Jedenaście firm chce zaprojektować drogę ekspresową S19 z Lublina do Lubartowa
16:56 29-11-2017
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przyjmowanie ofert na opracowaniem koncepcji programowej przyszłej drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów. Chodzi o przeprowadzenie badań geologicznych w terenie a także zaproponowanie odpowiednich wariantów rozwiązań technicznych drogi ekspresowej. Mają w nich być ujęte obiekty inżynierskie, kształt węzłów, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników i ciągów pieszo-rowerowych. Kontraktem zainteresowanych jest jedenaście biur projektowych.
Przebieg prawie 24-kilometrowej długości odcinka przyszłej drogi ekspresowej S19 od węzła Lubartów Północ do obwodnicy Lublina posiada już decyzję środowiskową. Wybrany wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na przygotowanie dokumentacji przetargowej i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. Te ostatnie będą prowadzone w trybie projektuj i buduj. Inwestor przeznaczył na realizację zadań 5 453 803,23 zł, oferty zainteresowanych firm zostały oszacowane na kwoty od 3 839 260,50 do 6 784 680,00 zł.
Jak zakładają drogowcy, trasa pobiegnie nowym śladem omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa postanie kolejny węzeł Niemce Południe. Z kolei przed Lubartowem powstaną bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych.
W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dzięki temu czas przejazdu pomiędzy Lublinem a Lubartowem skróci się nawet kilkukrotnie. Według pomiarów ruchu przeprowadzonych w 2015 roku z drogi pomiędzy Lubartowem i Lublinem korzysta średnio dziennie od 20 do 25 tys. pojazdów. Zgodnie z zapisami w znowelizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych realizację inwestycji przewidziano na lata 2020-2024.
2017-11-23 16:57:39
(fot. GDDKiA)
Łatwy teren i dużo chętnych
Czy chciałbyś żeby nikt nie był chętny tylko dlatego, że łatwy teren. Można nie budować dlatego, że zbyt łatwy teren.
Zanim baranie coś napiszesz, pomyśl
Maszynisto, co Ci nie odpowiada w tym, ze ktosnkuturalnie i rzeczowo napisal cos o terenie? Mniemam ze ta osoba ma wieksze pojecie o drogach niz przecietny zjadach chleba. Wyjasnij przosze!
Łatwy teren + dużo chętnych = może wyjdzie tanio.
a kiedy chełm – lublin? S12?
chachły do lublina nie muszą przyjeżdzać
Nareszcie mogą w Niemcach odetchmąć z ulgą.
Obroty spadną w sklepach, więc nadal będą narzekać
Rowny z ziemia to jest Twoj poziom intelektu…
Będzie jak z Piaskami, lokalny handel i usługi padnie szybko, po kilku latach niebytu odrodzi się, ale już nie tak jak przed remontem
Jakoś to wszystko wygląda za wolno!!!
Znudzi nam się czekać .Do tego 2024 roku ,ta trasa się totalnie zakorkuje
Ja proponuje coby zrownac z ziemia. Szybko. Tanio i efektywnie 🙂
A dlaczego nie ominą Niemiec od zachodu ?? – byłoby kilka kilometrów krócej !
Kozłowiecki Park Krajobrazowy jest, musieliby aż przez Kamionkę
Nareszcie, brawo PiS
nie rób tu propagandy żłobie
Jak się nie znasz zamilcz na wieki. via carpatiato zasługa PiSu. PO uznało za niepotrzebną !!!!!!!!!!!!!
wyborcy Po to d3bile co potwierdzasz
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/cala-via-carpatia-w-realizacji-lub-przygotowaniu-58602.html
Dobrze ze coś robią