Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Dwa lata po remoncie a znaki dalej stoją. Chcesz jechać do Przemyśla, skierują cię na Zamość

Na ogłoszony przez nas konkurs na absurdy drogowe z naszego regionu czytelnicy nadesłali bardzo dużo zgłoszeń. Postanowiliśmy przedstawić te, które naszym zdaniem okazały się najlepsze a także najbardziej utrudniają kierowcom życie.

Pomimo coraz bardziej popularnych urządzeń nawigacji ,pomagających kierowcom odnaleźć drogę, bardzo dużo osób wciąż korzysta ze znaków kierunkowych. Zwłaszcza w miastach przez które nie zawsze da się przejechać głównymi ulicami, umieszczone przy ważniejszych skrzyżowaniach pozwalają kierowcom obrać właściwy kierunek i bez błądzenia dojechać w oczekiwane miejsce. Lecz nie w Lublinie, gdzie znaki te potrafią kierowców zaprowadzić do całkowicie innego miasta, niż by kierowcy sobie tego oczekiwali.

Nie lada zdziwienie muszą mieć przyjezdni, którzy są w Lublinie bardzo rzadko i nie znają miasta. Jeżeli chcą jechać do Przemyśla, ufając znakom i jadąc tak jak te pokazują, kierowcy dojadą do … Zamościa. Tak jest właśnie w rejonie al. Zygmuntowskich i ul. Fabrycznej. – Często na stadionie przy Zygmuntowskich lub w hali MOSiR organizowane są różnego rodzaju imprezy. Przyjeżdżają tam nie tylko mieszkańcy Lublina lecz także goście z całego regionu a nawet z innych województw. Gdy będą chcieli wrócić w kierunku Przemyśla i będą kierowali się znakami to zamiast do Przemyśla dojadą do Zamościa – wyjaśnia Hubert, który to nadesłał do nas opis tego drogowego absurdu.

Jak się okazuje, takie wprowadzające w błąd oznakowanie istnieje od 2012 roku. Wtedy to prowadzono prace związane z remontem tunelu na ul. Kunickiego. Gdy został zamknięty ten odcinek ulicy, postawiono znaki kierujące na objazd przez Drogę Męczenników Majdanka a następnie ulice Krańcową i Dywizjonu 303. Gdy ruch wznowiono, usunięto tylko tabliczki „Objazd” a o zmianie oznakowania oczywiście zapomniano i od tamtej pory kierowcy wysyłani są przez drogowców w całkowicie innym kierunku niż chcą jechać.

Dwa lata po remoncie a znaki dalej stoją. Chcesz jechać do Przemyśla, skierują cię na Zamość

(fot. nadesłane)
2015-04-22 10:51:52

22 komentarze

  1. Uważam, że stawiany zarzut jest bezzasadny. Po pierwsze skręt z Alei Zygmuntowskich w Lubelskiego Lipca ’80 Ograniczony jest tonażem pojazdu. Oznacza to, że na przykład wiele autobusów jadących w stronę Przemyśla i tak musi jechać prosto. Ponadto skierowanie pojazdów w prawo w stronę wiaduktu na kunickiego wiązało by się z kolejnym problemem dla kierowców wysokich pojazdów ponieważ maksymalna dopuszczalna wysokość pojazdu, który może przejechać pod rzeczonym wiaduktem ograniczona jest znakami do 3,4 metra. W związku z powyższym faktycznie najrozsądniejsze wydaje się być skierowanie ruchu w stronę Przemyśla poprzez Fabryczną, Drogę Męczenników Majdanka, Krańcową, Dywizjonu 303 i dopiero tu Kunickiego.
    Jest wiele absurdów drogowych w naszym rejonie, ale ten przypadek na pewno nie jest jednym z nich.

    • A czy drogowskaz na Przemyśl stoi przed Dywizjou 303? Bo jeśli tak, to nie wiem po co temat w ogóle jest poriszany. Oczywiście że lepiej poprowadzić drogę na Przemyśl przez M.Majdanka i dyw. 303 niż nawalić dodatkowych tablizcek komu można przez lubelskiego Lipca a komu nie.

      • A po co ma tam stać? Po to aby pchać się w zakorkowane Kunickiego?
        Jeśli już to powinien stać przy skręcie na Głusk.

  2. No ten absurd jest do przyjęcia , znając nasze przyzwyczajenia.Nie przewidzieli że tak długo będzie ślimaczył się remont wiaduktu . Bardziej mnie interesuje ta wysepka na rondzie w kształcie vaginy, to jakiś erotoman projektował , no i muszę potwierdzić że nawet ładnie mu to wyszło , ciekawi mnie nazwa tego cudu . Czyżby to agencja towarzyska sponsorowała budowę??

  3. Podejrzałem na google street view i znak skrętu w prawo z Zygmuntowskich w Lubelskiego Lipca nie dotyczy autobusów nie zmienia to jednak faktu, że jest ograniczenie tonażu, a nieco dalej problem z wysokością pojazdu.

  4. Jeżdżę po Polsce i wszędzie są absurdy, wiec my tu gadu gadu a i tak nic z tym nie zdzialasz. . A ten wiadukt na Kubickiego to jest porażka .

  5. znaki są ustawione prawidłowo. Kierują na Przemyśl prosto do skrzyżowania z Krańcową, gdzie wskazują kierunek do Przemyśla w prawo. Jest to logiczne, że znaki nie kierują przez zatłoczoną Dworcową, jak również Wolską czy Lotniczą po to by ruch tranzytowy kierować drogami o dużej przepustowości.

  6. Nie tak całkiem prawidłowo

    No jeśli dla ciebie ” sting 126″jazda do Przemyśla nie stanowi problemu , to możesz jeździć i przez Częstochowę, prawda , też dojedziesz.Czy wy nie rozumiecie tego artykułu??? Ty wiesz , ja wiem , tylko wczuj się role przyjezdnego niech nie skręci w prawo w Krańcową , to gdzie pojedzie???Do Zamościa. Lepiej bez objazdów kierować , niż robić mętlik w głowie .

  7. przy Krańcowej nie ma info o Przemyślu, info jest tylko na drogowskazie na Zygmuntowskich i na Fabrycznej – wystarczy sprawdzić na google street view. A jak sie podejdzie do znaku na ulicy to widać że był przemalowany prze zdrogowców

  8. Szanowna Redakcjo, gdzie na Kunickiego jest tunel ?? Z tego co wiadomo tam przy torach jest wiadukt, ale nie drogowy a kolejowy…

    • rozkminiam różnice miedzy tunelem a wiaduktem możesz mi wyjaśnić czym się jedno różni od drugiego ? jeśli nazwe tunel kolejowy lub wiadukt kolejowy wychodzi na jeden grzyb według mnie … czuje, że jestes po prostu kolejną osobą która nie ma co robić i przypier*ala się do byle czego …

      • obiektywny niezwyczajny ale fajny...

        Przyp…dala się a co najgorsze to niesłusznie. Tunel pod wiaduktem na ul. Kunickiego jest jedynym tunelem w Lublinie. Jeszcze do niedawna stało tam odpowiednie oznakowanie, lecz na czas prac które nie mogą się zakończyć zostało zdjęte. Ale cóż, bałwan chciał zabłyszczeć w necie ale nie dość ze nie ma racji to jeszcze wk…ia innych.

      • „W Polsce w myśl obowiązującej Ustawy Prawo o ruchu drogowym (art. 2, pkt. 14), tunel jest to budowla na drodze, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi. W praktyce oznacza to, że tunelem jest każdy odcinek drogi rozpoczynający się i kończący odpowiednio znakami D37 i D38 (nawet jeśli nie występowałaby na nim wspomniana budowla).

        W myśl tej samej Ustawy w tunelu zabrania się: zawracania, cofania i zatrzymania pojazdu.”

      • Za wikipedią:

        Tunel – budowla komunikacyjna w postaci długiego korytarza, podziemna lub podwodna, wykonana metodą odkrywkową lub drążenia, umiejscowiona pod przeszkodą. Tunele to najczęściej budowle geotechniczne mające swoje wyloty na powierzchni ziemi.

        Wiadukt – budowla pozwalająca na pokonanie przeszkody terenowej typu: dolina, wąwóz lub droga kołowa czy torów kolejowych, z wyłączeniem przeszkód wodnych (do ich pokonania służą mosty), poprzez przejechanie nad nią. Pierwotnie tym terminem była określana droga rzymska przeprowadzona nad wąwozem, na konstrukcji opartej na arkadach. Wiadukty budowane są podobnie jak mosty, z wykorzystaniem podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych.

        Różnica między wiaduktem drogowym a kolejowym jest w tym co jedzie górą…

        • Nie ma się co emocjonować, ponieważ nazwa TUNEL ma zaszłość historyczną i nie jest błędnym nazywać to miejsce i ten budowlany twór TUNELEM – cytujemy „W 1925 roku powrócono do budowy tunelu pod torami kolejowymi na ulicy Bychawskiej, w miejscu zwanym dotychczas „przejazdem śmierci”.
          Z projektem budowy wystąpiła Radomska Dyrekcja PKP. Roboty budowlane rozpoczęło przedsiębiorstwo budowlane „inż. Szpilkowski i S-ka”, które opuściło jednak plac budowy, odstępując od warunków umownych. Kontynuacja i ukończenie prac przypadło firmie „Paszkowski, Próchnicki i S-ka”.
          Odbioru dokonano 2 października 1928 roku. Odtąd przyjęła się nazwa dzielnicy „Za Tunelem”. (http://teatrnn.pl/leksykon/node/2527/wiadukt_kolejowy_nad_ul_kunickiego_w_lublinie)

          Pozdrawiamy !

          • Owszem, nie przeczę iż jest to zaszłość, jednak jest to ciągłe powielanie błędnego określenia obiektu. Jak to ujął Goebbels – kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą…

      • Tunel jest drążony, wiadukt jest obiektem inżynierskim nad przeszkodą… wodną, torową lub drogową.

        • CCC. co by nie było nie zrozumiałeś tego co wyżej zostało napisane przez Lublin112? Zrozumiałeś 🙂 wiec po prostu się p[]z o gówno bo każdy będzie widział w tym swoja racje.

  9. A może spojrzeć na to inaczej:
    – tunel przejście pod przeszkodą
    – wiadukt przejście nad przeszkodą
    Wychodzi, że dla kolei przeszkodą jest droga – kolej przechodzi nad drogą, czyli wiaduktem kolejowym. Dla drogi przeszkodą jest kolej – droga przechodzi pod koleją, czyli tunelem.
    🙂
    Dociekliwych odsyłam do rozporządzenia o warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać obiekty mostowe

  10. O luuudzie, nie zmienia to faktu, ze z placu budowy wiaduktu od poczatku wykonawcy uciekaja…

Z kraju