Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Meblowy potentat z naszego regionu ma kłopoty. Poszło o reklamę

Jeden z największych producentów mebli w Polsce, firma Black Red White z Biłgoraja, po raz kolejny jest w zainteresowaniu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Powodem jest reklama, która miała wprowadzać w błąd.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Black Red White z Biłgoraja. Wątpliwości wzbudziła kampania reklamowa, w której firma kusiła klientów promocją „Meble i dodatki bez VAT”. W czerwcu b.r. na plakatach, banerach, w mailingach i na stronie internetowej pojawiało się, napisane dużą czcionką, hasło „Meble i dodatki bez VAT”. W związku z tym przeciętny konsument miał wrażenie, że promocja dotyczy wszystkich produktów oferowanych przez Black Red White do sprzedaży.

Tymczasem na dole, dużo mniejszą czcionką, odnaleźć można było odesłanie do regulaminu. Tak klient się dowiadywał, że tylko niektóre towary można było kupić w cenie pomniejszonej o wartość podatku VAT.

– Zdajemy sobie sprawę, że reklama musi być dostosowana do nośnika. Jednak nie może pomijać istotnych dla konsumenta informacji. Odesłanie do regulaminu nie może dotyczyć ograniczeń w promocji, czyli podstawowego warunku oferty. O tym musi mówić reklama. Jeżeli przedsiębiorcy wprowadzają pewnie ograniczenia w promocji, to muszą o nich informować na nośnikach reklamowych jednoznacznie, zrozumiale i widocznie – uważa Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie wszczęte przeciwko Black Red White zakończy się wydaniem decyzji, w której prezes UOKiK może stwierdzić stosowanie kwestionowanych działań i nałożyć karę finansową. Jej maksymalny wymiar może wynieść do 10 proc. obrotu spółki. Może również określić środki usunięcia trwających skutków naruszenia. To już kolejny raz, kiedy to UOKiK ma zastrzeżenia do kampanii reklamowych firmy z Biłgoraja. W ubiegłym roku spółka zobowiązała się zwrócić klientom 10 proc. wartości zakupów, gdyż jej reklamy mogły wprowadzać w błąd.

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)
2017-11-26 18:04:43

23 komentarze

  1. 110 mln PLN średnio dochodu netto rocznie i to ma być dla Chmiela problem?? śmiech na sali

  2. Ojoj ktoś stracił prace

  3. po wejsciu w news widzze tylko komentarze….

  4. 112!!! co z artykułem?,a raczej jego brakiem.

  5. Artykuł jest dostępny. Jak ustaliliśmy, użytkownicy niektórych programów blokujących treści reklamowe mogą mieć problem z dostępem, gdyż treść materiału jest o reklamie. Programy te uznały artykuł za reklamę i blokują dostęp. Należy wyłączyć program do blokowania reklam, bądź też dodać do wyjątków.

    red.

  6. I bardzo dobrze. Należy karać wszystkich takich oszustów, którzy nas rolują. Wiecie, że na jedną butelkę soku malinowego z pewnej lubelskiej znanej firmy przypada jedna!!!! malina? Sok malinowy bez malin. Ehhh… szkoda gadać.

    • Ale za to jaka wielka!!! 🙂 🙂 🙂

    • Jedna malina na butelkę soku to i tak dobrze. Żelki, pewnego niemieckiego producenta, o smaku coli. nawet obok coli nie leżały. Więc co jest bardziej ekologiczne i naturalne a zatem zdrowsze. Polskie czy unijne?. Jak myślisz?

  7. A czy Chmielowi w stoalrni na początku działalności firmy deski pomagales trzymać ? Jest przedsiębiorcą więc ma dochód …po co to rozliczanie . Ikea zapaliła UOKiK to i taka sytuacja

    • Może by rzetelnie reklamę zrobili w takim razie? Wszędzie konspiracje, a widać nasze rodzime najlepiej próbuje naciągnąć.

  8. Zawsze myślałem, że to reklamodawca traktuje klientów jak niedorozwiniętych. Okazało się jednak, że urząd ich chroniący też to niniejszym robi. Mieli na reklamie dodać: niektóre, albo pewne meble i dodatki bez VAT? Śmiechu warte.

Z kraju