Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jedni chcą 141 mln, inni 267 mln złotych. Osiem firm chce budować obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się z ofertami firm, które są zainteresowane budową obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Do przetargu stanęło osiem podmiotów.

Jeszcze w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza podpisać umowę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. O kontrakt na wykonanie tej inwestycji stara się ośmiu wykonawców. Na realizację zadania inwestor przeznaczył 233,6 mln zł, tymczasem najniższa ze złożonych ofert wynosi 141,3 mln zł a najwyższa to 267,9 mln zł.

Najmniej, za wybudowanie 9,6 km trasy, żąda Energopol-Szczecin S.A. – 141 327 000,00 zł, nieco więcej, gdyż 142 021 430,21 zł firma Mosty-Łódź S.A., z kolei 154 686 947,47 zł konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. i Aldesa Construcciones S.A. Madryt. Na 193 424 134,62 zł wartość prac wyceniła firma Mota-Engil Central Europe S.A., na niewiele więcej, gdyż 195 374 271,83 zł, konsorcjum firm: PORR S.A. Warszawa, Porr Bau GmbH Wiedeń
i „ANTEX II“ Lubycza Królewska. Prawie identyczną ofertę złożył warszawski Budimex, który oszacował wartość zadania na 195 959 666,13 zł.

W kosztorysie mieści się także oferta złożona przez firmę TOTO S.p.A Costruzioni Generali pochodzącą z włoskiego miasta Chieti, która za wykonanie prac zażądała 220 919 263,11 zł. Z kolei konsorcjum pruszkowskiego i wrocławskiego Strabagu liczy na 267 873 063,86 zł, co przekracza kwotę jaką może wydać inwestor. Wszyscy wykonawcy zaproponowali skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy, przy czym nie wlicza w to się okresów zimowych, oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji.

– Komisja przetargowa po zweryfikowaniu ofert ogłosi wybór najkorzystniejszej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia, a przed podpisaniem umowy, konieczna będzie jeszcze kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał zaktualizować istniejącą dokumentację do obecnie obwiązujących przepisów uwzględniając uzyskaną w styczniu modyfikację decyzji środowiskowej – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trasę wytyczono po wschodniej stronie miasta, w jej przebiegu powstaną dwa węzły. Pierwszy, Tomaszów Północ, będzie na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850, drugi, Tomaszów Południe, na włączeniu do przebiegu z drogą krajową nr 17. Z kolei nad doliną rzeki Sołokiji obwodnica pobiegnie estakadą. Powstaną również nowe drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km, którymi będzie się odbywał ruch lokalny.

Obwodnica będzie przebiegała przez grunty miejscowości Dąbrowa, Rogóźno Sabaudia, Łaszczówka, Łaszczówka Kolonia i Jeziernia. Będzie miała długość ok. 9,6 km i po jednym 3,5 metrowej szerokości pasie w każdym kierunku jazdy o parametrach drogi ekspresowej. Ma być wykonana w ten sposób, by docelowo można było ją poszerzyć do dwóch pasów jezdni.

Jedni chcą 141 mln, inni 267 mln złotych. Osiem firm chce budować obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

(fot. wideo GDDKiA)
2017-06-05 22:40:37

2 komentarze

  1. Wybrać firmę rzetelną i sprawdzoną na innych budowach dróg a nie najtańsza bo to się zemści w końcu .

  2. Zrobić od razu dwujezdniową!!!

Z kraju