Koniec Polskiego Busa. Autobusy zmienią barwę i logo, pasażerowie mają mieć lepiej

60

Niebawem z polskiego rynku zniknie marka PolskiBus.com. Charakterystyczne czerwone autokary zostaną przemalowane na kolor zielony, będą też kursowały pod nową marką. To efekt współpracy, jakie nawiązały obie firmy.

 

Od nowego roku Polski Bus zintegruje swoją siatkę połączeń z firmą FlixBus. Oznacza to, że marka PolskiBus.com zniknie z polskiego rynku. Autokary zostaną przemalowane na kolor zielony i kursować będą pod nowym logiem. Warto jednak wiedzieć, że FlixBus nie jest przewoźnikiem, lecz głównie platformą sprzedaży biletów, która zrzesza przewoźników realizujących usługi pod wspólnym szyldem. Oznacza to, że właściciel Polskiego Busa, czyli firma Souter Holdings Poland, wciąż będzie prowadziła swoją działalność, jednak przewozy będą się odbywały na zlecenie FlixBusa.

Na podobnej zasadzie działał ostatnio Polski Bus, którzy nawiązywał współpracę z lokalnymi przewoźnikami, wprowadzając ich kursy do własnej platformy sprzedażowej. W tym przypadku jednak, firmy działające pod marką FlixBusa, muszą się dostosować do jednolitych standardów. Oprócz koloru autokarów, konieczne jest ich odpowiednie wyposażenie.

Zmiany mają przynieść korzyść głównie dla pasażerów. Autokary polskiego Busa, oprócz zmiany barwy, zostaną przebudowane w środku. Przestrzenie pomiędzy fotelami będą większe, co oznacza więcej miejsca na nogi, to zaś wpłynie na komfort podróży. Na wszystkich połączeniach, nawet zagranicznych, będzie dostępny darmowy internet, wszystkie pojazdy mają być klimatyzowane oraz wyposażone w gniazdka elektryczne przy każdym fotelu.

Do tego w ramach jednego biletu, pasażerowie otrzymają dostęp do całej siatki połączeń FlixBusa. Wciąż będą tez dostępne bilety w cenie od 1 zł. Firma zapowiada również uruchamianie kolejnych kursów, jak też zwiększać ilość tych, które są najbardziej popularne wśród pasażerów. Rozpoczynają się również negocjacje z dotychczasowymi partnerami Polskiego Busa.

FlixBus działa na rynku przewozów autokarowych zaledwie od 2013 roku. Łącząc nowoczesną technologię z klasycznym przedsiębiorstwem komunikacyjnym, w bardzo krótkim czasie powstała jedna z największych sieci przewozów międzymiastowych na rynku europejskim. Pasażerom spodobały się nowoczesne i komfortowe autobusy, prosty system rezerwacji i zakupu biletów, czy też darmowe WiFi. Dodając do tego dynamiczne zarządzanie cenami, całość sprawiła, że zielonymi autobusami zaczęło podróżować coraz więcej osób.

W ciągu czterech lat firma nawiązała współpracę z 230 partnerami autobusowymi w całej Europie, dzięki czemu obecnie oferuje ponad 200 tys. połączeń międzymiastowych dziennie, realizowanych do 1400 miejsc w 26 krajach. Rocznie z jej usług korzysta ponad 40 mln pasażerów. Na polskim rynku FlixBus istnieje od 2016 roku.

(fot. FlixBus)
2017-12-18 18:35:03