Kierowcy chcieli pozwolenia na jazdę po buspasach. Miasto tłumaczy, że to niemożliwe
14:05 25-03-2018
Pomysł na udostępnienie buspasów w ciągu ulic Jana Pawła II oraz Armii Krajowej dla wszystkich użytkowników drogi zgłosił na wniosek mieszkańców lubelski radny Jan Madejek. Swoją propozycję argumentował niesłabnącym wzrostem natężenia ruchu w okolicach ronda Emiliana Kowcza, a co się z tym wiąże, rozważeniem wprowadzenia innego rozwiązania komunikacyjnego, które spowoduje upłynnienie ruchu.
Propozycję poparto argumentami, że obecnie z powodu tworzących się w godzinach szczytu korków, pojazdy komunikacji miejskiej nie korzystają w pełni z wydzielonych tras. Wszystko dlatego, że wjazd na buspasy jest często zablokowany przez samochody osobowe. Zmiana dotychczasowego stanu rzeczy na pewno by wpłynęła pozytywnie na płynność ruchu w okolicy.
Pomysłem zajął się Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie. Jednak obecnie nie ma co liczyć na wprowadzenie takiego rozwiązania. Zgodnie z prawem buspasy przeznaczoną są tylko dla autobusów i trolejbusów oraz innych pojazdów wykonujących odpłatny przewóz osób na regularnych liniach. Istnieje możliwość dopuszczenia do wjazdu na nie prywatnych pojazdów, jednak mogą to być tylko auta o napędzie elektrycznym.
Warunkiem udostępnienia tego pasa ruchu dla wszystkich użytkowników, jest wprowadzenie zmiany organizacji ruchu, czyli likwidacja buspasów. To jednak też nie wchodzi w grę, gdyż przebudowa skrzyżowania ulic Jana Pawła II i Armii Krajowej realizowana była w ramach projektu dofinansowanego ze środków unijnych. Głównym celem projektu było m.in. zwiększenie funkcjonalności i efektywności ekonomicznej transportu miejskiego. Do zakończenia okresu trwałości projektu, czyli końca 2021 roku, wprowadzenie zmian ingerujących w istotę przyjętych założeń projektu jest niedopuszczalne.
(fot. lublin112)
2018-03-25 14:04:22
Może zrobić tak jak w niektórych miejscach w Krakowie, gdzie buspasem mogą jeździć auta w których przebywa minimum 3 osoby
Zrobienie takich buspasów to czysty idiotyzm. Zamiast zrobić bezpieczne bezkolizyjne zjazdy to lepiej zakorkować całe skrzyżowanie. Brawo dla myślicieli.