Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejna linia kolejowa w naszym regionie zostanie zmodernizowana. PKP przeznaczy na to 114 mln zł

W środę w Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie zaprezentowano plany rozwoju linii szerokotorowej w naszym regionie. Inwestycja, na którą zostanie przeznaczonych ponad 110 mln złotych, zapewni większą przepustowość oraz poprawi bezpieczeństwo.

Ponad 300 mln złotych przeznaczy PKP LHS na modernizację infrastruktury i taboru. Spora część tych środków trafi do naszego regionu, gdyż najdłuższy odcinek Linii Hutniczej Szerokotorowej znajduje się w województwie lubelskim. Jest to 123 km szerokich torów, co stanowi 31 proc. całej długości szlaku prowadzącego od granicy z Ukrainą do Sławkowa na Śląsku. W środę wojewoda lubelski Przemysław Czarnek; pełnomocnik ds. rozwoju infrastruktury kolejowej, Tomasz Gontarz oraz prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb poinformowali, że na inwestycje w naszym województwie przeznaczono dodatkowe 50 mln złotych.

W ramach inwestycji planowana jest modernizacja układów torowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym, a także budowa nowej mijanki Zamość Majdan oraz zakup maszyn torowych. Łączna wartość projektu inwestycyjnego w województwie lubelskim wynosi ok. 114 mln złotych.

-Inwestycje na Lubelszczyźnie pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo i przepustowość linii szerokotorowej. Pozwoli nam to podnieść prędkość przewozów i zapewnić jeszcze lepsze warunki naszym partnerom biznesowym, w tym lokalnym firmom – podkreśla prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, Zbigniew Tracichleb.

Głównym celem projektu jest automatyzacja linii 65, która poprawi bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i pracowników oraz pozwoli zwiększyć przepustowość. Około 59 mln zł zostanie przeznaczonych na przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze, rozbudowę stacji Hrubieszów, budowę nowej mijanki Zamość Majdan. Położony zostanie również kabel światłowodowy, powstanie instalacja sygnalizacji przejazdowej oraz rozbudowany będzie komputerowy system sterowania. Projekt przewiduje również zakup maszyn dedykowanych do prac torowych na linii o rozstawie 1520 mm.

Łącznie do 2025 roku PKP LHS planuje zainwestować w modernizację infrastruktury i taboru ponad 800 mln zł.

(fot. lublin112)
2018-02-07 21:46:38

Komentarze wyłączone

Z kraju