Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Firma windykacyjna żąda pieniędzy od zmarłej. Ciąg dalszy historii z maszynkami do golenia w tle

Kolejne osoby dzwonią do nas w sprawie telefonicznej sprzedaży maszynek do golenia Good Shave firmy Westerfield International AG i działającej w jej imieniu firmy windykacyjnej Alektum Inkasso. Ta druga posunęła się już do tego stopnia, że żąda pieniędzy za maszynki od nieżyjącej kobiety.

Dzisiaj na nasz redakcyjny telefon zadzwoniła czytelniczka z informacją, że firma Alektum Inkasso wysyła wezwania do zapłaty, do kobiety która już nie żyje. Co ciekawe osoba ta nigdy nie zamawiała maszynek do golenia, głównie ze względu na swój wiek. Była to starsza osoba. Teraz pomimo, że nie żyje członkowie rodziny dostają kolejne przesyłki a za nimi idą wezwania do zapłaty.

O handlu golarkami przez telefon pisaliśmy już dwukrotnie, jednak w ostatnim czasie nasilają się sygnały od osób, które czują się oszukane. W sieci bez problemu można znaleźć tysiące wpisów rozgoryczonych „klientów” firmy, którzy nieświadomie stali się obiektem egzekucji pieniędzy ze strony firmy windykacyjnej, która wysyła co chwili monity powiększone o koszty windykacji. W grupie tych klientów są również osoby starsze, które zagubione nie widzą co robić i dla świętego spokoju płacą.

Tutaj historia opisywana przez nas w styczniu tego roku – http://www.lublin112.pl/bylam-szpitalu-rzekomo-wyslali-majtki-zadaja-pieniedzy-ciag-dalszy-historii-alektum-inkasso-tle/

Niestety na zadane przez nas pytania Alektum Inkasso nie odpowiedziało do dzisiaj. Jak wiemy sprawą działalności firmy zajmuje się wrocławska policja oraz jednostki policji w całym kraju, gdzie trafiają osoby, od których firma żąda nienależnych pieniędzy.

Dowiedzieliśmy się również od byłego pracownika call center firmy sprzedające maszynki przez telefon, że przesyłki są nadawane w Holandii. Faktycznie adres zwrotny to: PO Box 205, 6670 AE Zetten, The Netherlands. Co ciekawe regulamin zakupu maszynek mówi, że „Konsumenci mają prawo do wycofania się z umowy zakupu w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zamówionego towaru. Konsument, który chce skorzystać z prawa do wycofania się z zakupu, powinien przesłać pisemne zawiadomienie w tej sprawie do Westerfield International AG w wyżej wymienionym terminie. W przypadku gdy konsument zacznie użytkować otrzymany produkt, prawo do wycofania się z umowy nie przysługuje. Prawo do wycofania się z zakupu produktu nie przysługuje w sytuacji, gdy produktu nie można odesłać w stanie niezmienionym. Produkt zwracany jest na odpowiedzialność konsumenta i musi być odesłany w niezmienionym stanie oraz w oryginalnym opakowaniu. Westerfield zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta uzasadnionymi kosztami przyjęcia zwrotnego produktu i ewentualnych usterek lub wad stwierdzonych w produkcie.” .

W tym miejscu pojawia się ciekawostka związana z przesyłką, jak twierdzi pracownik call center na reklamację mamy 14 dni i tak mówi regulamin, jednak paczki z Holandii potrafią iść do polskiego „klienta” nawet do 20 dni. Dodatkowo opakowanie jest zniszczone, pogięte, a nawet porwane.

„Produkt zwracany jest na odpowiedzialność konsumenta i musi być odesłany w niezmienionym stanie oraz w oryginalnym opakowaniu. ” – mówi jasno regulamin.

W tym miejscu klient, jak pokazują opinie tych, którzy przesyłkę dostali, nie ma możliwości odesłania jej w nienaruszonym stanie. Co ciekawe, przesyłki nie są rejestrowane, nie są to paczki polecone. Nikt nigdzie się nie podpisuje, nie kwituje odbioru.

Sami byli pracownicy piszą o naciąganiu klientów przez telefon i czują, że brali udział w oszukiwaniu klientów.

W temacie sprzedaży tych maszynek należy rozróżnić kilka ciekawostek, pierwszy z nich to firma, która sprzedaje je przez telefon, tutaj w Polsce, numer telefonu jest warszawski. Tam również jest call center i całe biuro obsługi klienta.

Przesyłka dociera do (nazwijmy tutaj tą osobę klientem) klienta z Holandii. Firma sprzedająca zarejestrowana jest w Szwajcarii. Zanim przesyłka dotrze, zanim klient zrobi reklamację i zanim dodzwoni się na BOK do sprzedających maszynki Good Shave, mijają dni, mija termin zwrotu a zaległością za przesyłkę i opłaty za kolejne paczki zaczyna zajmować się firma Alektum Inkasso. Nieświadomi wszystkiego zamawiający lub nie zamawiający – bo są i tacy – dostają wezwanie za wezwaniem lub monity SMS-em. Dla wielu osób praktyki stosowane przez tandem firm to próba wyłudzenia nienależnych pieniędzy.

Należy uważać także na formularz zamówienia na stronie goodshave.pl gdzie wpisujemy dane zamawiającego i zamówienie maszynek gotowe. Wystarczy znać pesel (ewentualnie zmyślić – formularz nie posiada zabezpieczeń np. dla niepełnoletnich) wystarczy podać adres, mail i telefon i ktoś uszczęśliwiony niezamawianymi maszynkami czeka w kolejce do tego aby stać się w przyszłości klientem firmy windykacyjnej z Wrocławia.

Apelujemy o rozsądek i ponowne zapoznanie się z regulaminem firmy a także z opinią tutaj: http://www.konsument.gov.pl/pl/news/565/100/Skargi-dotyczace-praktyk-szwajcarskiej-firmy-Westerfield-International-AG.html

Będziemy monitorować poczynania obu firm i jeżeli ktoś czuje się oszukany najlepiej aby sprawą zainteresował odpowiednie organy.

Przypominamy!

Warto w poszczególnych przypadkach związanych z firmą Westerfield i Alektum zasięgnąć rady Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w Lublinie. Z tego co widzimy podobnych przypadków jest więcej i dotyczą one innych firm i różnych produktów.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów obsługuje interesantów – mieszkańców Lublina w godzinach pracy Urzędu Miasta Lublin, to jest:
– poniedziałek, wtorek od 7.45 do 16.45,
– środa, czwartek, piątek od 7.45 do 15.15.

Siedziba Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w budynku przy ul. Wieniawska 14, pokoje: 1104, 1105.

Skargi konsumentów mogą być składane na piśmie lub osobiście w czasie pracy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Terminy udzielania porad prawnych ustalane są:
– telefonicznie pod numerem: 81 466 1600,
– e-mailem: [email protected],
– w trakcie osobistej wizyty w Biurze przy ul. Wieniawska 14, pokoje: 1104, 1105.

Już przy wstępnej rozmowie konsument uzyskuje niezbędne informacje i wskazówki co do możliwości załatwienia sprawy.

2014-02-25 19:10:32
(fot. lublin112.pl)

Komentarze wyłączone

Z kraju