalnej zgody kierownictwa zakładu heehh to jest dopiero zieja !!!!

  16. Fakt jest taki ze jednak miasto inspiracji wywala pieniądze w błoto. Weźmy pod uwagę sprzedaż działki z zajezdnią Helenów na nałęczowskiej czy tam kraśnickiej. W zieli ileś tam kasy sprzedali a teraz od kupującego wynajmują lokale i oddadzą im to kasę w parę lat Natomiast miasto wybudowało nowa zajezdnie na mpk i płaca za nieużytki bo biurowiec stoi prawie pusty to dopiero super rozwiązanie a oszczędności niema bo tylko przestawiają te autobusy nocami na jezdnie heheh a będzie jeszcze 2 jedna w głusku i gdzieś na Węglinie (takie są plany) Następnym etapem jest stawka za wozo kilometr np warbus irex ma niższe stawki i lepszy tabor niz mpk i jak to się dzieje?? w mpk 3 razy prezes każdy ponad 20 tys miesięcznie zarabia w ch…j kierowników dyrektorów teraz już powinniście wiedzieć jak działa coś co jest miejskie. A kierowca, mechanik czyli ten co pracuje ma go..o anie pieniądze 2100 brutto.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7601zł 0.8%
    • GBP 4.9014zł 0.22%
    • EUR 4.3049zł 0.19%
    • CHF 3.7746zł 0.54%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Centymetry od zderzenia i idealny komentarz radiowy (wideo)
    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)
    Lublin w jesiennej scenerii (NAGRANIE Z DRONA)
    Oświadczenie Krzysztofa Żuka dotyczące zgromadzeń w dniu 13 października (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    W Lublinie odbędzie się pokaz mody w wykonaniu seniorów
    W Szczuczkach upamiętnią masowy mord ludności polskiej dokonany przez hitlerowców
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.