Dwie firmy chcą dostarczyć do Lublina nowe autobusy. Obie żądają więcej, niż miasto może wydać

Ursus i Solaris, te dwie firmy są zainteresowane dostawą do Lublina nowych autobusów. Problem w tym, że za swoje pojazdy żądają więcej, niż miasto przeznaczyło na ich zakup.

 

W poniedziałek w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup 14 nowych autobusów komunikacji miejskiej. Swoje oferty złożyli dwaj producenci, lubelski Ursus i podpoznański Solaris. Ursus chce dostarczyć osiem autobusów o standardowej długości, z kolei Solaris sześć autobusów przegubowych. Miasto przeznaczyło na ten cel niewiele ponad 18 mln złotych. Z kolei obie firmy wyceniły swoje pojazdy na większą kwotę.

Ursus za 8 autobusów żąda 9 492 264,24 zł a więc o 636 264,24 zł więcej, niż zarezerwowana na ten cel kwota. Z kolei Solaris chce 10 767 420,00 zł, przy czym ta oferta o 1 542 420,00 zł przekracza kwotę przeznaczoną na zakup przegubowych autobusów. – W związku z tym, że cena z ofert jest wyższa niż kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia są dwie drogi: rozpisanie nowego przetargu lub zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia pod warunkiem, że oferta nie podlega odrzuceniu – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Lubelski producent zapewnia dwa lata gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów, oraz 500 000 km gwarancji na układ napędowy i 144 miesiące gwarancji na instalację elektryczną. Z kolei Solaris taki sam okres gwarancji na pojazdy i na instalację elektryczną, lecz tylko 300 000 km gwarancji na układ napędowy. Wszystkie oferowane autobusy są w pełni niskopodłogowe, monitorowane jak też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Nowością mają być zamontowane w nich bramki do liczenia pasażerów, biletomaty przystosowane do możliwości płacenia kartą oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Zarząd Transportu Miejskiego chce, aby nowe autobusy dotarły do Lublina do końca marca i do końca maja 2018 roku. Mają kursować na liniach nr 17, 44 i 74.

Zakup nowych autobusów jest planowany do współfinansowania ze środków unijnych w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. To w związku z tym, że w perspektywie unijnej na lata 2014-2020, w dziedzinie transportu nacisk kładziony jest na „zieloną komunikację”.

(fot. ZTM Lublin)
2017-06-19 17:17:57