Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kierowca autobusu komunikacji miejskiej wjechał pod zamykające się rogatki i zatrzymał pociąg. To kolejny tego typu przypadek

Skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie i ogromne niebezpieczeństwo dla pasażerów, za których odpowiada – tak określają specjaliści od bezpieczeństwa postępowanie kierowcy autobusu, który wjechał na przejazd kolejowy pomimo czerwonego światła i zamykających się rogatek. Na szczęście maszynista zdołał zatrzymać szynobus.

Po raz kolejny za sprawą autobusu lubelskiej komunikacji miejskiej doszło do niezwykle niebezpiecznej sytuacji na przejeździe kolejowym na ul. Turystycznej. W miniony wtorek, około godziny 6:05 kierowca autobusu linii nr 2 poruszał się od strony Turki. Pomimo zamykających się rogatek wjechał na przejazd kolejowy. Tym samym zablokował ruch i zmusił maszynistę nadjeżdżającego szynobusu do awaryjnego hamowania.

Jak wyjaśniał nam Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe, kierowca autobusu wcześniej zignorował włączoną sygnalizację a wjechał na przejazd w momencie, kiedy zamykały się już rogatki. Pasażerowie szynobusu oczekiwali ponad 20 minut na wznowienie ruchu.

– Takie zachowanie to najprościej mówiąc skracanie sobie drogi do śmierci. Maszynista pociągu widząc niebezpieczną sytuację na przejeździe zatrzymał skład w bezpiecznej odległości od autobusu. Na miejsce została wezwana policja, która przejęła sprawę ukarania nierozsądnego kierowcy autobusu. Po sprawdzeniu urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym przywrócona została pełna przejezdność – tłumaczy Karol Jakubowski.

Podobne zdarzenie miało miejsce w styczniu. Wtedy to kierowca autobusu komunikacji miejskiej linii nr 2 wjechał na przejazd kolejowy pomimo nadawanego sygnału czerwonego oraz częściowo zamkniętych już rogatek. W wyniku tego jedna z rogatek zamykając się, oparła się na dachu pojazdu. Po chwili nadjechał pociąg osobowy. Maszynista widząc co się dzieje, uruchomił awaryjne hamowanie, obawiając się zderzenia z autobusem. Kierowca autobusu odjechał z miejsca zdarzenia.

W 2017 roku 99% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych było spowodowanych zlekceważeniem zasad ruchu drogowego przez kierowców. Łącznie doszło do 183 zdarzeń z udziałem pojazdów na przejazdach kolejowo-drogowych. Zginęło w nich 29 osób.

W ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” prowadzone są działania, by zwiększyć odpowiedzialność kierowców i ograniczyć liczbę zdarzeń na przejazdach. W zeszłym roku kierowcy i piesi otrzymali 256 tys. ulotek o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach torów i dróg są akcje pracowników PLK, Straży Ochrony Kolei oraz policji. 103 tys. materiałów dydaktycznych zostało rozdanych dzieciom podczas spotkań na temat bezpieczeństwa w szkołach i przedszkolach. W zeszłym roku było prawie 1000 spotkań, z ponad 50 tys. dzieci.

(fot. nadesłane – Tomek – DZIĘKUJEMY!)
2018-04-05 21:51:27

Pozdrawiam

71 komentarzy

  1. Może by ktoś mądry pomyślał o zmianie tych sygnalizatorów na jakieś większe i bardziej widoczne. Bo świetle słonecznym naprawdę jest ciężko zauważyć gdy się świecą. Nie wypisywać głupoty.

Z kraju