Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jedenaście firm chce zaprojektować drogę ekspresową S19 z Lublina do Lubartowa

Coraz bliżej do wyczekiwanej przez kierowców drogi ekspresowej pomiędzy Lublinem a Lubartowem. Trwa sprawdzanie ofert, jakie złożyły biura projektowe, zainteresowane opracowaniem koncepcji programowej przyszłej trasy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przyjmowanie ofert na opracowaniem koncepcji programowej przyszłej drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów. Chodzi o przeprowadzenie badań geologicznych w terenie a także zaproponowanie odpowiednich wariantów rozwiązań technicznych drogi ekspresowej. Mają w nich być ujęte obiekty inżynierskie, kształt węzłów, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników i ciągów pieszo-rowerowych. Kontraktem zainteresowanych jest jedenaście biur projektowych.

Przebieg prawie 24-kilometrowej długości odcinka przyszłej drogi ekspresowej S19 od węzła Lubartów Północ do obwodnicy Lublina posiada już decyzję środowiskową. Wybrany wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na przygotowanie dokumentacji przetargowej i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych. Te ostatnie będą prowadzone w trybie projektuj i buduj. Inwestor przeznaczył na realizację zadań 5 453 803,23 zł, oferty zainteresowanych firm zostały oszacowane na kwoty od 3 839 260,50 do 6 784 680,00 zł.

Jak zakładają drogowcy, trasa pobiegnie nowym śladem omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa postanie kolejny węzeł Niemce Południe. Z kolei przed Lubartowem powstaną bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych.

W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dzięki temu czas przejazdu pomiędzy Lublinem a Lubartowem skróci się nawet kilkukrotnie. Według pomiarów ruchu przeprowadzonych w 2015 roku z drogi pomiędzy Lubartowem i Lublinem korzysta średnio dziennie od 20 do 25 tys. pojazdów. Zgodnie z zapisami w znowelizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych realizację inwestycji przewidziano na lata 2020-2024.

Lubartow_Lublin

2017-11-23 16:57:39
(fot. GDDKiA)

21 komentarzy

  1. Łatwy teren i dużo chętnych

  2. a kiedy chełm – lublin? S12?

  3. Nareszcie mogą w Niemcach odetchmąć z ulgą.

  4. Jakoś to wszystko wygląda za wolno!!!

  5. Znudzi nam się czekać .Do tego 2024 roku ,ta trasa się totalnie zakorkuje

  6. Ja proponuje coby zrownac z ziemia. Szybko. Tanio i efektywnie 🙂

  7. A dlaczego nie ominą Niemiec od zachodu ?? – byłoby kilka kilometrów krócej !

  8. Nareszcie, brawo PiS

  9. Grześ przez wieś

    Dobrze ze coś robią

Z kraju