Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelski cydr inspiracją artystów. Na kamienicy przy ul. Lubartowskiej powstał mural

Zajmuje całą ścianę kamienicy, przyciąga kolorami oraz nawiązuje do Cydru Lubelskiego i Lubelskiego Święta Młodego Cydru. Mowa o nowym muralu, jaki powstał w przestrzeni miejskiej.

Od kilku dni na ścianie kamienicy przy ul. Lubartowskiej 69 można już w pełnej krasie podziwiać kolejny w Lublinie mural. Autorami grafiki są członkowie grupy Magnifiko oraz polski ilustrator i grafik Karol Banach. Mural jest inspirowany Cydrem Lubelskim i Lubelskim Świętem Młodego Cydru.Powstał z inicjatywy firmy Ambra i Urzędu Miasta Lublin. Jest to kolejny wspólny projekt producenta Cydru Lubelskiego i miasta Lublin. Do tej pory zorganizowano m.in. lubelską grę miejską, w której rywalizacja o nagrody została połączona ze zwiedzaniem najciekawszych zakątków Lublina oraz konkurs kulinarny „Miejsc Inspiracji” na unikalną potrawę regionalną.

Autorzy muralu to młodzi, bardzo utalentowani ludzie z licznymi sukcesami na koncie. Karol Banach pracował dla takich wydawnictw jak KUKBUK, Duży Format, Przekrój, Twój Styl, Wysokie Obcasy. Współpracował też z firmami m.in. Costa Coffee, IKEA Poland, Pepe Jeans London, Samsung. Swoje prace wystawiał w Polsce, Grecji, Rosji, Portugalii, Anglii i Australii. Jest autorem ilustracji do „Bajek” Erny Rosenstein, za które otrzymał wiele prestiżowych nagród.

Z kolei Magnifiko to grupa projektowa działająca w przestrzeni miejskiej, złożona z artystów graffiti, grafików oraz projektantów, chcących zmieniać przestrzeń miejską. Realizują projekty z obszaru malarstwa ściennego, projektowania graficznego, fotografii, dizajnu, animacji oraz filmu.

Lubelski cydr inspiracją artystów. Na kamienicy przy ul. Lubartowskiej powstał mural
Lubelski cydr inspiracją artystów. Na kamienicy przy ul. Lubartowskiej powstał mural

(fot. UM)
2016-10-24 19:15:31

12 komentarzy

  1. ŚWIETNA REKLAMA NAPOJU ALKOHOLOWEGO – BRAWO !!!

  2. Tak odpowiednia ulica

  3. Cydr żulerski produkowany pod Warszawą…

  4. fajnie, że kolorowo, ale nie należy zapominać, że to reklama alkoholu i to kiepskiego 🙂

  5. Brakuje informacji że alkohol szkodzi zdrowiu . Jest to ewidentne złamanie prawa i to za zgodą urzędników z Ratusza . Co pan Żuk na to ?

  6. Tanie wino ma większy popyt,a jakoś nikt party nie reklamuje.

  7. Zamiast pieniądze przeznaczyć potrzebującym ludziom, dać im żeby je wykorzystali to lepiej malować bohomazy na ścianie.

  8. Hajce w Lublinie ścianę kamienicy za darmo wymalowali. Autogogli nie trzeba zakładać by zobaczyć działanie cydru w dużych ilościach na artystów i nie tylko.

Z kraju