Lublin: Które ulice zostaną przebudowane oraz gdzie powstaną nowe w tym i przyszłym roku

W ostatnich latach w Lublinie wykonano wiele inwestycji drogowych, które znacznie ułatwiły poruszanie się po mieście. Wiele z nich wciąż jest prowadzonych. Miasto planuje też kolejne.

Jedną z ważniejszych planowanych drogowych inwestycji na terenie Lublina jest przedłużenie Trasy Zielonej w stronę ul. Jana Pawła II. Nowa arteria ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Tak jak dotychczasowy odcinek, będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu. W ramach budowy powstaną trzy skrzyżowania. Pierwsze ul. Krochmalnej z Trasą Zieloną, czyli węzeł z rondem i sygnalizacją świetlną, drugie ul. Włościańskiej z Trasą Zieloną, gdzie również powstanie rondo i sygnalizacja świetlna, oraz trzecie, ul. Cukrowniczej z Trasą Zieloną, gdzie stanie sygnalizacja świetlna. Jak zapowiada ratusz, prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. Obecnie powstała dokumentacja, z której będzie mógł skorzystać przyszły wykonawca robót drogowych.

W planach jest także przebudowa al. Racławickich, ul.Sowińskiego i Lipowej. Inwestycja ta, choć bardzo potrzebna, budzi wiele kontrowersji wśród mieszkańców Śródmieścia. W trakcie prowadzonych konsultacji, ponad 50 osób, stowarzyszeń i instytucji zgłosiło uwagi do przedstawionej przez ratusz koncepcji. Obecnie projekt przebudowy wciąż jest w opracowaniu, przewiduje też wyznaczenie buspasów. Termin rozpoczęcia realizacji przebudowy ratusz szacuje na 2017-2018 rok.

Kolejna ważna trasa, której powstanie znacznie ułatwi ruch w mieście, to rozbudowa ul. Wyścigowej oraz połączenie ul. Dywizjonu 303 z ul. Wrotkowską. Będzie to ostatnia część wewnętrznej obwodnicy Lublina. Do sprawnego przejazdu od strony ul. Wrotkowskiej w kierunku Krańcowej brakuje tylko ok. 1,5 km. dwupasmowej drogi. Jak informuje miasto, został wyłoniony wykonawca prac. W ramach projektu powstaną dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach: Wyścigowa/Dunikowskiego oraz Wyścigowa/Smoluchowskiego.

Inwestycją, na którą od lat czekają mieszkańcy Ponikwody, jest budowa przedłużenia ul. Węglarza na odcinku od ul. Walecznych do ul.Trześniowskiej. Dzięki temu dzielnica zostanie lepiej skomunikowana z resztą miasta oraz zostanie skierowana tam komunikacja miejska. W ramach budowy na skrzyżowaniu ul. Węglarza i Walecznych powstanie sygnalizacja świetlna. Przewidywany okres rozpoczęcia prac budowlanych do koniec 2017 roku.

Niebawem powinny ruszyć prace związane z przebudowaniem skrzyżowania al. Kompozytorów Polskich i ul. Elsnera. Zarząd Dróg i Mostów w maju ogłosił przetarg na wykonanie robót. W ramach przebudowy planowane jest powstanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, co znacznie ułatwi tam ruch i sprawi, ze będzie mniej kolizji i wypadków. Kolejnym niebezpiecznym miejscem, na którym wciąż dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, jest skrzyżowanie Drogi Męczenników Majdanka oraz ulic Grabskiego i Sulisławickiej. W tym przypadku przewidywany okres rozpoczęcia prac związanych z przebudową sygnalizacji to 2017 -2018 rok. Sygnalizacja świetlna planowana jest także na skrzyżowaniu ul. Wieniawskiej i de Tramecourta. Tutaj termin realizacji jest zależny od inwestora prywatnego, który buduje obok budynek usługowo – mieszkalny. Na ten rok miasto zaplanowało także budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Choiny w rejonie ul. Śliwińskiego.

Kolejne wyczekiwane przez kierowców inwestycje, których rozpoczęcie planowane jest na ten, lub przyszły rok, to remont ul. Romera na odcinku od ul. Nałkowskich do ul. Diamentowej, przebudowa skrzyżowania al. Unii Lubelskiej i ul. Fabrycznej. W tym przypadku trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej. Z kolei planowana od lat przebudowa al. Kraśnickiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do granic miasta jest planowana na 2020 rok.

(fot. lublin112)
2017-07-23 15:50:07

Zobacz również

48 komentarzy

  1. osiedlowe drogi należy robić. są już 2 obwodnice i jest ok. ul Balladyny tysiące ludzi tan mieszka a druga tragedia. to samo ulica junoszy woła o pomstę do nieba.

    • No to widzę, że przedłużenie Zelwerowicza do Zbożowej już zupełnie wypadło z planów inwestycji…a to tylko 800m do dokończenia zostało…

  2. Ul. Kalinowszczyzna tzw stara kalina od ponad 10 lat wyglada jak droga polna.

    • Spróbowałem tamtędy pojechać 50 km/h myślałem, że urwę koła! Omijam jak mogę, bo ta ulica to dramat!

      • propaganda sukcesu musi być, jak za PRLu, a dług miasta rośnie…

        • PRL-bis rządzi w Lublinie i podtrzymuje tradycję zadłużania. Kiedy koncert przebojów ciamajdanu na Arenie? Warto wydać parę baniek na promocję miasta. Mucha już do recitalu się przygotowała.

  3. na co tyle sygnalizacji na tej trasie zielonej bezsensu

  4. Żeby pieniądze wydane naj Wyścigową nie były wyrzucone w błoto to trzeba jeszcze bezkolizyjny lewoskręt z Diamentowej we Wrotkowską wybudować. Budowa wielkiej ulicy, do której żeby wjechać w szczycie trzeba odstać kilkanaście albo kilkadziesiąt minut w korku, lekko mija się z logiką. Miejsca na zrobienie takiej estakady jest aż nadto.

  5. A kiedy ul.Osmolicka?

  6. kiedy będzie remont ul. Osmolickiej? Jedyny wjazd do lublina który woła o pomstę do nieba…

    • Osmolicka nie jest najgorsza.
      Krężnicka przez samo centrum Zemborzyc to jest tragedia.

  7. Światła, światła, światła. Czerwona fala. A może by tak gdzieś zamiast świateł zrobić rondo bez sygnalizacji?

  8. Nie dla czerwonej fali!

    Najlepszą inwestycją która „ułatwia” jazdę po mieście to system inteligentnego zarządzania ruchem. WYŁĄCZYĆ TO!!! tylko utrudnia jazdę bo trzeba się zatrzymywać na każdym skrzyżowaniu

  9. kreatif techolożi

    najpłynniej się jeździ po rondach bez sygnalizacji

  10. Sowińskiego trzeba zostawić bo tam okoliczni mieszkańcy chcą wąchać spaliny z silników ciągle podjeżdżających pod górę aut. Naprawdę tam szkoda czasu i pieniędzy. Ta ulica nadaje się na typowy deptak bo nawierzchnia jezdni niewiele już różni się od schodów.

    • Sowińskiego nie musi być szersza…wystarczy zagrodzić przejścia dla pieszych ze Skłodowskiej…po co wydano tyle kasy na kładkę???poszerzyć trzeba Poniatowskiego…

      • Gdzie tam jest skrzyżowanie ze Skłodowskiej???? Po drugie nie można zagrodzić przejść przy skrzyżowaniu z ulica Radziszewskiego i skierować ruchu na kładkę, ponieważ obok są zwykle bloki mieszkalne i te przejścia stanowią dla mieszkańców m. in. dojścia do przystanków MPK. Po trzecie należy poszerzyć Sowinskiego , żeby zlikwidować problem z wjazdem z Głębokiej. Po poszerzeniu Sowinskiego maja powstać światła na skrzyżowaniu z Radziszewskiego 🙂

        • PO proteście mieszkańców Sowińskiego i Poniatowskiego od Racławickich nie będzie poszerzana. Po drugie wystarczyło by zamknąć tylko przejście pod kładką, i zrobić prawoskręt od strony Głębokiej w Radziszewskiego. Znając życie znowu pięć drzew stanęło by na przeszkodzie. Generalnie ruch wstrzymuje to nieszczęsne przejście i samochody skręcające w prawo. Studenty za ciężkie tyłki mają by chodzić górą, a pedaliści w najlepsze po tym przejściu przejeżdżają.

  11. Co za idioci, kolejne sygnalizacje…

  12. OK. Niech sobie budują tylko niech mają na uwadze by później zapewnić właściwy poziom finansowania zimowego utrzymania dróg (w tym chodników bo droga to nie tylko jezdnia)

    W dalszym ciągu brak należytego traktowania kierowców poprzez rozbudowę sieci parkingów.

    • Żuk ma plany budowania parkingów na końcowych podmiejskich MPK. by kierowcy zostawiali samochody i przesiadali do autobusów lub na rower. Oczami wyobrazni, już widzę zapełnione te parkingi i ulice świecące pustkami w mieście.

      • Może nie pustkami, ale ulice odetchną , a mieszkańcy miast równiez odetchną bo są juz nadmiarem aut, spalin i hałasu zmęczeni bardzo. Nie mieszkasz w Lublinie nie oczekuj że miasto ma obowiązek zabezpieczyc ci parkowanie no chyba że to płatne a powinno byc wysoko płatne tzn znacznie droższe bo te ceny jesszcze są za niskie . Z niecierpiliwoscia czekam na te parkingi i zakazy wjazdu do miasta diesli lub aut spoza lublina.

  13. Warszawska od Zbożowej do granic miasta juz calkiem zapomniana przez wladze

  14. KIEDY WRESZCIE REMONT BALLADYNY BO JEZDZIĆ JUŻ SIĘ NIE DA !?

    • Zbyt mała medialnie inwestycja jak dla Żuka. Obieca remont przed wyborami. Tak jak Wallenroda.

  15. Czyli wychodzi, że światła, światła, wszędzie światła, najlepiej co 50 metrów …

    • Głęboka wypadła z dwóch powodów a już by była czteropasmowa, jeszcze przed otwarciem mostu. Powód pierwszy- „protest” mieszkańców w sprawie wycięcia kilku drzew ( jak by nie można było zrobić nowych nasadzeń) Powód drugi a w zasadzie właściwy- Żukowi nikt kolejnego kredytu nie da więc pojawił się dziwny, na rękę prezydentowi, ten protest Tym oto prostym sposobem, wycofał się z kolejnej obietnicy. Robi mieszkańców w balona a lemingi i tak na niego będą głosować, Na proteście w obronie sądów listy obecności sprawdzali, jak przed pochodami 1-go maja. Kto jest wierny lubelskiej władzy na garnuszku Po a kto nie.

      • jak by Głęboka miała być 4pasmowa to chyba trzeba by zlikwidować chodniki

        • Czy dla ciebie cztery pasy muszą być rozdzielone np. trawnikiem? Przy obecnej szerokości tam spokojnie jest już trzy. Tylko jak zrobią 4 to dwa pójdą na bus pasy i sytuacja się nie zmieni.

      • chodziło o 150 drzew, to chyba trochę więcej niż kilka

  16. wszystko fajnie, tylko jaki ma sens rondo ze światłami? po to jest rondo, żeby ruch był płynny, a nie żeby to blokować światłami, równie dobrze może być i bez ronda skoro mają być światłą, ja we włoszech w miastach praiwe nie widziałem światłę na rondach, dzięki czemu nie byo korków

  17. Na trasie zielonej powinny byc swiatla na Cukrowniczej (ktora powinna dzialac wylacznie 2 godziny przed meczem/wydarzeniem na stadionie do 30 minut po zakonczeniu) i na Krochmalnej. Po co komu sygnalizacja pomiędzy? Jak ktos bedzie chcial jechac na Krochmalna skreci kolo stadionu albo pojedzie ulice dalej Jana Pawla. Nie potrzeba tam tych dwoch sygnalizacji. Najlepiej skrzyzowanie z Krochmalna zrobic bezkolizyjnie.

    • Aha, i oby nie robili na raz trasy zielonej z wyscigowa, tylko najpierw jedna, potem druga…

  18. mniej sygnalizacji! więcej rond! Po lublinie jeździ się coraz ciężej, a wszystko przez sygnalizacje na każdym skrzyżowaniu i przejściu. Wystarczy budować ronda zwykłe albo turbinowe, na których prędkość jest mniejsza ale przynajmniej jedzie się sprawnie i płynnie!

  19. Mamy koniec lipca , sierpień to urlopy a na przedłużenie Trasy Zielonej nie ma nawet wybranego wykonawcy , Dywizjonu 303 podobno jest ale kto ? Na wiosnę ten sam artykuł tylko zmienia lata na 2018-19 i ok.

  20. Bus pasy tylko pozornie poprawiają komunikację w mieście. Łatwiej przejechać wtedy autobusem ale co z tego, skoro nimi jeździ na co dzień tylko mały procent mieszkańców. Zmniejszenie przepustowości dla samochodów często powoduje, że blokują się drogi dojazdowe do drogi z bus pasem.
    Kto musi, to i tak przyjedzie do miasta (do pracy, do szkoły itp) samochodem.
    A tak na koniec humorystycznie, to chyba tylko metro pomogło by rozładować ruch w mieście 😛 Na końcowych stacjach trzeba by było tylko zrobić parkingi „Park&Drive” 🙂

  21. A kiedy będzie remont Nadbystrzyckiej na odcinku od Głębokiej do Zana ? Tam jest Politechnika i masę ludzi do tego kościół i pełno akademików a chodniki stare i ulica z mega koleinami. Ogólnie ten odcinek jest jednym z najczesciej używanych w Lublinie a wyglada masakrycznie

  22. No tak dywizjonu – wyścigowa- wrotkowska . A WOJENNA?? Jest tragiczna a teraz tedy wszyscy jeżdżą !

  23. Wojenna jak sama jej nazwa musi wyglądać jak po wojnie

  24. Qumak jak robił inteligentne światła 2 lata temu zapowiadał ze gdyby nie to ze dotacja była to już by wtedy była detekcja wjechała na czerwonym czy przekroczenia prędkości. Po to robią co 50 m światła żeby potem mierzyć kto ile jechał na ja kim odcinku. Dopiero się zacznie jak uruchomić w pełni te niepełnosprawne sterowania ruchem w mieście

  25. Teraz trwa remont ul. Bohaterów Monte Cassino. jeden odcinek od Leclerca zamkniety a po 14 godzinie nie ma nikogo na budowie

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7739zł -0.51%
    • GBP 4.7787zł 0.49%
    • EUR 4.2937zł -0.13%
    • CHF 3.8036zł -0.41%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Skręcała w prawo, zderzyła się z rowerzystą (wideo)
    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Kiermasz Bożonarodzeniowy Podmiotów Ekonomii Społecznej
    Masz dużo czasu w weekend? Sprawdź przegląd wydarzeń w Lublinie
    W sobotę kolejne bieganie nad Zalewem Zemborzyckim. Odbędzie się trzecia edycja CITY TRAIL
    W piątek w Lublinie odbędzie się Marsz „Odzyskać Noc”
    W czwartek rozpoczyna się w Lublinie Festiwal Bożego Narodzenia [PROGRAM]
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.