Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Które ulice zostaną przebudowane oraz gdzie powstaną nowe w tym i przyszłym roku

W ostatnich latach w Lublinie wykonano wiele inwestycji drogowych, które znacznie ułatwiły poruszanie się po mieście. Wiele z nich wciąż jest prowadzonych. Miasto planuje też kolejne.

Jedną z ważniejszych planowanych drogowych inwestycji na terenie Lublina jest przedłużenie Trasy Zielonej w stronę ul. Jana Pawła II. Nowa arteria ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Tak jak dotychczasowy odcinek, będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. W ramach budowy powstaną trzy skrzyżowania. Pierwsze ul. Krochmalnej z Trasą Zieloną, czyli węzeł z rondem i sygnalizacją świetlną, drugie ul. Włościańskiej z Trasą Zieloną, gdzie również powstanie rondo i sygnalizacja świetlna, oraz trzecie, ul. Cukrowniczej z Trasą Zieloną, gdzie stanie sygnalizacja świetlna. Jak zapowiada ratusz, prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. Obecnie powstała dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych.

W planach jest także przebudowa al. Racławickich, ul.Sowińskiego i Lipowej. Inwestycja ta, choć bardzo potrzebna, budzi wiele kontrowersji wśród mieszkańców Śródmieścia. W trakcie prowadzonych konsultacji, ponad 50 osób, stowarzyszeń i instytucji zgłosiło uwagi do przedstawionej przez ratusz koncepcji. Obecnie projekt przebudowy wciąż jest w opracowaniu, przewiduje też wyznaczenie buspasów. Termin rozpoczęcia realizacji przebudowy ratusz szacuje na 2017-2018 rok.

Kolejna ważna trasa, której powstanie znacznie ułatwi ruch w mieście, to rozbudowa ul. Wyścigowej oraz połączenie ul. Dywizjonu 303 z ul. Wrotkowską. Będzie to ostatnia część wewnętrznej obwodnicy Lublina. Do sprawnego przejazdu od strony ul. Wrotkowskiej w kierunku Krańcowej brakuje tylko ok. 1,5 km. dwupasmowej drogi. Jak informuje miasto, został wyłoniony wykonawca prac. W ramach projektu powstaną dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach: Wyścigowa/Dunikowskiego oraz Wyścigowa/Smoluchowskiego.

Inwestycją, na którą od lat czekają mieszkańcy Ponikwody, jest budowa przedłużenia ul. Węglarza na odcinku od ul. Walecznych do ul.Trześniowskiej. Dzięki temu dzielnica zostanie lepiej skomunikowana z resztą miasta oraz zostanie skierowana tam komunikacja miejska. W ramach budowy na skrzyżowaniu ul. Węglarza i Walecznych powstanie sygnalizacja świetlna. Przewidywany okres rozpoczęcia prac budowlanych do koniec 2017 roku.

Niebawem powinny ruszyć prace związane z przebudowaniem skrzyżowania al. Kompozytorów Polskich i ul. Elsnera. Zarząd Dróg i Mostów w maju ogłosił przetarg na wykonanie robót. W ramach przebudowy planowane jest powstanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, co znacznie ułatwi tam ruch i sprawi, ze będzie mniej kolizji i wypadków. Kolejnym niebezpiecznym miejscem, na którym wciąż dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, jest skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka oraz ulic Grabskiego i Sulisławickiej. W tym przypadku przewidywany okres rozpoczęcia prac związanych z przebudową sygnalizacji to 2017 -2018 rok. Sygnalizacja świetlna planowana jest także na skrzyżowaniu ul. Wieniawskiej i de Tramecourta. Tutaj termin realizacji jest zależny od inwestora prywatnego, który buduje obok budynek usługowo – mieszkalny. Na ten rok miasto zaplanowało także budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Choiny w rejonie ul. Śliwińskiego.

Kolejne wyczekiwane przez kierowców inwestycje, których rozpoczęcie planowane jest na ten, lub przyszły rok, to remont ul. Romera na odcinku od ul. Nałkowskich do ul. Diamentowej, przebudowa skrzyżowania al. Unii Lubelskiej i ul. Fabrycznej. W tym przypadku trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej. Z kolei planowana od lat przebudowa al. Kraśnickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do granic miasta jest planowana na 2020 rok.

(fot. lublin112)
2017-07-23 15:50:07

48 komentarzy

  1. Bus pasy tylko pozornie poprawiają komunikację w mieście. Łatwiej przejechać wtedy autobusem ale co z tego, skoro nimi jeździ na co dzień tylko mały procent mieszkańców. Zmniejszenie przepustowości dla samochodów często powoduje, że blokują się drogi dojazdowe do drogi z bus pasem.
    Kto musi, to i tak przyjedzie do miasta (do pracy, do szkoły itp) samochodem.
    A tak na koniec humorystycznie, to chyba tylko metro pomogło by rozładować ruch w mieście 😛 Na końcowych stacjach trzeba by było tylko zrobić parkingi „Park&Drive” 🙂

  2. A kiedy będzie remont Nadbystrzyckiej na odcinku od Głębokiej do Zana ? Tam jest Politechnika i masę ludzi do tego kościół i pełno akademików a chodniki stare i ulica z mega koleinami. Ogólnie ten odcinek jest jednym z najczesciej używanych w Lublinie a wyglada masakrycznie

  3. No tak dywizjonu – wyścigowa- wrotkowska . A WOJENNA?? Jest tragiczna a teraz tedy wszyscy jeżdżą !

  4. Wojenna jak sama jej nazwa musi wyglądać jak po wojnie

  5. Qumak jak robił inteligentne światła 2 lata temu zapowiadał ze gdyby nie to ze dotacja była to już by wtedy była detekcja wjechała na czerwonym czy przekroczenia prędkości. Po to robią co 50 m światła żeby potem mierzyć kto ile jechał na ja kim odcinku. Dopiero się zacznie jak uruchomić w pełni te niepełnosprawne sterowania ruchem w mieście

  6. Teraz trwa remont ul. Bohaterów Monte Cassino. jeden odcinek od Leclerca zamkniety a po 14 godzinie nie ma nikogo na budowie

Z kraju