Groźny wypadek na al. Witosa. Rozbite samochody, potrącona piesza

Po wypadku całkowicie zablokowana jest al. Witosa w kierunku centrum. Tworzą się bardzo duże korki.

Do wypadku doszło w środę około godziny 6:40 na al. Witosa w Lublinie. Na przejściu dla pieszych, na wysokości grill baru, zderzyły się łącznie cztery samochody osobowe. Jeden z nich potrącił też przechodzącą przez jezdnię kobietę. Na miejscu interweniowała straż pożarna, zespoły ratownictwa medycznego oraz policja.

Jak wstępnie ustalono, wszystkie pojazdy jechały w kierunku centrum. Kierujący audi mężczyzna poruszający się prawym pasem, jak też kierowca mazdy który jechał lewym pasem, zatrzymali się przed przejściem, aby umożliwić pokonanie jezdni przechodzącej na drugą stronę ulicy kobiecie. Po chwili w tył audi z impetem uderzył ford, z kolei w mazdę volkswagen.

Siła uderzenia sprawiła, że audi zostało wepchnięte na przejście dla pieszych i potrąciło przechodzącą po nim kobietę. W wyniku wypadku dwie osoby zostały poszkodowane. Kierowcę audi oraz pieszą przetransportowano do szpitala.

Na miejscu pracują policjanci, którzy ustalają szczegółowe okoliczności wypadku. Al. Witosa w kierunku centrum jest całkowicie zablokowana. Tworzą się bardzo duże korki.

60

61

62

63

64

(fot. lublin112)
2018-07-18 07:49:14

Zobacz również

97 komentarzy

  1. Czyli dwa mandaty, czy jeden mandat i jedno postępowanie w sądzie?

  2. Ograniczenie do 50km/h, przejście dla pieszych. Większość kierowców nic sobie z tego nie robi, a efekty widać.

    • od Felina do Tarasów Zamkowych zrobić odcinkowe pomiary prędkości, skończą się wypadki i śmierć niewinnych osób….

      • a może tak zlikwidować przejścia na trasie przelotowej ? Na witosa jest kładka oraz przejście poddziemne to idioci pchają się pod samochody i efekty widać.

        • Przejście powinni zlikwdować, ale moim zdaniem w tym miejscu powinno być przejście pod trasą. Coraz więcej ludzi tamtędy chodzi, bo i sppro więcej jest tam miejsc pracy niż 5-8 lat temu. Windy na kładce nie zawsze są sprawne, matki z wózkami, starsze osoby niejednokrotnie są zmuszone aby przez to przejście przechodzić.

  3. Ze też taki złom jak ałdi 80 jeszcze na taksówce jeżdzi……. cholerni sałaciarze

    • Szrotmistrz (dyplomowany)

      Nie ukrywam, że po cichu liczę, że chociaż część tego złomu do mnie trafi.
      Ale żeby nie było, że to hejt, to głośno w obie garście płaczę i łkając piszę, że to straszna tragedia, i że straszny mi jest żal wszystkich i każdego z osobna.

    • to audi sie zatrzymalo zgodnie z przepisami – czytaj ze zrozumieniem

      • A kto napisał, że było inaczej?

      • a jakie to przepisy każą zatrzymywać samochód i powodować zagrożenie na drodze skoro pieszego nie ma na pasach?

        • greg idz na kurs prawka to sie dowiesz… nie wypowiadaj sie w temacie o ktorym nie masz pojecia

          • @kamilo
            Nie odwracaj kota ogonem o kursie prawka, tylko podaj konkretny przepis, skoro bardzo dobrze go znasz. Też się chętnie dowiem.

          • Pieszy ma pierwszeństwo w momencie jak już na tych pasach się znajduje (PoRD, Art. 13), jednak zabrania się pieszemu wchodzić na przejście bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd (Art. 14). Kierowca natomiast musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych (Art. 26) jak również zachować szczególną ostrożność podczas zbliżania się do przejścia dla pieszych (Art. 26).

            Wniosek:
            Umożliwienie pieszemu wejścia na przejście dla pieszych jest tylko i wyłącznie uprzejmością, nie obowiązkiem. Z drugiej strony – mohery i większość pieszych pajaców usłyszała gdzieś kiedyś, że PIS chce zaostrzyć przepisy dając więcej uprawnień pieszym. Ale o tym, że jednak się nic nie zmieniło i włażąc jak święte krowy pod nadjeżdżający samochód (bo usłyszeli, że mają pierwszeństwo) sami sobie są winni to już nie słyszeli.

        • A skąd wiesz ,że piesza nie postawiła stopy na przejściu, ale wiesz że to zobowiązuje kierowcę do zatrzymania się nawet jeśli będziesz wszystkim udowadniał ,że kierowca ma ustapic pieszemu będącemu na przejściu. Ona stając jedną stopą JEST NA PRZEJŚCIU . Sama tak robię bo buraczane towarzystwo ma gdzieś pieszych i najchętniej udają ze nie widzą i jadą jak autostradą. Chcecie nie mieć pieszych na drodze to jest obwodnica. W miescie Lublin część mieszkańców chodzi pieszo i nie ma powodu abyście wy kierowcy pozbawiali pieszych praw im należnych. O parkowaniu na chodnikach nie wspomnę, osobiście pracuję nad tym i dzwonie do SM

          • szanowna Aaa gratuluje braku logicznego myślenia!,, wiesz że to zobowiązuje kierowcę do zatrzymania się nawet jeśli będziesz wszystkim udowadniał ,że kierowca ma ustapic pieszemu będącemu na przejściu” Skoro wiem(bo wiem) to co mam udowadniać? A dla takich buraczanych pieszych wystawiających nogę przed nadjeżdżający samochód i wierzących,że są otoczeni magicznym polem siłowym ,wożę rejestrator a pieszemu mogę zadośćuczynić kupując buty 5 numerów większe!

          • Do „greg” każdy kierowca jadący drogą włącznie z tobą „myśli”: „no tylko jeszcze ja przelecę i niech może z tyłu ktoś sie zatrzyma i przepuści pieszego”… a pieszy stoi jak ten „ch… na weselu”.. więc stopę stawia na pas i „wymusza” na którymś kierowcy „logicznie myślącym” że „k..rwa mi wlazł… nie mógł jeszcze chwilę poczekać..” oto „logiczne myślenie kierowców..”…

          • Buraczana idiotko – samochód nie zatrzyma się w miejscu bo Ty postawisz jedną stopę na przejściu. Zobaczymy czy nadal będziesz miała pierwszeństwo jak policja będzie dzwonić po rodzinie aby rozpoznali Twoją twarz wkomponowaną w chłodnicę samochodu…

        • Kultura na drodze?

    • Sałaciarz przynajmniej się zatrzymał przed przejściem dla pieszych, to zdarzenie to nie jego wina ani jego złomu.

    • Taxi w Lublinie jest tak tanie, że nie opłaca się stawiać nic lepszego.

    • Ale audi się akurat zatrzymało. Czytać się naucz ćwoku.

  4. Postawicie tam światła albo zlikwidujcie to przejście bo ta droga to jakaś porażka codziennie to samo drugie rondo na makro tam jest ograniczona prędkość po to są znaki aby ich przestrzegać. Zaraz poleje się hejt ale taka prawda banda ludzi którzy myślą że są nieśmiertelni 20-30hm/h szybciej ale pamiętaj nie jesteś sam sama na drodze !

    • Czytelnik popieram! albo swiatla albo zlikwidować przejscie, paredziesiat metrow dalej jest bezpieczna kladka, TRUDNO trzeba sie przejsc kawalek dalej… ale nikt dzieki temu ZNOWU nie zginie na tym przejsciu. A jak jeżdza kierowcy w tym miejscu…. zostawie bez komentarza, doskonale każdy wie ile tam jedzie mimo znaku 50km/h !!! o wyprzedzaniu/wymijaniu na tym przejsciu nie wspomne….

  5. oczywiście obaj to LSW, ci to powinni mieć zakaz wjazdu do miasta, byłoby bezpieczniej

    • I vice versa dla LU w Świdniku

      • LU to nawet nie chce do Świdnika wjeżdżać

        • To jak wytłumaczyć fakt że wypadki na rondzie z helikopterem przeważnie powodują miszczowie z LU? Najlepsi kierowcy we wsi oczywiście swojej

    • słomę z butów wygrzebałeś i innych sie czepiasz

    • Mam rejestrację LSW ponieważ pracuje w Świdniku, urodziłem się, mieszkam, uczyłem się jeździć w LBN. Bardzo często kierowcy wymuszają na mnie pierszeństwo, gdy przesiadam się w drugie auto na LUB tego problemu już nie ma …. Śmie twierdzić, iż problem to kierowca, a nie rejestracja dlatego wrzućcie na luz z tym LSW…

    • A ty dawno g… od buta odkleiles?? I I że slomy się otrzepales?? heheeee.. Ja mam WPR ,a Pruszkowa na oczy nie widzialam

    • mariusz kiedy zmądrzejesz?

  6. Asdfleloompolleloom

    Majdanej zamkniety, witosa zablokowane, jak mam dojechać do prac na czas?
    Majdanek bez potrzeby zamkniety a tu jakis palant znowu robi wypadek na witosa. Wystarczy ze troche popada i juz sie rozbijaja. A wystarcza opony dobre i troche rozumu!!!

  7. Większość jadących tamtędy kierowców gna ponad 80 i nawet na sekundę nie zwalnia przed przejściem, mimo że z daleka jest widoczne ograniczenie do 50. Do tego trochę mokrej nawierzchni, jazda na zderzaku, bo trzeba wolniej jadącego „pogonić” i efekt jak na zdjęciach.

    • Mi ostatnio zdarzyło się „blokować” pas, jadąc tamtędy niecałe 70km/h i jakiś idiota (w szarej Mazdzie 3) nawet mnie za to strąbił… Szkoda gadać. Pozdrawiam cię, mały, zakompleksiony, smutny człowieczku.

  8. Tak sobie myślę, że

    Pan ustąpił pieszej pierwszeństwa i nonszalanckim gestem ręki zaprosił na przejście dla pieszych lecz nie zauważył, że jezdnia jest śliska, pojazdy jadą na zderzaku z dużą prędkością a on dżentelmen raptownie hamuje. Pan z prawej strony spostrzegł kontem oka dżentelmena i zrobił to samo i jakie było owych dżentelmenów zdziwienie jak poczuli uderzenie w tył swoich „kulturowozów”. I tak kilka pojazdów rozbitych, piesza w szpitalu i teraz niech mi ktoś odpowie czy lepiej zaprosić pieszą na przejście czy lepiej żeby odczekała chwilę i przeszła bezpiecznie gdy sytuacja no to pozwoli. Wiem wiem ograniczenie do 50 jest ale jak pojazdy przejeżdżają przez przejście 70-80 km/h a dżentelmem postanawia raptownie tą prędkość wytracić to później jego mina jest niewiarygodnie ciekawa. A teraz będzie rozkminiał czy lepiej było hamować czy też nie.

    • Proponuję przejść się na to przejście o tej porze i spróbować je pokonać bez uprzejmości ze strony kierowców. A doszukiwanie się winy u kogokolwiek poza dwójką, która najechała na pojazdy stojące przed PDP świadczy o kompletnej ignorancji i nieznajomości przepisów PoRD. Proponuję włożyć prawo jazdy z powrotem do paczki po chipsach, w której się je znalazło i odesłać do producenta tychże.

    • dżentelmen dobrze zrobił, zgodnie z przepisami przepuścił pieszego. Ci co w niego trafili powinni dostać takie mandaty, żeby się do końca życia nie wypłacili + skierowanie do okulisty coby lpiej ten duży znak ograniczenia prędkości widzieli…

      • na pewno kierowcom mazdy i audi, mimo zniszczonych samochodów i obrażeń jest lżej na duszy, gdyż zachowali się zgodnie z przepisami. Jak jedziesz na zielonym, ale widzisz z boku dziada który wjeżdża na skrzyżowanie na czerownym, to rozumiem nie reagujesz, bo jedziesz zgodnie z przepisami. Przed Św. Piotrem też jak staniesz to z ulgą, bo zginąłeś z czyjejś winy? Przepisy przepisami, ale jak mam zagrozić sobie lub komuś, to wolę żeby pieszy poczekał chwilę dłużej.

    • Masz jak widzę lekkie pióro ale dostrzegam też niezgłębione pokłady sarkazmu i pogardy. Poza tym skąd wiedza że ktoś ostro hamował? A może tak po ludzku zwolnił do 50 i zatrzymał się ustepując pierwszeństwa pieszemu który wszedł na przejście.
      Gdyby wszystkie kulturowozy jechały kulturalnie prowadzone zgodnie ze znakami być może mniej wypadków by było

    • tak a 25 letnie audi hamuje z prędkością światła, zabierz się lepiej za jakąś konstruktywną robotę a nie bzdury piszesz

    • Olgierd Jedlina

      Wsadź swoje przemyślenia domyśl sie gdzie. Wiadomo kto jest sprawcą wypadku i kto nie przestrzegał przepisów.

    • Z tekstu wynika raczej że samochody stały przed przejściem a tych dwóch inteligentów z tyłu na nich najechalo, bo kto by się spodziewał pieszego na przejściu

    • nie troluj

    • I dobrze sobie myślisz. Zawsze gdy stoję na takim przejściu, mam nadzieję, że nie trafi się nikt „uprzejmy”, kto będzie chciał mnie przepuścić. Bo jeśli już to zrobi i tak czekam, aż na wszystkich pasach zatrzymają się wszystkie auta i blokują cała ulicę. Ludzie zrozumcie, że taka uprzejmość to po prostu wsadzanie pieszego „na minę”. Ty się zatrzymasz, jeszcze skiniesz reką na pieszego zapraszając go na na jezdnię, ale nie ma pewności czy ten który jedzie prawym pasem lub za Tobą nie jest pijany, naćpany, czy po prostu: młodym bez doświadczenia, starym bez refleksu, czy pustą blondynką która myli pedał gazu i hamulca.
      Tak.. wiem, że przepisy drogowe są jednoznaczne, ale chyba ważniejsze jest ograniczone zaufanie do innych uczestników ruchu, a epitafium na nagrobku w stylu; „To ja miałem pierwszeństwo”, jakoś mnie nie interesuje.
      Wystarczy trochę pomyśleć.

    • Tak sobie myślę, że…
      Tak właśnie. Postaw się na miejscu pieszej. Audi hamuje przed przejściem, drugie auto hamuje, a ty czekasz dalej.
      Myśl człowieku co piszesz, bo twoje niewątpliwie elokwentne wypociny są bez sensu mocno.

  9. kierowca dostawczaka

    Szybkość, lekceważenie przepisów i gapowatość kierowców – gołymi okularami to widać.
    Wypisać po 500 minus, dać punkty w gratisie, albo nawet na powtórne szkolenie wysłać.

  10. To przejście jest bardzo niebezpieczne. Dla pieszych powinna być albo kładka albo przejście podziemne. Kierowcy i ich zachowanie to osobny temat.

    • A ile pan dorzucisz do tej kładki, albo przejścia podziemnego z własnej kieszeni, panie Kasper ?
      Nie ma to jak żądać, prawda?

      • WSZYSTKO w tym kraju powstaje z naszych pieniędzy (podatków). Jeszcze żaden państwowy urząd czy instytucja nic nie wypracowały same. Nie mówię oczywiście o środkach unijnych bo to jak manna z nieba.

    • Kładka? A widziałeś że jest most prowadzący do carrefoura? Tamtędy też można przejść na druga strone!!! Są windy więc inwalida też tam się dostanie ,a to przejscie zlikwidować!!

    • Wystarczy fotoradar. Ogólnie to większość ma gdzieś ograniczenie do 50 przed przejściem i dalej gnają bez żadnej refleksji 80-100 km/h.

      • Tu niestety jest pies pogrzebany. Osobiscie jak tamtędy jadę zawsze zwalniam do 50-55 i zawsze jakiś pajac albo kilku natychmiast przeskakuje na lewy pas i goni z predkoscią prawie podwójną. Dlaczego tam jest tak mało kierowców przestrzegających ograniczeń prędkości. Przejścia podziemnie i nadziemne mówicie ,a ja mówię swiatła lubfotoradar lub b.częste kontrole prędkości policji nieoznakowanej.

  11. Czy tylko mnie zastanawia, że to jest kolejny wypadek z udziałem leciwego modelu audi? Dużo się tu pisze o stereotypie związanym z kierowcami BMW. Ja natomiast zaobserwowałem dziwną tendencję częstego pojawiania się w nagłówkach modeli tego pierwszego producenta. Polacy lubią marki typu audi czy bmw i wolą kupić auto 10 lat starsze ale właśnie premium. Wydaje mi się, że pośród wielu różnych przyczyn kolizji na drogach, często winny jest również stan techniczny pojazdu, stare opony itd. Rodacy nie lubią wydawać kasy a już szczególnie na samochód, przez co zwyczajnie oszczędzają na bezpieczeństwie. Często się słyszy ,,złotówki przez 3 lata nie wsadziłem, super auto…” a fura się starzeje. Nie odnoszę się tu oczywiście bezpośrednio do zdarzenia z powyżej, po prostu chciałem się podzielić pewnym spostrzeżeniem.

    • Nie wiem jak ty, ale ja tu widzę audi poszkodowane i ni jak się ma do twojego komentarza. A tak marginesem, te leciwe audi jeszcze przezyją te nówki salonowe z silniczkami ledwie 1.0 ☺

      • Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać mój komentarz a rozwieją się Pani wszelkie wątpliwości co do treści…

        • Empatyczny powiedz „mądraliński” co ma leciwe audi 80 do przyczyny wypadku??? MYŚL pózniej pisz…. nie na odwrót… i nie karz komuś czytać dwa razy tego co sam napisaleś a nie rozumiesz co napisałeś.. :-/

  12. Dwie kolizje jednocześnie i każda z tego samego powodu..czyli o 2 upośledzonych w przepisach mnie może być na drogach..tylko szkoda fur poszkodowanych które są temu nic winne a do tego pieszy…Ubezpieczyciel niezłe beknie w tym wszystkim..

  13. Gdzie diabeł nie może tam babe pośle .

  14. Tam powinna być jakaś kładka a nie takie przejście na partyzanta przez ruchliwą dwupasmówkę. Poza tym wychodzi „dobrowójkowstwo” Oczywiście, szacunek dla kierowcy Audi i Mazdy ze zatrzymali się przed pasami aby umożliwić pieszej przejście, ale ludzie, kosztem życia czyn zdrowia własnego lub pieszego? Od czego macie kurła lusterko wsteczne? Zawsze staram się byc uprzejmy na drodze dla kierowców jak i dla pieszych, ale stając dęba bo ktoś zbliża się do przejścia nie patrząc na to, ze z tylu blisko jedzie ktoś inny i może nie wyhamować to czysta głupota. Tak samo jak jadę prawym pasem, widzę że ktoś czeka na przejściu ale jednocześnie zerkając w lusterko widzę że lewym pasem ciśnie jakiś młot i jest duże prawdopodobieństwo że się nie zatrzyma, to JADĘ!. Uprzejmości uprzejmościami, a niedźwiedzia przysługa może mieć fatalne skutki. Lepiej niech pieszy zaklnie na ciebie pod nosem i poczeka 10 sekund aby bezpiecznie przejść niż stwarzać niebezpieczne sytuacje. Jeszcze gdyby jednemu ktoś wjechał w tył, to bym pomyślał że sie zagapił. Ale w ty konkretnym przypadku dwóch dobrych wujków na dwóch pasach dostało dzwona w tył, a to oznacza że zatrzymali się raczej gwałtownie. Myślcie trochę.

  15. Rok temu też miałam tam podobną sytuację. Zatrzymałam się przed przejściem, bo wchodził już tam pieszy a samochód za mną zatrzymał się na moim samochodzie. Do dziś mam problemy z kręgosłupem. To przejście powinno mieć światła lub kładkę.

    • arcy Wieś Sław XXVI

      Po co ślepym i durniom tam światła robić, przecież, ani jedni, ani drudzy z tego nie skorzystają, a normalni uszanują i ograniczenie szybkości, i pieszych na przejściu.

      • co mi z tego, ze ja uszanowałam pieszego i ograniczenie prędkości, skoro blondynka za mną nie uszanowała i wjechała w mój samochód? Gdyby były światła to liczę, że jednak czerwone by po prostu zauważyła. szacunek nie ma z tym nic wspólnego.

  16. Tam kolo 100 km/h ze średnią prędkością jeżdżą, policja powinna się ustawić i wyłapać amatorów szybkiej jazdy

    • Prosta, dwupasmowa jezdnia i po środku przejście dla pieszych – to jak zapałki w rekach podpalacza. Aż się prosi o kładkę np. zamiast nowego deptaka.

      • taniej, szybciej i bezpieczniej zadziałałby fotoradar albo odcinkowy pomiar prędkości. Mniej wypadków na przejściu, mniej wypadających na zakręcie – same plusy. Jak ktoś nie potrafi dostosować się do znaków to trzeba go inaczej zdyscyplinować.

      • Przecież baranie kladka jest obok do Carrefour

  17. Przy okazji tego nieprzyjemnego zdarzenia pozostaje mi dać tylko upust emocjom, które towarzyszą mi za każdym razem, gdy jadę tym odcinkiem do pracy. Mianowicie, niemal każde zdjęcie przez mnie nogi z gazu w związku z widocznym znakiem ograniczenia prędkości i przejściem dla pieszych kończy się nieogarniętą frustracją kierowców jadących za mną, jakimś wielkim poirytowaniem i podjeżdżaniem maksymalnie blisko pojazdu, ażeby tylko pogonić, ba zaraz za nieszczęsnym miejscem wypadku jest kolejny newralgiczny punkt określany mianem „źle wyprofilowanego zakrętu”, gdzie należałoby również dostosować prędkość do warunków i tam ci sami poirytowani mistrzowie kierownicy już nie mogąc uporać się ze swoim narastającym napięciem na każde zmniejszenie prędkości reagują tłuczeniem się w głowę, tudzież ostentacyjnym wymijaniem prawym/lewym pasem. Potrzeba nam tej nerwicy na drogach? Wielu jest w umiejętnościach za kółkiem lepszych, bardziej doświadczonych itp. i szanuję to, ale nie warto zdaje się testować/udowadniać swoich umiejętności na takich odcinkach. Zdrowia, w każdym razie wszystkim poszkodowanym życzę, bo do tragedii, jak ostatnie dni pokazują niewiele trzeba.

    • Trafny komentarz. Potwierdzam z własnego doświadczenia. Najlepsi są Ci co tak gnają, poganiają, wciskają się niemal w zderzak, a potem sami ledwo się utrzymują na zakręcie gwałtownie hamując. Mistrzowie prostej.

    • Absolutnie się zgadzam! Na Witosa strach jeździć, nie z powodu przejścia, ograniczeń prędkości czy źle wyprofilowanych zakrętów lub dziur w nawierzchni – ale z uwagi na chorych nerwowo kierowców 🙁
      Dodam: „jak wkurzyć Polaka? Jechać przed nim zgodnie z przepisami”.

    • Bardzo dobry komentarz.

      • O tak ,zawsze jak tylko widzę nerwusa za sobą i wiem ,że nie może mnie wyprzedzić zwalniam do 49 km/godz . i upajam się jego pianą na buźce. Normalnie jadę 50 plus , ale na 70-90 jak tylko mogę nie pozwalam.

  18. Prędkość jedno a nieuwaga kierowców to drugie. Większość teraz co chwila zerka na komórkę czy nowy SMS nie przyszedł albo news na FB.

    Kiedyś jechałem wieczorem od miasta i z widziałem, że na wysepce po środku są już ludzie. Mam do przejścia ok. 50m a klient na drugim pasie drze i w ostatniej chwili zjechał na trawnik bo walnął by prosto w pieszych już na przejściu.

  19. W samochód mojej córki wjechała Pani Prokurator z Lublina i nie poniosła żadnych konsekwencji. Córka była w szpitalu , leczy się do dzisiaj a sprawa została umorzona . Wręcz napisano w umorzeniu , że złamany nos mogła mieć od urodzenia i urazy kręgosłupa także. Więc podsumowując i tak lepiej temu , który się zagapi i wjedzie w kogoś, bo przynajmniej nie jest poszkodowany a kary mieć pewnie nie będzie.

  20. Wina obu kierowców, którzy najechali na poprzedzające je samochody jest bezsprzeczna. Inna kwestia to ów nieszczęsne przejście dla pieszych. Nie piszcie tu o potrzebie ,,kładki”, bo takowa jest i widać ją nawet na zdjęciu. Zaraz Ktoś powie: Za daleko? . Czy nie lepiej będzie jak pieszy przejdzie trochę więcej metrów, ale za to będzie cały i zdrowy? Przecież stojąc na tym przejściu można czekać i czekać chyba, że się Ktoś zatrzyma i pozwoli przejsc, bo ruch o tej porze jest bardzo duży.

  21. Mialam identyczna sytuacje kilka dni temu. Ale wszystkim szczesliwie udalo sie zahamowac w odpowiedniej chwili. Tam przejscie nie ma prawa byc !!! To nie jest trasa na przejscia i zatrzymywanie samochodow by przepuscic kogos na pasach. A uprzejmy kierowca niech sie cieszy ze swojego dobrego uczynku. Gratuluje odpowiedzialnej decyzji. Piesza zapewne juz zaciera raczki o odszkodowanie.

    • Przejście ma tu prawo być. Prawa nie ma tam kierowca ponad 50km/h za**dalać! Przypomnij sobie przepisy, zwróć uwagę na te ze znakami ograniczenia prędkości.

    • Nieładnie. Chciałaby pani być na miejscu potrąconej pieszej?

    • Pabloo(oryginał)

      Zawodowo poruszam się po całej Europie(nie tylko Unii) Jestem zdania takiego, że przejścia dla pieszych mogą a czasem wręcz muszą być na drogach gdziekolwiek przebiegających, o ile przepisy na to pozwalają. Przyczyny umiejscowienia są różne To tak, jakby zabronić kierowcy wjechać na chodnik gdzie jest możliwość parkowania zgodnie z przepisami .A nic nie zwalnia nas kierowców z myślenia za kierownicą. Myśl kierowco …to nie boli. No chyba że komuś sprawia to trudność… Wtedy jak widać na załączonym obrazku i artykule powyżej . Pozdrawiam.

    • Julka przejscie dla pieszych „ma prawo” być wszedzie, ulica ma służyć LUDZIOM, NIE SAMOCHODOM…. zeby śmialo mogly za***ać

  22. Przebudowa skrzyżowań dla poprawy bezpieczeństwa nic nie da bo deb.le na prostej drodze powodują wypadki.

  23. czlowiek to nie pies czy kot ze nie wie kiedy przez ulice przejsc

  24. Ja was wcale nie rozumiem niech ktoś mi poda podstawę prawną, która mówi że mam ustąpić pierwszeństwa pieszemu który stoi przed przejściem dla pieszych i ma ochotę na nie wkroczyć. Zaznaczam, że stoi on na chodniku a nie wchodzi na jezdnię. No chętnie posłucham mądrzejszych.

    • Nomkiedys pieszy musi przejść przez przejście .Prawda?A kierowcy powinni się zatrzymać.Tylko problem w tym że jeden się za trzyma a drugi co jedzie drugim pasem się nie zatrzymuje Problem powszechnie znany.Nie wiem jak oni zdają to prawo jazdy ale tam wyraźnie pisze że powinni się zatrzymać skoro Jeden się zatrzymuje.A zatrzymuje się w jakimś celu.Sama jestem świadkiem jak przechodzę w Świdniku na przejściu i widzę co robią kierowcy .Ja już przechodzę bo samochód mnie przepuszcza ,jestem w połowie drogi a tu jedzie i się nie zatrzymuje:-[.Trzeba robić zdjęcia

  25. W ciągu dwóch dni dwa wypadki paraliżujące na kilka godzin ruch na Witosa (i nie tylko).
    Jak oceniacie działanie policji i służb usuwających z drogi uszkodzone auta). Czy profesjonalne działanie mogło skrócoć korki

  26. Prymitywna wypowiedź

  27. Ponawiam moje pytanie dla mądrzejszych w mowie i piśmie !!! I co zatkało kakao tak !!! no słucham.

  28. Ej dżentelmeny gdzie jesteście ??? Pytałem o podstawę prawną. Piszecie około 90 komentarzy a tu nic !!!

  29. Słuchajta mondrzejsze gdzie wy jesteście no czekam. Gdzie jest odpowiedź na pytanie czy mam hamować jak pieszy stoi przed przejściem i dłubie nie wiadomo gdzie. Tak też oblewają na kursach na prawo jazy gdzie umówiona grażyna włazi na przejście dla pieszych. Co się z wami dzieje, gdzie są komentarze dżentlmenów.

    • Miasto jest dla Ludzi nie dla samochodów. Kultura prowadzenia samochodu na wschodzie Pl leży i kwiczy na południu tez, choć powoli się zmienia dzięki Dworakowi i pragramowi jedź bezpiecznie. Jeżeli pieszy stoi przy przejściu i nawiązuje kontakt wzrokowy z kierowcą to kierowca powinien zwolnic, zatrzymać samochód i tym samym umożliwić przejście pieszemu. Bądźmy dla siebie kulturalni.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.713zł -0.72%
    • GBP 4.9081zł -0.52%
    • EUR 4.3022zł -0.36%
    • CHF 3.7494zł -0.86%

    Polub nas

    Materiały wideo

    W kilkanaście sekund ukradli dwa rowery o wartości 35 tys. złotych (wideo)
    Briefing prasowy prezydenta Lublina i przedstawiciela policji po Marszu Równości (wideo)
    Lublin w jesiennej scenerii (NAGRANIE Z DRONA)
    Oświadczenie Krzysztofa Żuka dotyczące zgromadzeń w dniu 13 października (wideo)
    Sąd nie uwzględnił odwołania w sprawie Marszu Równości. Zakaz prezydenta Krzysztofa Żuka obowiązuje (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Dzień Otwarty Targów Ochrony Granic „GRANICE” już 25 października. Wstęp wolny!
    Chcesz poczuć się jak w wehikule czasu? W ostatni weekend października będzie to możliwe!
    W ten weekend nie możesz się nudzić! Sprawdź wydarzenia w Lublinie
    W Lublinie odbędzie się pokaz mody w wykonaniu seniorów
    W Szczuczkach upamiętnią masowy mord ludności polskiej dokonany przez hitlerowców
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.