Lublin: Wzrosną ceny biletów za przejazd komunikacją miejską

Na czwartkowej sesji Rady Miasta, radni zgodzili się z wnioskiem ZTM-u o wprowadzenie zmian w cenniku opłat za przejazd autobusami i trolejbusami. Od 1 lutego ceny biletów wzrosną, wprowadzonych zostanie także wiele zmian.

Lubelscy radni zdecydowali się na wprowadzenie zmian w cenniku opłat za przejazdy komunikacją miejską. Złożony przez Zarząd Transportu Miejskiego wniosek o podwyższenie cen biletów został poparty, jednak wprowadzono kilka zmian. Najważniejszą z nich, był protest przeciwko likwidacji najpopularniejszych wśród pasażerów biletów 30 minutowych. Miały je zastąpić bilety 20 i 60 minutowe, co wywołało olbrzymie oburzenie osób korzystających z miejskiej komunikacji.

W końcu po gorącej debacie radni zdecydowali się nie wprowadzać zmian w rodzajach biletów, jedynie podwyższyć ich cenę. Obecnie bilet 30 minutowy kosztuje 2,80 zł zaś po wejściu w życie nowego cennika będzie o 40 groszy droższy. Podrożeją także bilety okresowe. Za najpopularniejszy 30 dniowy na wszystkie linie zamiast 84 zł trzeba będzie zapłacić 92 zł, czyli o 8 zł więcej. Nowy cennik zacznie obowiązywać od 1 lutego przyszłego roku.

Dodatkowe wpływy z biletów, a ma ich być 10 mln zł rocznie, mają być przeznaczone na rozwój sieci połączeń. To właśnie m.in. wzrastająca liczba wozokilometrów była głównym powodem wniosku o wprowadzenie zmian cenniku. Jednak oprócz wyższych cen, pojawią się też korzyści dla pasażerów. Najważniejszą z nich, będzie likwidacja droższych biletów obowiązujących w komunikacji nocnej. Od lutego bilety będą w jednakowej cenie, bez różnicy czy pasażer będzie korzystał z linii dziennych czy też nocnych.

Będą też zmiany w częstotliwości kursowania niektórych linii, inne zaś pojadą zmienioną trasą. Część nich będzie wydłużona, pojawią się też nowe linie, w tym ma powrócić trolejbus nr 157, jednak na nowej trasie. Będzie kursował z dworca PKP na Czuby.

(fot. lublin112)
2015-11-19 19:19:39

59 komentarzy

  1. Już od wakacji przesiadłem się do auta. Do pracy mam stosunkowo blisko, połączenie MPK fatalne a cena za bilet jednorazowy wysoka. Współczuję komuś kto nie ma auta i chce gdzieś z rodziną nie daj boże z przesiadkami gdzieś pojechać. Taxi wyjdzie taniej.

  2. Dlaczego Pan Prezydent Żuk z (PO) zabrał się teraz za podwyżki jak władze przejęło PiS?

    • musi ukarać mieszkańców, ze nie głosowali na PO

    • Czytaj uważnie.podwyżki zatwierdzili miejscy radni, gdzie rządzi PiS.

      • Zastanów się co piszesz.w Lublinie nie zadzi PiS. PiS wygrał wybory parlamentarne nie samorządowe. Rozruzniaj te dwie rzeczy!!!

        • „zastanów się co piszesz” .haha . jednak to ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem, Greg stwierdził fakt: w radzie miasta Lublin większość to radni z PiSu… Natomiast niezależnie kto jest w radzie, podwyżki cen biletów to dopiero początek sięgania do kieszeni obywateli… Arene, Akł,a Centrum Spotkania Kultur itp „inwestycje” z czegoś trzeba będzie utrzymać a pieniążków już nikt nie chce pożyczyć bo trzeba zacząć oddawać już te pożyczone… Brawo dla dla władz za „gospodarzenie”…

        • Widzę, że kolega nieprzygotowany do wypowiedzi. Otóż dla Twojej informacji. W radzie miasta mamy 16 radnych z PISu, 14 z PO oraz 3 ze Wspólnego Lublina. Więc kto ma większość?Wykonaj prostą matematyczną operację porównania dwóch liczb i sam sobie odpowiedz kto wygrał wybory samorządowe w 2014 roku w Lublinie. Zanim następnym razem coś powiesz to dokładnie przemyśl co piszesz. To nie boli. Zwracam Ci także uwagę na ortografię. Słowo „rozróżniaj” piszemy przez o z kreską czyli „ó”, a nie przez „u” jak napisałeś. Niestety nie zmienia to postaci rzeczy, że i tak zapłacimy więcej za bilety.

          • ale to PO z zielonymi, Kowalczykami co na plakatach manifestowali, że „bez polityki” mają koalicję i stanowią większość, więc większością przepychają podwyżki

    • I nie jest ważne, że w radzie miasta rządzi PIS, bo nic nas nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne ! (Jak twierdzi Klasyk)

      • nie kłam mara w radzie miasta rządzi PO i Wspólny Lublin i to dzięki nim te podwyżki ale sami sobie ich wybraliśmy robili dokładnie to samo w poprzedniej kadencji

        • Jest 13 radnych z PO i 14 z PIS oraz trzech niezrzeszonych. Zanim zarzucisz mi kłamstwo, poczekajmy na protokół z głosowania. Pozdrawiam

          • dolicz do PO „Wspólnych”, bo to ta sama partia, tylko przemalowani i w końcu sam Kowalczyk nawoływał do głosowania za ekonomistą Żukiem

    • Żuk tak zadłużył Lublin, że teraz szuka kasy u mieszkańca w kieszeni

  3. Podwyżki cen spowodują, to że bardziej się będzie opłacało jeździć własnym autem, a część pewnie wybierze jazdę „gapę”.

    • @Lublin dokładnie, w tym momencie mam prawie ta sama cenę jak za bilet, po podwyżce bardziej będzie mi się opłacało jeździć autem samemu niż autobusem. A komunikacja miejska powinna być przecież promowana aby odkorkować miasto…

      • wszystko jest dobrze przemyślane, mianowicie – buduje się całkiem sporo nowych dróg, wszyscy się cieszą, ale na tych nowych drogach, czy też tych remontowanych zaraz po jednym pasie zabiorą na buspas (muzyczna, narutowicza, racławickie, a wkrótce pewnie i kraśnicka). Efektem tego będą masakryczne korki, a poprawy stanu nawierzchni nie odczujemy (stojąc w korkach). Tym sposobem mieszkańcy zostaną zmuszeni przesiąść się na mpk. Żeby jednak na raz nie było wielkiego oburzenia i więcej kasy do miasta wpłynęło, podwyżka następuje już dziś.
        Tak mi się to składa w całość.

        • zawsze możemy doprowadzić do wcześniejszych wyborów i wybrać nową rade miasta

        • człeniu a wiesz na czym polega istota bus-pasa??? doczytaj… nie będzie żadnych korków -no chyba że jakaś sierota nie będzie umiała czytać znaków poziomych,.. 🙂

    • Zapomniałeś, że parkingi te ż nie mało kosztują….. A i strefę mają rozdmuchać….

  4. Ciekawe jaka cena za ulgowe….

  5. a czemu nie przywrócą biletów 10 minutowych? 10 min w dobrej cenie, np 1 i 1,50. Często wolałbym podjechać 2 przystanki i skasować niż gonić jak teraz z buta.

    • No właśnie to byłoby dobre rozwiązanie, często jest potrzeba przejechania jednego czy dwóch przystanków, a 10 min. byłby ok.

    • boże jacy wy naiwni… przecież nie chodzi o nasze dobro tylko żeby więcej kasy wydrzeć od nas… nie załapaliście jeszcze że każde „zmiany” oznaczają większe wydatki dla nas…?

  6. 40 groszy to dużo zwłaszcza, że cena paliwa jest taka, a nie inna:(
    I jak tu się przesiąść na autobus kiedy bilet będzie kosztował 3,20 jeśli musisz kupić u kierowcy to 3,60! Masakra….

  7. łoś super ktoś

    Już dawno przesiadłem sie do samochodu. Komunikacja jest po prostu za droga, kiepskie połączenia – tj całkowity czas przejazdu… a aby chodzić piechota nie muszę kupować biletu. Utrzymujcie dalej tego bankruta jakim jest mpk.

  8. Oczywiście, że taniej samochodem 😉 Mi pali 6,5 litra w mieście. Więc w cenie biletu 2,4 zł przejadę prawie 10 km 😉 Do pracy mam 5 km

    • Spalanie to nie wszystko: amortyzacja ubezpieczenie itp itd…

      • Jesli masz samochod to i tak musisz zaplacic oc jesli cos ssie zepsuje tez musisz naprawic
        Jesli samochod stoi nieuzywany tez sie zuzywa nawet bardzien niz eksploatowany

    • ja jeżdżę codziennie z żoną, więc można powiedzieć że zarabiam na tym że jeżdżę samochodem zamiast autobusem. Najlepiej jednak byłoby mimo wszystko przesiąść się na motocykl, skuter elektryczny, albo boosted board 🙂

  9. Bez sensu… Jezdze MPK codziennie i taka podwyzka jednak bedzie.odczuwalna. Wiecej ludzi przesiadzie sie w swoje auta i beda jeszcze wieksze korki niz sa :-/ takze przejazd 5ciu przystankow bedzie trwal okolo godziny. Paranoja!!! Panie Zuk niech sie Pan zastanowi

  10. Nie opłaca się jeździć już MPK. Wolę przejść się z buta niż wydawać pieniądze na te słabe i zatłoczone miejskie.

  11. taa… krowa to wielki ptak 🙂
    prawie robi różnicę….żeby przejechać 10 km za 2,4zł przy cenie 4,2 zł/l musiałby spalić 5,7l/100km. To teoria która sprawdza się tylko dla jednego przejazdu. Podlicz eksploatacje materiały eksplatacyjne, oleje płyny, kolocki
    itd ….cena przejechania 100km sporo wzrośnie 🙂

  12. G… prawda, że samochodem taniej.
    Jeśli się jeździ mpkiem to nie kupuje się biletów po 2,80 jednorazowych tylko na dłuższy okres czasu.
    Samochód to nie tylko paliwo;). No chyba, że tatuś za resztę płaci to ok;).
    Sam jeżdżę autem i miesięcznie na samo paliwo wydaję 200-220 zł a jeżdżę tylko do pracy

    • Zmien samochod na tanszy w utrzymaniu
      Wg mojego auta cena przejazdu tym i tym jest poruwnywalna ale jesli mam do wyboru jechac czy stac w korkach w swoim samochodzie wygodnie a w mpk stac w scisku to wybieram to pierwsze

      • Chyba nie umiesz liczyć;)

        Bilet normalny na pół roku na wszystkie linie kosztuje chyba 350 zł. Rozumiem, że wydajesz mniej na auto;)? Co to za samochód? Rower??

  13. Skoro nie będzie wpływów z biletów mpk ani też zysków z opłat parkingowych w strefie płatnego parkowania w centrum (w planach mają strefę powiększyć) to może wprowadzić obszar płatnego chodzenia? Cena mogłaby być zależna od wielkości powierzchni przylegania stopy (lub innej kończyny) do podłoża. Gorzej gdy ktoś będzie po pijaku wracał na czterech łapach 🙂 A taki żuk to ile ma łapek?? chyba ze trzy pary będzie…

  14. to mam nadzieje, ze punktualność tez sie poprawi. Jeżdze linia 21, nie dosć , ze jest co pół godziny, a innego połączenia Wrotków-Majdanek nie ma, to wiecznie jest spoźniony…prawie ze co dzien,,,,setki wysłanych skarg nie pomaga…a z adarmo nie jeżdze..ehhhh

    • kainkas.A ty myslisz ze autobus to jest latajacym dywanem i stac w korkach nie musi.Wlasnie dzieki tej inteligencji w osobowkach miasto stoi w korkach.Zastanow sie troche nad tym co piszesz.Nawet pisanie milionów skarg nie zmieni sytuacji

  15. Widać skutki polityki MPK. Kupili Mercedesy co palą 30% wiecej niż Solarisy. Do tego wychodzi stare ekonomiczne porzekadło: coś co jest dotowne, jest nieopłacalne. Nabrali dofinansowań i skutki jak widać.

    • Od razu widac ze nie jestes kierowca mpk. Po pierwsze polityke cenowa ustala ZTM i rada miasta a MPK jest tylko przewoznikiem i z biletow ZTMowskich MPK nic nie ma…tak jak kazdy inny przewoznik IREX,PKS ZIELONA GORA itd. Przewoznicy typu MPK placone maja od wozokilometra i nikt sie ich nie pyta ile dany autobus spala. Kolejna kwestia…te 30% to jest nad wyraz….i sie tyczy tylko starych modeli mercedesa. Generalnie solaris spala srednio 35..42 litry na 100 km a mercedes 40…45 litry. Wszystko zalezy od linii, obciazenia itd. Pozdrawiam serdecznie.

  16. Miasto zadłużone, to podwyżka cen biletów na początek. Utrzymanie Areny kosztuje, trzeba będzie zwrócić dotację do Unii, odsetki od ekstrawagancji nie w kij dmuchał. Dziwne, że niektóre gminy fundują mieszkańcom darmową komunikację miejską i nie mają takiej dziury budżetowej.

  17. nawet teraz jezdze rowerem i wam propoonuje taka wersje naprawde warto trzeba sprobowac nie lekajcie sie wole piwo niz bilet

  18. Chcieliscie stadion i aqua park to teraz trzeba to spłacac :] Drożej za mpk, drożej za strefe parkowania i powiększenie tej strefy. Tak się własnie konczą inwestycje na kredyt żeby prosty lud się cieszył :]

  19. Świetna antypromocja komunikacji publicznej.

  20. Pomysł nie poprawny. Lublin jest zakorkowany i zamiast obniżać cenny biletów i przez to przyciągać ludzi do mpk to bedzie w drugą strone. A wiec witajcie godziny w korkach. Gratulacje dla radnych za ich inteligencję.

    • U radnych p.Żuka inteligencji nie uświadczysz. Jeszcze sporo podwyżek nas zapewne czeka : woda, śmieci, ciepło, podatek od nieruchomości itp zależne od miasta. Koniec roku, raty i odsetki trzeba spłacać a na premie dla pierdzistołków trochę kasy potrzeba. Lublin miasto chorych inspiracji.

  21. Podwyżki biletów, i ceny w sklepach jak byśmy mieli te faktyczne 12 zł na godzinę, tak nam zafundowali podwyżki chcieliście 12 złełkow na /h to teraz płaćcie jak za 12 zł na h. a na początek ceny biletów jak byście zarabiali 12 zeełków na h a nnie zarabiamy.

  22. Nic nowego,j pisalam o tym pół roku temu i przychylam się do komentarza Boba jest to efekt rozrzutnosci jaką nam prezydent zafundowal przed wyborami. Teraz mogę śmiać się w głos z ludzi zafascynowanych inwestycjami dla Lublina które nie były potrzebne w pierwszej kolejnosci a robione na kredyt. I tak jak pisalam wcześniej że nie trzeba być super ekonomista by przewidzieć takie ruchy magistratu. Wydatki muszą bilansowac się z przychodami. Jeśli nie sprowadza się inwestorów z dużym kapitałem nie inwestuje się w lokalny bissnes a marnotrawi się działki pod budowę supermarketów w których ludzie zarabiają najniższa krajową to obrot pieniądza na danym terenie będzie spadal ponieważ przechodzimy na oszczędność. W takiej sytuacji ograniczamy korzystanie z dóbr które nam zafundowal prezydent. Tak więc się koło zamyka bo ktoś musi utrzymywać te obiekty i do nich doplacac czyli miasto. Prezydent i jego świta nie dysponuje takim budżetem więc zapłacą mieszkańcy w różnej formie.

  23. wnerwiony jestes bo nie wiesz co piszesz to jakis belkot

  24. Również wole się przesiąść w samochód,o wiele lepszy komfort niż w zatłoczonych,smierdzacych autobusach,gdzie kierowcy jeżdżą jakby wozili ziemniaki a do tego są chamscy…

  25. I bardzo dobrze, że podwyższają ceny, z czegoś trzeba modernizować transport – pomyślcie ludzie. Chciecie nowoczesnej Polski, lepszych dróg, lepszej jakości przejazdów mpk? Płaćcie więcej – proste. 😉
    Wy zakładacie od razu, że będziecie płacić więcej, a nic sie nie zmieni – po to podwyższają ceny, żeby ZMIENIĆ wszystkie te nieprzyjemności, których teraz doświadczacie.

  26. Chyba a. to ktoś z magistratu bo wypowiec równie inteligentna co i decyzją o podwyzce biletów.

  27. Żuk tak zadłużył Lublin, że teraz szuka oszczędności w naszych kieszeniach

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.784zł -0.1%
    • GBP 4.8701zł 0.48%
    • EUR 4.3242zł 0.68%
    • CHF 3.7947zł 0.9%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)
    Było kilkudziesięciu kierowców dookoła, pomógł tylko jeden (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Wrak Atak Lublin No 15. Impreza odbędzie się na nowym torze
    W dniach 13-15 listopada odbędą się Targi Energetyczne ENERGETICS i Wschodnie Dni Kooperacji (PROGRAM)
    Co robić w weekend w Lublinie? Sprawdź!
    Masz dość piwnej nudy? Odwiedź Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych (23-24 listopada)
    Konferencja i bezpłatne porady prawne dla poszkodowanych przez banki
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.