Dobiega końca przebudowa linii kolejowej Lublin – Kraśnik. Od września wrócą na nią pociągi
12:11 22-07-2018
Prace prowadzone są na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik. Na stacji Niedrzwica wymieniono tory oraz rozjazdy, wymieniane są rozjazdy na stacji Wilkołaz, budowane są tory i montowane rozjazdy w Kraśniku. Na całym odcinku trwają prace przy nowym torze oraz kończy się montaż konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Wykonywane są również prace mające na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Pomiędzy Niedrzwicą a Wilkołazem na trzech skrzyżowaniach z drogami montowane są urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Miedzy stacją Lublin Zemborzyce a stacją Kraśnik wyremontowanych zostanie łącznie 35 obiektów inżynieryjnych, w tym: 28 przepustów, 6 mostów i 1 wiadukt.
Na odcinku pomiędzy Lublinem a stacją w Zemborzycach gotowe są już dwa nowe tory, z których korzystają pociągi. Wymieniono sieć trakcyjną. Kończą się prace na 7 przejściach i przejazdach drogowych. Na stacji Lublin Zemborzyce wymieniono 4 rozjazdy i odnowiono tory, nad którymi zawieszono nową sieć trakcyjną. Między Lublinem a Kraśnikiem jest już 44 km nowego toru i 21 wymienionych rozjazdów. Na stacji Stalowa Wola Rozwadów pasażerowie korzystają już z dwóch odnowionych peronów. Jest już 5 nowych torów i 14 rozjazdów. Postępuje instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Trwa też budowa nowych peronów. Szczególnie widać to w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś jak też w Pułankowicach. Układana jest tam nowa nawierzchnia, montowane oświetlenie i prowadzona kanalizacja. Wkrótce zacznie się montaż wiat, ławek i tablic informacyjnych. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wiadomo już, że ruch pociągów do Kraśnika zostanie przywrócony w dniu 2 września br. Równocześnie rozpoczną się prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowych do 80 km/h. Cała inwestycja zakończy się w 2019 roku.
120 km/h trochę to trochę małowato, zwłaszcza że zostanie tak już na xx-dziesiąt lat
moim zdaniem powinno się budować pod takie prędkości:
miasta powiatowe powiatowe 120 km/h
miasta wojewódzkie powiatowe ~160 km/h
miasta wojewódzkie wojewódzkie ~200 km/h
pociągi międzynarodowe ~250 km/h
Piszę to jako potencjalny użytkownik kolei, wtedy połączenie kolejowe byłoby bardziej atrakcyjne niż jazda własnym samochodem.
Zgadzam sie
Jakby maszynistów przez CB radio ostrzegali, że: „za zakrentem stojom miśki i suszom” to całe, drogie przecież, przebudowy były by niepotrzebne.
Szanowna redakcjo, bardzo proszę, zainteresujcie się tym, co dzieje się na linii nr 7 (tej do Warszawy) Za Dęblinem wszystko już prawie gotowe, a na naszym nieszczęśliwym lubelskim odcinku wszystko w powijakach i na budowie pustki. Wykonawca uciekł z budowy? Już tylko niecałe 5 miesięcy do zakończenia inwestycji, a tu nawet kawałka nowego toru nie ma 🙁 Jak się tym media nie zainteresują, to do Warszawy pojedziemy najwyżej z Dęblina…
@Adi do Warszawy niekoniecznie z Dęblina gdyż ostatni odcinek Pilawa – Otwock jest planowany dopiero po zakończeniu remontu między Lublinem a Pilawą.
Czyli Lublin – Warszawa w 90 minut nie wcześniej jak w 2020 roku 🙂
Odnośnie odcinka Lublin – Dęblin:
Na pytania mediów, jak duże jest opóźnienie i kiedy realnie pociągi do stolicy wrócą na odcinek od Lublina do Dęblina, biuro prasowe PKP PLK nie odpowiedziało jednoznacznie, dając do zrozumienia, że oddanie wspomnianego fragmentu do użytku w styczniu 2019 „jest obarczone ryzykiem”.
W komunikacie przesłanym przez Magdalenę Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe czytamy m.in.
„Firma Astaldi, która jest głównym wykonawcą prac na odcinku Dęblin – Lublin wykazuje problemy z terminową realizacją zadań. Na terminowe prowadzenie prac wpłynęły zarówno czynniki zewnętrzne, niezależne od wykonawcy, jak i niezidentyfikowane wcześniej kolizje (np. z sieciami obcych operatorów i podziemne budowle), a także niewystarczający potencjał i mobilizacja wykonawcy.
W chwili obecnej nie można jednoznacznie określić, czy i w jakiej wysokości zostaną naliczone kary umowne. Kwestia ta, jak również ewentualne podpisanie aneksu do umowy, będzie przedmiotem szczegółowej analizy”.
Informacje ze źródeł publikowanych w lipcu 2018.
Jakie 44km nowego toru?podkłady betonowe założone z linii Warszawa-Gdansk a szyny 30-to letnie
ale bieżnik jeszcze mają
A przejscie przez tory w Niedrzwicy kiedy zrobią. Czy kolej chce utrzymywac sokistow z mandatow za przejscie przez tory.
Nie wiem jak z przejściem, ale w Niedrzwicy chyba będzie budowany węzeł przy okazji budowy S19, sprawdź w planach.
W Niedrzwicy Kościelnej przystanek jeszcze dalej .i dla kogo dla tych paru osób zamiast koło cmentarza zrobić plus parking ale mocherki listy zbieraja