Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejne fabrycznie nowe autobusy wyjadą na ulice Lublina. Będą to solarisy

Piętnaście fabrycznie nowych autobusów przegubowych będzie niebawem do dyspozycji mieszkańców Lublina. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wydzierżawi je na okres 10 lat.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjnego w Lublinie rozstrzygnęło jedną część zamówienia w przetargu na dzierżawę 25 niskoemisyjnych autobusów. Był on podzielony na dwie części: pierwsza dotyczyła dzierżawy 10 autobusów standardowych o długości 12 metrów druga zaś 15 autobusów przegubowych, 18-metrowych. Swoje oferty złożyło dwóch wykonawców, przy czym jeden był zainteresowany dostawą 10 autobusów standardowej długości, zaś drugi 15 autobusów przegubowych.

Obie oferty były jednak droższe, niż MPK zabezpieczyło na ten cel. Konsorcjum, w skład którego wchodzą: mLeasing oraz Ursus dzierżawę 10 autobusów wycenił na 13 042 526,40 złotych, przy czym spółka miała na ten cel 10 053 145,47 złotych. Z kolei konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz Millennium Leasing za dzierżawę 15 autobusów przegubowych zażądało 31 104 486,00 złotych. MPK planowało jednak wydać maksymalnie 28 005 191,04 złotych.

– Ponieważ obie oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na ten cel przez lubelskie MPK, Zarząd Spółki wystąpił do Zgromadzenia Wspólników, po wcześniejszej zgodzie Rady Nadzorczej Spółki, o podwyższenie kwoty na dzierżawę 15 sztuk przegubowych autobusów. Rozstrzygnięcie przetargu dotyczy na razie części II, natomiast pierwsza część jest jeszcze analizowana – wyjaśnia Weronika Opasiak z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.

Spółka uznała, że pozyskanie wielkopojemnych wozów jest priorytetowe i braki tych autobusów jest dla niej w chwili obecnej najbardziej odczuwalne. Dodatkowo, przeprowadzona analiza finansowa wykazała, że większe korzyści ekonomiczne przyniesie zastąpienie wyeksploatowanego autobusu przegubowego nowym, niż taka sama operacja dla pojazdu jednoczłonowego. Zgodnie z warunkami przetargu, dostawy autobusów będą się odbywały partiami. Pierwsza z nich, licząca pięć pojazdów, trafi do Lublina do 130 dni od podpisania umowy. Druga, w której znajdzie się 10 autobusów, dojedzie miesiąc później . Oznacza to, że pierwsze przegubowe autobusy zaczną wozić lublinian na początku 2018 roku.

(fot. Solaris)
2017-09-15 14:20:09

16 komentarzy

  1. Głupota. Autobusy przegubowe i tak jeżdżą przez większość dnia a są za długie, nie mieszczą się w zatoki i blokują ruch tak jak i na rondach.

    • Czasami lepiej nic nie napisać niż napisać coś co obnaży kompletną głupotę. Zastosuj się następnym razem do tej rady

      • Jeżdżę średnio po 3-4 godziny po Lublinie i widzę co się dzieję. Ale ty zapewne z pozycji glonojada z pomiędzy plakatów takich rzeczy nie widzisz, bo liczysz ile osób jedzie w moim samochodzie. A guzik ci do tego.

        • @VIP
          Jeździj swoją furmanką na kredyt, w nocy wtedy będziesz miał ulice niemal na wyłączność i nie będziesz miał powodów żeby pier***ic takie bzdury.

          • Wyobraź sobie że moje Q7 nie jest na kredyt a za gotówkę. Tylko biedaki siedzą w tych śmierdzących autobusach i marudzą na korki i liczą że parę groszy niby taniej.

          • @VIP, może i twoje Q7 jest za gotówkę, ale IQ nie da się kupić, a twoje jest bardzo małe, menda jedno 🙂 Życie bywa przewrotne i być może sam się staniesz jednym z tych biedaków.

          • Q7 po leasingu to i ja mogę sobie kupić za gotówkę. A ja po Lublinie jeżdżę dużo więcej niż ty dziennie. A że potrafię jeździć to mi przegubowce nie przeszkadzają. W Twoim przypadku powiedzenie: „maszyna gwizda, kierowca ….” pasuje idealnie

          • @VIP
            Nie kozacz tak, bo nie wiesz co jutro Cię spotka.
            Ktoś może Ci ukraść Twoją Q7, albo rozbije Ci ją (lub sam ją skasujesz).
            I wtedy będziesz pomykał autobusami potulnie jak wyśmiewani przez Ciebie „biedacy”.
            Trochę szacunku do innych, bo autobusami jeżdżą też i tacy, co mają auta (także i nowe).

            W każdym bądź razie za 2 lata po przebudowie Alei Racławickich i Lipowej, To Ty będziesz stał na lewym pasie w „mega korku”. Natomiast „biedaki” będą Cię mijać w autobusie mknącym sobie (bez żadnych przeszkód i korków) po BUS pasie.

    • JEDNAK JESTEŚ GÓWNOZJADEM Z KOMPLEKSAMI

    • Zaprawdę powiadam ci że nie znasz dnia ani godziny kiedy dopadnie cię jakaś choroba i kierowca tego przegubowca będzie ci podest dla niepełnosprawnych otwierał.

  2. Czy również będą miały siedzenia powleczone tkaniną? To się nie sprawdza w środkach komunikacji miejskiej.

  3. Masz rację Olo. Szczególnie jak przejedzie się ŚMIERDZIUCH i posiedzi kilka przystanków na czystych fotelach.

  4. Przy przetargach na budowę dróg są oszczędności a w Lublinie lekką ręką dopłacają. To w jakim celu ogłaszać przetarg, skoro z góry wiadomo kto wygra i to wcale nie ceną? Komu p Żuk teraz zabierze, by dopłacić MPK? Przecież nie swoim urzędnikom a i sobie od ust nie odejmie.

  5. kilkadzisiąt tysięcy zarestrowanych w polsce

    jak dla mnie to biedaki w Ałdi i BMwuuuu ,kilkadzisiąt tysięcy zarejstrowanych w polsce

  6. Kierowca MPK powinien zarabiać minimum 2500 zł netto miesięcznie !!!!!!

Z kraju