Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Duże opóźnienia na przebudowywanej linii kolejowej Lublin – Dęblin. Prace praktycznie stanęły

Firma prowadząca modernizację linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Dęblinem popadła w spore problemy finansowe. Opóźnienia na placu budowy wynoszą ponad pół roku. Obecnie na przebudowywanej trasie niewiele się dzieje.

W czwartek odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe z głównym wykonawcą przebudowy linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Głównym tematem jaki omawiano, była sytuacja na placu budowy. Okazuje się bowiem, że występują bardzo duże opóźnienia w założeniu do zaplanowanego postępu prac. Wynoszą one w zależności od miejsca, od dwóch do nawet ośmiu miesięcy. Kolejarze tłumaczą, że włoska firma Astaldi, straciła płynność finansową, co przełożyło się na problemy z inwestycją.

Przez pewien czas prace były praktycznie wstrzymane. Wszystko dlatego, że główny wykonawca zalegał z płatnościami dla podwykonawców. Kwota ta sięgała łącznie kilkunastu milionów złotych. Inwestor jednak znalazł na to sposób. PKP wypłacało włoskiej firmie kolejne środki finansowe dopiero po uzyskaniu potwierdzenia, że podwykonawcy zostali rozliczeni. Wciąż jednak wielu z nich nie podjęło dalszych prac.

Odwiedziliśmy przebudowywany odcinek i choć jeszcze kilka miesięcy temu wyraźnie widać było pracujące maszyny oraz dziesiątki robotników, dzisiaj plac budowy był pusty. Tymczasem zgodnie z planem, w grudniu na ten odcinek miały wrócić pociągi. Wiadomo już, że tak się nie stanie. Na odcinku przebiegającym przez gminę Konopnica, a więc najbliżej Lublina, nie został jeszcze położony nawet jeden tor.

Kolejarze rozważają zerwanie umowy z wykonawcą. Jednak jak zaznaczają, jest to ostateczne rozwiązanie. Wiadomo jednak, że nie obędzie się bez kar finansowych dla włoskiej firmy. W przypadku gdyby jednak okazało się, że prace zostaną wstrzymane całkowicie, bądź dojdzie do rozwiązania umowy, jest szansa że inwestycję dokończą spółki należące do PKP. Obecny termin, w którym linia zostanie oddana do użytku, to czerwiec 2019 roku. Do tego czasu pociągi kursować będą objazdem przez Lubartów, Parczew i Łuków.

120

122

123

124

125

126

127

(fot. lublin112.pl)
2018-09-13 21:30:55

30 komentarzy

  1. Poszperajcie sobie nieco w internecie na temat innych projektów firmy np. w ameryce południowej. Firma wtopiła tam bardzo dużo pieniędzy. Pewnie teraz obserwujemy tego skutki.

Z kraju