Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Gęsta mgła utrudnia pracę lubelskiego lotniska. Samolot z Londynu krążył nad miastem

Utrzymujące się od godzin porannych nad naszym regionem gęste mgły powodują spore problemy komunikacyjne. Tak jest między innymi na lubelskim lotnisku.

Przez dłuższy czas nad naszym regionem krążył samolot z Londynu, który o godzinie 11:30 miał wylądować w Porcie Lotniczym Lublin. Powodem była gęsta mgła, która od samego rana znacznie ogranicza widoczność. Obecnie nad Świdnikiem wynosi ona ok. 350 metrów. Jest to minimum dla pilotów, lądujących na lubelskim lotnisku, które posiada system ILS drugiej kategorii.

Ostatecznie maszyna wylądowała z 50 minutowym opóźnieniem. Spóźniony o 20 minut był też samolot linii BMI z Monachium. W związku z tym kilkudziesięciominutowe opóźnienia występują również dla pasażerów, którzy wylatują z lubelskiego lotniska.

Gęsta mgła utrudnia także ruch na drogach. Na niektórych trasach widoczność wynosi zaledwie kilkadziesiąt metrów. Jednak w przypadku komunikacji autobusowej nie notuje się większych opóźnień. Również na kolei pociągi przyjeżdżają zgodnie z rozkładem jazdy.

2018-01-02 12:49:42
(fot. flightradar24.com)

20 komentarzy

  1. A Fani Pogody słowa o mgle nie napisali. Czyżby tu się umiejętności prognozowania kończyły?

  2. I nikt im „zmieścisz się śmiało” nie krzyknął?
    Niebywałe.
    W wojsku by za takie asekuranctwo by go tchórzem, jak Majora Pietruczuka przezwali.

  3. To gdzie te systemy za grube miliony? Zamontowali atrapy czy kupili u tych od inteligentnego sterowania ruchem w Lublinie?

    • Właśnie dzięki tym systemom oba samoloty wylądowały 😉

    • Poczytaj sobie inteligencie o ILS i jego kategoriach. Lubelskie lotnisko ma kategorie drugą więc poszukaj sobie w jakich warunkach ona działa, a dopiero później pisz bo jak widać samolot wylądował.

    • Ty wogole wiesz o czym piszesz? Poczytaj najpierw jak ten system dziala…

    • Czy ja napisałem o jakie systemy chodzi geniusze aeronautyki? Jak się kupuje z dolnej półki, to samoloty krążą by mgła się przerzedziła a Pawlak będzie miał okazję zakupić coś nowocześniejszego w „okazyjnej” cenie.

      • Jak widać dalej nie rozumiesz… Jakie systemy z dolnej półki, do czego?

      • Przez te „dolne” czy „górne” półki rozumiesz chyba kwestię wyboru sprzętu jak radia za 100 czy 1000 zł w Media Markt. No tutaj to tak nie działa. Są 3 kategorie ILS określające przy jakich warunkach jeśli chodzi o widoczność można ladować, kwestia instalacji systemu pracujacego w odpowiedniej kategorii i tyle w temacie, nie chodzi tu o to że na lubelskim lotnisku zamontowali jakieś barachło i dlatego nie można lądować. To wynika z kategorii ILS i btw w Lublinie jest wyższa kategoria ILS niż np. w krakowskich Balicach. Sporo lotnisk w Polsce, posiada tak jak Lublin kategorię ILS 2, więc przy takiej mgle nawet w Warszawie byłby problem z ladowaniem, bo ILS IIIa dopiero przygotowują.

  4. to nie majo tam systemu naprowadzania , jak w smoleńsku ?

    • Wieśniaczka na szpileczkach

      Nie mają takiego systemu jak w Smoleńsku, bo przed uruchomieniem naszego lotniska ktoś w „wierchuszki” kazał wszystkie brzozy w okolicy wyciąć.
      I jak widać, był to błąd.

  5. No i prawidlowo że nie lądował …wszyscy wiemy jak się kończy próba lądowania po omacku we mgle

  6. leciałem nim he

  7. Czyli 30/300 – widzialność pozioma nie mniejsza niż 300 metrów oraz wysokość decyzji o przyziemieniu na wysokości nie mniejszej niż 30 m.Minimalna widzialność pionowa niezbędna jest do wzrokowego kontrolowania wyrównania równolegle do pasa i wytrzymania w trakcie wytracania prędkości do minimalnej możliwej prędkości przyziemienia.Po przyziemieniu pełna moc na rewersie i lekko hamulce.Jak macie pisać głupoty o bieliźmie,to lepiej nie piszcie.

  8. mogło się w głowie ljotniku zakręcić, chwała że zlądował i dzięki

Z kraju