Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelskie Linie Autobusowe w barwach SuperPKS. Na razie ruszyła jedna trasa, niebawem będzie kolejna

Już od ponad tygodnia na Lubelszczyźnie obecny jest kolejny przewoźnik autobusowy. SuperPKS to odpowiedź na coraz większą ekspansję m.in. PolskiegoBusa.

Marka SuperPKS to odpowiedź dawnych PKS-ów na coraz silniejszą ekspansję szkockiego PolskiegoBusa, izraelskiego Mobilis, estońskiego Lux Express a także na zapowiedź wejścia na rynek Europy środkowo – wschodniej niemieckiego FlixBusa. To właśnie z tymi firmami przegrywają najbardziej dotychczasowi przewoźnicy. Dlatego też w marcu ub. roku krakowska firma z branży IT stworzyła projekt pod marką SuperPKS. Firma ta udziela przewoźnikom licencji i udostępnia wspólny system sprzedaży biletów.

Jako pierwsze do SuperPKS dołączyły PKS Elbląg, PKS Suwałki i PKS Polonus. Autobusy w czarno-żółtych barwach obsługują głównie trasy dalekobieżne. Pasażerowie w komfortowych warunkach podróżują z Elbląga do Poznania, z Warszawy do Gdyni, Ustrzyk Dolnych i Koszalina, z Gdańska do Suwałk czy też z Suwałk do Ełku i Warszawy. Pod koniec roku firma pojawiła się też w naszym regionie.

W ramach współpracy z Lubelskimi Liniami Autobusowymi uruchomiona została trasa do Zakopanego przez Szczawnicę i Krościenko. SuperPKS kursuje na linii Lublin-Zakopane raz dziennie w każdą stronę. Podróż zaczyna się o godzinie 8:25 na Dworcu Głównym w Lublinie. Pasażerowie mogą wsiąść jeszcze na dwóch przystankach – na ul. Popiełuszki oraz Al. Kraśnickiej. Z kolei z Zakopanego autobus wyjeżdża o godzinie 8:45. Kolejną trasa w ramach projektu, ma być ta do Krynicy Zdroju.

W planach SuperPKSu jest, aby w tym roku osiągnąć flotę 100 autokarów, co pozwoli poważnie myśleć o stworzeniu realnej i groźnej konkurencji dla PolskiegoBusa. Forma stosuje znane z PolskiegoBusa zasady: bilety można kupić w sieci, klienci mogą je nabyć w cenie już od złotówki, do tego w pojazdach dostępna jest oczywiście klimatyzacja, toaleta oraz wi-fi.

(fot. SuperPKS)
2017-01-11 14:21:40

6 komentarzy

  1. PKS istnieje od dana, gdyby prowadzili inna politykę firmy a nie zyli dalej komuna to takie busiki czy polskie busy by nie miały szans. a tera nagle oczy sie otworzyły…..

    • Właśnie. Trochę za późno. Ale niech próbują. Tylko żeby ich strategia nie polegała na tanich kursach kosztem kierowców i obsługi technicznej. Kierowcy mają bardzo dużą odpowiedzialność i powinni być odpowiednio wynagradzani. Wypłata rzędu 2600zł brutto za taką pracę to żenada.

  2. a o której dojeżdża ??

  3. Rozwalili PKS przez polityczne zarzadzanie a teraz biedabusiki

  4. Mi się przypomina wypowiedz pracownika firmy transportowej „takiego PKSu”: -„wiesz u nas tylko jeden prezes ma auto benzynowe. Ja już 9 lat na stację paliw nie zajeżdżałem”. Piękny nasz kraj.

  5. nigdzie w Polsce nie ma takich busikow – to tylko na lubelszczyznie i mazowszu:) mieszkaleem klilka lat w wielkopolsce, to sie kazdy za glowe lapal, ze trase Lublin-Warszawa my sie tluczemy dostawczakiem z siedzeniami w środku

Z kraju