Jedni chcą 141 mln, inni 267 mln złotych. Osiem firm chce budować obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm, które są zainteresowane budową obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Do przetargu stanęło osiem podmiotów.

 

Jeszcze w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza podpisać umowę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. O kontrakt na wykonanie tej inwestycji stara się ośmiu wykonawców. Na realizację zadania inwestor przeznaczył 233,6 mln zł, tymczasem najniższa ze złożonych ofert wynosi 141,3 mln zł a najwyższa to 267,9 mln zł.

Najmniej, za wybudowanie 9,6 km trasy, żąda Energopol-Szczecin S.A. – 141 327 000,00 zł, nieco więcej, gdyż 142 021 430,21 zł firma Mosty-Łódź S.A., z kolei 154 686 947,47 zł konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. i Aldesa Construcciones S.A. Madryt. Na 193 424 134,62 zł wartość prac wyceniła firma Mota-Engil Central Europe S.A., na niewiele więcej, gdyż 195 374 271,83 zł, konsorcjum firm: PORR S.A. Warszawa, Porr Bau GmbH Wiedeń
i „ANTEX II“ Lubycza Królewska. Prawie identyczną ofertę złożył warszawski Budimex, który oszacował wartość zadania na 195 959 666,13 zł.

W kosztorysie mieści się także oferta złożona przez firmę TOTO S.p.A Costruzioni Generali pochodzącą z włoskiego miasta Chieti, która za wykonanie prac zażądała 220 919 263,11 zł. Z kolei konsorcjum pruszkowskiego i wrocławskiego Strabagu liczy na 267 873 063,86 zł, co przekracza kwotę jaką może wydać inwestor. Wszyscy wykonawcy zaproponowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy, przy czym nie wlicza w to się okresów zimowych, oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji.

– Komisja przetargowa po zweryfikowaniu ofert ogłosi wybór najkorzystniejszej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia, a przed podpisaniem umowy, konieczna będzie jeszcze kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał zaktualizować istniejącą dokumentację do obecnie obwiązujących przepisów uwzględniając uzyskaną w styczniu modyfikację decyzji środowiskowej – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trasę wytyczono po wschodniej stronie miasta, w jej przebiegu powstaną dwa węzły. Pierwszy, Tomaszów Północ, będzie na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850, drugi, Tomaszów Południe, na włączeniu do przebiegu z drogą krajową nr 17. Z kolei nad doliną rzeki Sołokiji obwodnica pobiegnie estakadą. Powstaną również nowe drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km, którymi będzie się odbywał ruch lokalny.

Obwodnica będzie przebiegała przez grunty miejscowości Dąbrowa, Rogóźno Sabaudia, Łaszczówka, Łaszczówka Kolonia i Jeziernia. Będzie miała długość ok. 9,6 km i po jednym 3,5 metrowej szerokości pasie w każdym kierunku jazdy o parametrach drogi ekspresowej. Ma być wykonana w ten sposób, by docelowo można było ją poszerzyć do dwóch pasów jezdni.


(fot. wideo GDDKiA)
2017-06-05 22:40:37