Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

To już pewne. Przejazd zachodnią obwodnicą Lublina niebawem będzie płatny

Kierowcy ciężarówek oraz autobusów od lipca będą płacić za przejazd również zachodnią częścią obwodnicy Lublina. Właśnie zapadła decyzja w tej sprawie.

Od 9 lipca ma zostać rozszerzony systemem elektronicznych opłat viaToll. Sieć płatnych dróg zostanie wydłużona o kolejnych 360 km. Za przejad nimi opłaty będą musieli ponosić kierowcy ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów i autokarów o liczbie co najmniej 9 miejsc dla pasażerów. Będzie to 25 km dróg ekspresowych i ponad 330 km dróg krajowych. Wśród nich jest jest 9 km odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Lublin Sławinek do węzła Lublin Węglin, czyli zachodnia obwodnica Lublina.

Pozostałe drogi, za przejazd którymi trzeba będzie niebawem wnosić opłatę to: droga ekspresowa S8 od skrzyżowania z drogą powiatową nr 2012B do węzła Mężenin, droga krajowa nr 24 od węzła Skwierzyna Południe do skrzyżowania z drogą krajową nr 92 w Pniewach, droga krajowa nr 50 od skrzyżowania z drogą krajową nr 92 w Kuznocinie do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3835W w Guzowie, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 876 w Chudolipiu do skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 683 w Dębówce, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 2709W do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4201W oraz od skrzyżowania z drogą powiatową nr 4202W do węzła Brok.

Płatne będą też następujące odcinki drogi krajowej nr 92: od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1258F w Boczowie do skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1225F w Poźrzadle, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1238F do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1211F w Myszęcinie, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1217F do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 305, od skrzyżowania z drogą krajową nr 14 w Łowiczu do skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w Kuznocinie oraz od skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w Sochaczewie do granicy Warszawy.

(fot. lublin112)
2017-06-23 12:26:57

28 komentarzy

  1. No to Lublin na nowo będzie zakorkowany dużymi gabarytami .

    • Nie będzie, bo jest zakaz wjazdu dla pojazdów ciężarowych jeśli nie mają rozładunku/załadunku na terenie Lublina.

    • Tranzyt trochę zwiększa korki, ale to nie on jest decydującym powodem zakorkowania. Głównym źródłem korków jest zbyt duża ilość samochodów w mieście.

      • Wjazd do miasta tylko LU i po kłopocie z korkami. Reszta cebulactwa, furmanki na obrzeżach i na darmowych rowerach śmigać lub MPK. Żuk! Co jest z tymi parkingami na granicy miasta? Ile można czekać? Obiecałeś? To wywiązuj się z obietnic.

        • Jestem za z tymi lubelakami zamknł bym ich w lubelskim geccie i dostarczał żywność z wsi (LUB) pod płot żeby się zagryzli na wzajem a sam śmigał po obwodnicy i lał na lublin ciepłym moczem ba mogę nawet za to płacić. Lubelaki cebulaki miasto wasze.

          • Mrozik i MamL- Może już dosyć mściwości i obrażania ludzi. Za to mrozik co napisałeś, to Hitler by cię pochwalił. Tylko jak ty się z tym czujesz? Ta straszna nienawiść sama cię zeżre Dajesz wizytówkę wszystkim rolnikom.

          • Tak mówili buraki w czasie komuny. teraz żywność przywożą do sklepów z daleka. Ta żywność jest tańsza i zdrowsza bo nie nafaszerowana chemią przez ciemnych producentów.

          • To, żeś zabłysnął!

        • Ale o co ci burku z 6 piętra,z blokowiska z wielkiej płyty chodzi?? Przecież ty tylko na własnych nogach się poruszasz. Ciebie nawet nie stać ta furmanke.która jeździ,ten wysmiewany przez ciebie wieśniak.

          • Problem jest w tym że jak będziesz jechał osobowym z przyczepką i cały zestaw przekroczy 3,5t też będziesz płacił i nie ważne czy z miasta czy ze wsi

          • @Łoś, czytamy że zrozumieniem: „Za przejad nimi opłaty będą musieli ponosić kierowcy ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów i autokarów o liczbie co najmniej 9 miejsc dla pasażerów.

        • Najwieksze cebulactwo pokazujesz poziomem swojej wypowiedzi i zasciankowym, zacofanym mysleniem. Chcesz sie odciac? Prosze bardzo, wyjedz za miasto i wybuduj sobie mury. Tu ma prawo wjechac kazdy. I nie, nie jestem spoza Lublina, wrecz przeciwnie. Jezeli chcesz zeby to miasto sie rozwijalo, najpiere rozwin troche swoje horyzonty umyslowe

        • To moze tez zrobic tak ze tablice z LU zajaz wjazdu poza teren miasta i siedziec na swoich brudnych tylkach cale lato w swoim LU. Poza granice PKS i busiki. Ha ha ha????

        • słoma z butów wystaje i wsią czuć na odległość. Czytając komentarze takich wieśniaków zaczynam się wstydzić że od kilku pokoleń jestem rodowitą Lublinianką.

        • Czytając Twój wpis (?) można jasno stwierdzić, że na obszarach wiejskich jest więcej inteligencji niż w Twoim LU

      • Niestetz przyczyna jest zupełnie inna… to beznadziejny system zarządzania ruchem ORAZ ludzie nie umiejący jeździć. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam wszystkich jeżdżących z telefonem przy uchu czy non stop poruszających się lewym pasem.

      • Najwięcej korków i blokują ulice nie samochody osobowe, a autobusy zwłaszcza przegubowe. Są one za duże i blokują ronda czy nie mieszczą się do zatok, tym samym blokując jeden pas ruchu. Nie wspominam o mistrzach poskramiających te autobusy i trolejbusy którzy nie potrafią z właściwego pasa skręcić i blokują po dwa.

  2. Czyli obwodnica będzie świeciła pustkami A Lublin stanie w korkach! 🙁

  3. To Lublin ma zachodnią obwodnicę?? Zawsze pisali że północna.

  4. trzeba zbierać na 500+

  5. kiedy dół obwodnicy?

    • Zapomnij. Krótkiego kawałka przedłużenia Dywizjonu 303 do Wrotkowskiej, zrobić nie mogą bo z kasy na bzdury łatwiej urwać dla siebie. Była by fajna „obwodnica” wewnętrzna.

  6. widze ze rodowici mieszkancy lublina nie lubia przyjezdnych:) tylko patrzac tak na miasto lublin gdyby nie ci przyjezdni w postaci praujacych tam i uczacych sie ludzi to lublin byłby taka duza wsią z zamkiem 😉

Z kraju