Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Dwie firmy chcą dostarczyć do Lublina nowe autobusy. Obie żądają więcej, niż miasto może wydać

Ursus i Solaris, te dwie firmy są zainteresowane dostawą do Lublina nowych autobusów. Problem w tym, że za swoje pojazdy żądają więcej, niż miasto przeznaczyło na ich zakup.

W poniedziałek w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup 14 nowych autobusów komunikacji miejskiej. Swoje oferty złożyli dwaj producenci, lubelski Ursus i podpoznański Solaris. Ursus chce dostarczyć osiem autobusów o standardowej długości, z kolei Solaris sześć autobusów przegubowych. Miasto przeznaczyło na ten cel niewiele ponad 18 mln złotych. Z kolei obie firmy wyceniły swoje pojazdy na większą kwotę.

Ursus za 8 autobusów żąda 9 492 264,24 zł a więc o 636 264,24 zł więcej, niż zarezerwowana na ten cel kwota. Z kolei Solaris chce 10 767 420,00 zł, przy czym ta oferta o 1 542 420,00 zł przekracza kwotę przeznaczoną na zakup przegubowych autobusów. – W związku z tym, że cena z ofert jest wyższa niż kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia są dwie drogi: rozpisanie nowego przetargu lub zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia pod warunkiem, że oferta nie podlega odrzuceniu – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Lubelski producent zapewnia dwa lata gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów, oraz 500 000 km gwarancji na układ napędowy i 144 miesiące gwarancji na instalację elektryczną. Z kolei Solaris taki sam okres gwarancji na pojazdy i na instalację elektryczną, lecz tylko 300 000 km gwarancji na układ napędowy. Wszystkie oferowane autobusy są w pełni niskopodłogowe, monitorowane jak też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Nowością mają być zamontowane w nich bramki do liczenia pasażerów, biletomaty przystosowane do możliwości płacenia kartą oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Zarząd Transportu Miejskiego chce, aby nowe autobusy dotarły do Lublina do końca marca i do końca maja 2018 roku. Mają kursować na liniach nr 17, 44 i 74.

Zakup nowych autobusów jest planowany do współfinansowania ze środków unijnych w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. To w związku z tym, że w perspektywie unijnej na lata 2014-2020, w dziedzinie transportu nacisk kładziony jest na „zieloną komunikację”.

(fot. ZTM Lublin)
2017-06-19 17:17:57

16 komentarzy

  1. kumpel brejdaczki

    Ikarus 280 najlepszy autobus miejski kiedykolwiek.

  2. Nie chca wiecej,tylko miasto nie ma kasy. Chca tyle,zeby produkcja byla oplacalna,a pracownicy mogli ,poprzez placenie podatkow w lublinie,wspomoc miasto w ich zakupie. Tak to powinno wygladac. Niech kupia siedem i po sprawie. Byle nie zadluzac miasta.

  3. Miasto ma inne priorytety w wydawaniu pieniędzy. Pokazy multimedialne i utrzymywanie deficytowych inwestycji. Zaczynając od finansowania największej w Polsce Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w której zasiada 25 osób a połowa to byli i obecni radni z PO. Za darmo tam nie siedzą, jeśli w ogóle wiedzą gdzie to jest. Za dużo by pisać gdzie pieniądze podatników są wysysane z budżetu miasta Wystarczy zaglądać na stronę: http://rejestrumow.lublin.eu/ a wszystko stanie się jasne.

  4. kupcie nawet połowę z tego ale niech to będą Mercedesy Conecto zamiast tego badziewia

    • To jest zlodziejstwo w bialych rekawiczkach ponad 1mil.za miejski autobus to za 18mil.mozna kupic 20 autobusow i nie takigo zlomostwa.ciekawe kto tyle …do kieszeni przytuli?

      • Znalazł się handlowiec 🙂 co ze szwagrem wyklepiecie w stodole?

      • Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego jak skomplikowane są te pojazdy. Ile elektroniki jest napakowane pod tymi pokrywami pod sufitem. Ile jest różnych czujników do sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją. Samo łożysko do przegubu w solarisie kosztuje 120000 tyś zł netto + dwa siłowniki hydrauliczne do sterowania przegubem, każdy po około 30000 tyś zł netto. A gdzie hamulce, 6 zacisków po 5 tyś zł netto.. wymieniać dalej? Ok
        4 pary drzwi jedno skrzydło 9 tyś. Netto. Mógłbym tak jeszcze długo wymieniać.

        • Onanis Samokopulos

          Wymieniaj, tylko cyferki Ci się mylą – łożysko za 120 000 000 PLN? Siłowniki za 30 000 000 netto???

          • Zacznij produkować i sprzedawać taniej. Na pewno wykosisz konkurencje i szybko staniesz się bogaty.
            Jak ja kocham jak Janusze bez pojęcia piszą głupoty w sieci…

  5. droga jest prosta wziasc mercedesy i niemiaszki taniej wezma niz te pseudo poslkie firmy lubelski ursus kiedys byl lubelski ale nie teraz

  6. Jak dla mnie to chwali się wybór polskich producentów. Mercedresy są produkowane w turcji, a fakt faktem większość samochodów ciężarowych dzieli te same podzespoły, szczególne jeśli chodzi o autobusy – te nawet stylistycznie się nie różnię, bez względu na markę.

  7. Swoją drogą uważam, że przegubowe autobusy są dobre tylko do blokowania skrzyżowań, nie wiem czemu nie robi się piętrowych jak w UK

    • Bo nie zmiescił by sie np. pod wiaduktem? Ale faktem jest że większość kierowców nie potrafi jeździć do przodu a o cofaniu takim zestawem to mogą sobie pomarzyć.

      • No nie zmieści się pod wiaduktem, a są dwa niskie w mieście, mega problem.
        Oczywiście jest inny bardzo istotny i oczywisty dla każdego człowieka z oczami i rozumem powód dlaczego nie da się wprowadzić teraz w Lublinie piętrowych autobusów, ale nie powiem Ci dlaczego, będziesz miał zagadkę na najbliższe lata.

      • Kolego przegubem z zasady sie nie cofa żeby nie odcielo napedu. Po zlamaniu autobusu powyżej dopuszczalnego kąta blokowany jest naped i juz nigdzie nie pojedziesz.

Z kraju