Duże opóźnienia na przebudowywanej linii kolejowej Lublin – Dęblin. Prace praktycznie stanęły

Firma prowadząca modernizację linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Dęblinem popadła w spore problemy finansowe. Opóźnienia na placu budowy wynoszą ponad pół roku. Obecnie na przebudowywanej trasie niewiele się dzieje.

W czwartek odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe z głównym wykonawcą przebudowy linii kolejowej pomiędzy Lublinem a Dęblinem. Głównym tematem jaki omawiano, była sytuacja na placu budowy. Okazuje się bowiem, że występują bardzo duże opóźnienia w założeniu do zaplanowanego postępu prac. Wynoszą one w zależności od miejsca, od dwóch do nawet ośmiu miesięcy. Kolejarze tłumaczą, że włoska firma Astaldi, straciła płynność finansową, co przełożyło się na problemy z inwestycją.

Przez pewien czas prace były praktycznie wstrzymane. Wszystko dlatego, że główny wykonawca zalegał z płatnościami dla podwykonawców. Kwota ta sięgała łącznie kilkunastu milionów złotych. Inwestor jednak znalazł na to sposób. PKP wypłacało włoskiej firmie kolejne środki finansowe dopiero po uzyskaniu potwierdzenia, że podwykonawcy zostali rozliczeni. Wciąż jednak wielu z nich nie podjęło dalszych prac.

Odwiedziliśmy przebudowywany odcinek i choć jeszcze kilka miesięcy temu wyraźnie widać było pracujące maszyny oraz dziesiątki robotników, dzisiaj plac budowy był pusty. Tymczasem zgodnie z planem, w grudniu na ten odcinek miały wrócić pociągi. Wiadomo już, że tak się nie stanie. Na odcinku przebiegającym przez gminę Konopnica, a więc najbliżej Lublina, nie został jeszcze położony nawet jeden tor.

Kolejarze rozważają zerwanie umowy z wykonawcą. Jednak jak zaznaczają, jest to ostateczne rozwiązanie. Wiadomo jednak, że nie obędzie się bez kar finansowych dla włoskiej firmy. W przypadku gdyby jednak okazało się, że prace zostaną wstrzymane całkowicie, bądź dojdzie do rozwiązania umowy, jest szansa że inwestycję dokończą spółki należące do PKP. Obecny termin, w którym linia zostanie oddana do użytku, to czerwiec 2019 roku. Do tego czasu pociągi kursować będą objazdem przez Lubartów, Parczew i Łuków.

120

122

123

124

125

126

127

(fot. lublin112.pl)
2018-09-13 21:30:55

Zobacz również

30 komentarzy

  1. Jak firma wykonująca mogła raptem popaść w problemy finansowe stają do przetargu to chyba wiedzą ile dostaną za jaką kwotę to robią poszło pod stołem zaraz będzie upadłość prezes zadowolony PKP też wezmą inna i będzie to samo bo kolejne pieniążki z przetargu pójdą pod stołem taka jest u nas rzeczywistość bo nie możliwe jest w przetargu żeby płynności firmy nie sprawdzić kpina

    • Poczytaj, jak wzrosly stawki za materialy i wykonawstwo w ciagu ostatnich lat i po jakich stawkach byly rozpisywane przetargi. Potem pomysl ze trzy razy zanim sie odezwiesz.

      • Przestań mi pierniczyc głupoty jak się daje stawkę jak najniższa nie kalkulujac wzrostu cen to się nie wchodzi w przetarg najpierw trzeba mieć pojęcie więc to ty poczytaj na czym to polega tak zwana firma krzak

      • Zaraz zaraz. Piszesz, że w ciągu ostatnich lat (…). Czy to znaczy, że przetarg był rozstrzygnięty wiele lat temu i czekano z rozpoczęciem robót??

        • Od złożenia oferty, przez rozstrzygnięcie przetargu, zaprojektowanie do wejścia na plac budowy potrafi minąć 2 lata, bywało że nawet dłużej.
          Przepisy są takie, że decyduje cena. Jak dasz realną wycenę, z zabezpieczeniem wszelkich ryzyk to nic nie będziesz budował. Na szczęście jest coraz więcej przetargów gdzie nie ma chętnych do budowania. Może ktoś w końcu coś zrobi z tymi durnymi przepisami przetargowymi.

          Tak swoją, drogą to dawanie czegoś do budowania włochom to totalna pomyłka, ale nie martwcie się właśnie kolejny rząd zamierza ściągać chińskie firmy. Jeszcze będzie wesoło.

      • TO DLACZEGO INNE FIRMY POMIMO TEGO SOBIE RADZĄ I BUDUJA! WIDAĆ ŻE JESTES KOLEJNYM PRYWACIARZE KTORY CHCE SIE NACHAPAC PRZY BYLE PRETEKSCIE. A GÓWNO!

    • Używaj znaków interpunkcyjnych, bo z tego bełkotu nie da się niczego zrozumieć.

  2. Na Diamentowej i Janowskiej od samego początku niewiele się działo. Po pierwszych tygodniach było widać, że w tym roku przebudowy nie wykonają. Strabag skończy budowę, a wiadukt kolejowy nadal będzie niedokończony. Powtórka z przebudowy na Kunickiego.

  3. PKP w temacie punktualności nigdy nie świeciły przykładem. Pociągi się spóźniają, to i tory się spóźniają…. 🙂

  4. Nie znam się to się wypowiem też bardzo typowe dla naszego kraju brawo 👏👏😂😂😂😂

  5. Brawo PKP …ciekawe ile jeszcze lat potrwa ta „przebudowa ” …wcale się nie dziwie że nic sie nie dzieje skoro główny wykononawca a raczej ” Glówny pieniądzobiorca ” bo z wykonawstwem to on raczej nie ma nic wspólnego ,nie placi …i tak wkółko przy podobnych inwestycjach …jest „głowny wykonawca” który widnieje w dokumentacji ,a nie robi komletnie nic ,procz pobierania kasy i nieplacenia podwykonawcom …To jest wlasnie polska i jej „przetargi „

  6. W czerwcu zeszłego roku jechałem do Wawy i gadałem z konduktorem a ten mówi.
    Panie, zapomnij pan że za rok będzie linia. Włosi nie płacą podwykonawcom i zrobili tylko słupy trakcyjne bo to widać i robi dobre wrażenie że prace idą do przodu. Za kilka miesięcy nikt u nich nie będzie chciał pracować.
    Prorok jaki czy co???

    • Yyyy Włosi weszli na plac budowy dopiero w lipcu 2017, a słupy zaczeli stawiac dopiero od poczatku tego roku

  7. Więcej przetargów 100% cena!

  8. Hahahaaa jakie to polskie !

  9. Czy nie można było od razu wziąć spółek PKP? Teraz to moga dokończyć ? Ale zapewne jakiś koleś musiał na przetargu coś ugrać!!!

  10. Czyli wszystko po staremu. W jaki sposób firma zapoznała się z dokumentacją? Jak nagle straciła płynność finansową? Kto sprawdzał wiarygodność tej firmy? Kto się zapoznał z historią tej firmy? W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się osobom, które te wszystkie dokumenty podpisywały i pociągnąć je do odpowiedzialności.

  11. Niech trwa jak najdłużej bo z piesiem przez tory do lasu na spacer chodzimy. Jak wrócą regularne kursy to SOK straty wyrówna – mandatami za przechodzenie przez tory. ( Którędy na grzyby bo przejść do lasu trochę mało )

  12. 1. Dzięki dojnej zmianie wszystkie ceny bardzo wzrosły i będą rosły ( w przeciwieństwie do płac) a wartość kontraktu stała sprzed ok. 3-4 lat. i żadna firma nie wytrzyma tego finansowo. Jeszcze rok temu rodzina na rachunki wydawała niecały tysiąc a teraz ponad 1,5 tysiąca zł (wzrost o 60% – oficjalne dane nie dementowane przez rządzących).
    2. Jeżeli pociągi po tej trasie pojadą w 2020 r. to będzie sukces.
    3. Jeżeli prace przejmą jakieś spółki PKP to ciekawe czy za te same pieniądze?

  13. Niech przyjedzie Morawiecki i nakłamie jeszcze więcej

  14. to jest polska popier...dolony kraj ,gdzie nikt nie odpowiada za błedy prócz szarych obywateli

    tak tak ,,,dawać tam premiera …on wszystko ładnie wytłuamczy i bedzie git …a tak na poważnie to za takie „numery ” ktoś powinien niżle beknąć ..ale oczywiscie nie beknie bo winnych nie ma i nie bedzie

  15. rozwalanie gospodarki i infrastruktury ciąg dalszy

  16. a i tak najlepsza jest konkluzja: „(…) inwestycję dokończą spółki należące do PKP.” To po chooj był ten przetarg, skoro spółki należące do PKP mogły wykonać robotę od początku?? Ciekawe ile pieniążków poszło pod stołem….

  17. ponoć ten wykonawca spier…. z Polski i git … ludziom naobiecywali za dzierzawe pól … nawiezli kamieni na pola …róznego rodzaju gów… a tak miało być kolorowo ..5 tys za ha na miesiąc//

  18. Ja trochę z innej beczki. Ostatnio na szybko oddali S12. Do tej pory trwają roboty. Lecz najlepsze jest to, że za wiaduktem gdzieś na wysokości Młynek wpadamy w ogromną kałuże jeśli popada nawet niewielki deszcz jadąc w kierunku Lublina. Kto to odbiera takie inwestycje?

  19. Ha Ha zapłacili pieniądze, owszem w sierpniu za marzec.

  20. Poszperajcie sobie nieco w internecie na temat innych projektów firmy np. w ameryce południowej. Firma wtopiła tam bardzo dużo pieniędzy. Pewnie teraz obserwujemy tego skutki.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.79zł 0.16%
    • GBP 4.8643zł -0.12%
    • EUR 4.3314zł 0.17%
    • CHF 3.8171zł 0.59%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Skręcała w prawo, zderzyła się z rowerzystą (wideo)
    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    W Lublinie w dniach 24-25 listopada odbędą się Targi Mieszkań i Nieruchomości
    Wrak Atak Lublin No 15. Impreza odbędzie się na nowym torze
    W dniach 13-15 listopada odbędą się Targi Energetyczne ENERGETICS i Wschodnie Dni Kooperacji (PROGRAM)
    Co robić w weekend w Lublinie? Sprawdź!
    Masz dość piwnej nudy? Odwiedź Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych (23-24 listopada)
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.