Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin wyda na nowe autobusy 27 mln złotych. Dzisiaj podpisano umowę z Solarisem

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie podpisał dzisiaj dwie umowy na dostawę nowych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Obie z firmą Solaris.

W piątek w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie sfinalizowany został przetarg związany z zakupem nowego taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej. W związku z zakończeniem z wynikiem pozytywnym tzw. kontroli uprzedniej postępowania przetargowego, podpisane zostały umowy z firmą, która zaoferowała najkorzystniejsze warunki. Przetarg podzielony był na dwie części, w obu z nich zwyciężył Solaris.

Pierwsza umowa dotyczy dostawy dziewięciu fabrycznie nowych autobusów dwuczłonowych klasy mega. Przegubowe autobusy mają posiadać silnik spełniający wymagania normy emisji zanieczyszczeń Euro VI. Pojazdy będą niskopodłogowe, monitorowane, klimatyzowane, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Z kolei druga z podpisanych dzisiaj umów, dotyczy zakupu przez ZTM sześciu autobusów przegubowych i ośmiu autobusów jednoczłonowych. Wszystkie 23 nowych autobusów ma trafić do Lublina jednocześnie, do dnia 30.03.2018 r. Ich zakup jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Wartość zawartego z Solarisem kontraktu opiewa na 26 918 550 złotych.

(fot. lublin112)
2017-08-04 15:00:59

14 komentarzy

  1. To teraz już wszyscy urzędnicy państwowi będą jeździć przegubowymi autobusami po ciasnym Lublinie…

  2. Przegubowe są bez sensu!!

    Autobusy przegubowe są bez sensu – często jeżdżą puste, są najdroższe w eksploatacji, tworzą korki, nie mieszczą się w zatokach, rondach, blokują pasy. Nikt tego nie kontroluje – a płacimy wszyscy! Zwróćcie uwagę, jaki jest ich stopień „zapełnienia”. Wieczorami to już na 85% pustostan.

    • Musisz koniecznie te swoje „złote myśli”zapisać w jakimś pamiętniku,dla potomnych rzecz jasna.

      • Ma rację. Autobusy przegubowe są głupotą – nie dość że za duże, nie mieszczą się w zatoki i blokują skrzyżowania, to jeszcze przez większość czasu jeżdżą puste.

  3. Chwila.
    Czy ZTM jest rzeczywistym operatorem jakiejś linii autobusowej lub trolejbusowej w Lublinie?
    Nie?
    To po damski wuj mu autobusy?

    Ja wiem, że te autobusy ZTM odda w dzierżawę MPK Lublin, ale tu pojawia się pytanie – czy jeśli założę firmę Dziad-Trans z siedzibą (dajmy na to) w Manchesterze (bo podatki tam mniej dotkliwe dla przedsiębiorców i do Brexitu nadal łączy nas wspólny rynek) to mam szansę wydzierżawić jakieś pojazdy od ZTM, do obsługi linii na które dopiero wygram przetargi?
    Bo jak nie, to chyba to podpada pod „niedozwoloną pomoc publiczną”.

    • I poruszmy temat jak MPK dba o ten powierzony tabor. Bo niewłączanie klimatyzacji jestem w stanie jakoś wytłumaczyć, ale demontaż wygłuszenia i izolacji cieplnej od silnika już nie…

  4. Ale że Solaris w Lubinie, mogli by kupić Ursusa który jest u nich produkowany .

  5. No i klops Myślę że to wielki błąd w wykonaniu władz miasta. Ciekawe w czym oferta solarisa była lepsza ?

  6. Mają w Lublinie produkcję Ursusa, a wybrali Solarisa? Przecież solarisy słabo się prezentują, chyba musieli zejść z ceny ładnie…

  7. No to ładnie musieli posmarować, że wygrali wszystko!

  8. Solaris zatrzymał się z jakością już dawno i odbija się to na awariach w miastach…

  9. Uważam, że KNF powinien zająć się tą sprawą…

Z kraju