To już pewne. Będzie zakaz wjazdu ciężarówek do Lublina
08:00 21-10-2016
Na czwartkowej sesji Rady Miasta radni zajmowali się m.in. projektem w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych na ulicach Lublina. Przygotowali go radni Wspólnego Lublina: Piotr Kowalczyk, Mariusz Banach i Marcin Nowak. Projekt powstał w związku ze zbliżającym się zakończeniem prac przy budowie zachodniej obwodnicy Lublina. Tym samym ciężarówki jadące tranzytem będą miały możliwość całkowitego ominięcia Lublina. Dlatego też radni zaproponowali ustanowienie zakazu ruchu, w granicach administracyjnych miasta, ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton.
Jak wyjaśniają pomysłodawcy, ma to usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo mieszkańców – W związku z planowanym oddaniem do użytku zachodniej obwodnicy Lublina, wprowadzenie proponowanych ograniczeń uważamy za niezbędne i uzasadnione. Takie rozwiązanie znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz usprawnienie komunikacji miejskiej na drogach naszego miasta – argumentowali radni Wspólnego Lublina.
Podczas wczorajszego głosowania w tej sprawie, stanowisko radnych było jednogłośne. Wszyscy opowiedzieli się za wprowadzeniem zakazu wjazdu ciężarówek. Choć radni Prawa i Sprawiedliwości poprali wniosek, to jednak wątpili w skuteczność tego rozwiązania co do zmniejszenia korków w mieście. Winą za taki stan rzeczy obarczają nie do końca spełniający swoje zadanie Inteligentny System Zarządzania Ruchem. Teraz sprawa trafi do prezydenta miasta i Zarządu Dróg i Mostów.
Zgodnie z założeniem projektu, zakaz wjazdu ciężarówek miałby obowiązywać całą dobę. Jednak wyłączone z niego mają być pojazdy, których załadunek lub rozładunek znajduje się na terenie miasta.
(fot. lublin112, mapa GDDKiA)
2016-10-21 08:00:29
Powinni wprowadzić zakaz jazdy komunikacji miejskiej i wszystkich innych marek samochodów poza BMW. Miasto było by nasze..
Z ta komunikacją miejską popieram gorąco, większego dziadostwa to chyba nie ma.
Sam żeś dziadostwo… przesiądź się na rower jak coś nie pasi…
Dziadostwem jesteś ty i twoja brzytwa którą korkujesz miasto.
Odebrać małpie brzytwę !
BMW od razu do kasacji po oddawać 😛 najwięcej udziału tego dziadostwa w wypadkach… jakbyście w domu samochody zostawili i wsiedli w autobusy to i korków mniej by było
Wieś sobie zajmijcie a nie miasto w końcu BMW to bardzo mała wieś xDDDD bardziej wieśniackich aut już nie ma …
U nas szef każe omijać autostrady i viatol jeździć bocznymi i przez miasto
zmień szefa
Ciekawe co bedzie jak masz awarie i/lub serwis, przęglad itp….w Lublinie ?! Poza tym powinno byc wyłącznie dla firm zarejestrowanych/mających baze w L-nie.
A potrafisz czytać ze zrozumieniem? Przeczytaj może jeszcze raz pomału i dokładnie. Nie zapomnij przeczytać do końca
no dobrze ale nie nie ma obwodnicy dookola lublina wiec sie pytam np. o transport z lubartowa do wysokie…rozumiem ze tiry maja jezdzic przez wsie.. to takie troche podlozenie kupy pod drzwi sasiada
Mam nadzieję , że ta uchwała trafi jeszcze do GDDKiA i to ona jako właściwa dla danej klasy dróg wyda opinię czy zasadne jest ustawianie takich znaków czy niemożliwe. Radni jeszcze nie mają badań natężenia ruchu ciężarówek po otwaciu całej obwodnicy a już wiedzą ,że korki robią ciężarówki jadące przez miasto.Radni mogą sobie zamykać drogi miejskie a nie krajowe.
Nieprawda. GDDKIA nie ma tutaj nic do rzeczy, gdyż w myśl ustawy o drogach publicznych, nie jest zarządcą takich dróg w Lublinie, jako mieście na prawach powiatu (poza autostradami i drogami szybkiego ruchu – gdyby takie w mieście były). Zarządcą dróg krajowych na terenie miasta na prawach powiatu jest gmina miejska.
Niech zakazy stawiają wcześniej a nie za zakrętem,kilka wiaduktów zamknęli dla ciężarówek ale zakaz tonażowy postawiony jest już jak wjeżdżasz na drogę i nie masz możliwości się zawrócić.Można wcześniej postawić znak z info o zakazie na najbliższym zjeździe i zaznaczyć objazd dla ciężarówek.Mam tu na myśli wiadukt od zamku w kierunku Włodawy za którym często stoi techniczna i wali mandaty.Celowe działanie!