Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy drogi ekspresowej z Lublina w kierunku Białegostoku

To co jeszcze niedawno było tylko w planach, zaczyna wchodzić w etap realizacji. Drogowcy szukają firmy, która opracuje dokumentację przetargową na budowę ponad 80 km drogi ekspresowej od Lubartowa do granic województwa, będącej fragmentem Via Carpatia.

Choć jeszcze nie tak dawno pojawiały się informacje, iż budowa drogi ekspresowej S19 z Lublina przez Lubartów w stronę Białegostoku może zostać przesunięta w czasie, okazuje się, że prace idą zgodnie z planem. Ruszył bowiem kolejny etap przygotowań do realizacji inwestycji. Chodzi o opracowanie koncepcji programowej i dokumentacji przetargowej, która później pozwoli wybrać wykonawcę trasy w trybie projektuj i budowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poszukuje właśnie firmy, która zajmie się tym zadaniem.
W koncepcji programowej opracowane zostaną m.in.: warianty rozwiązań węzłów, czy też dróg do obsługi ruchu lokalnego, a także przeprowadzone badania geologiczne.

– Wykonanie dokumentacji projektowej podzielono na trzy części obejmujące w sumie sześć odcinków. W części 1 zawarto odcinek od granicy województw do węzła Międzyrzec Podlaski Północ oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Część 2 obejmuje 40,5 km od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka podzielone na dwa odcinki z granicą na węźle Radzyń Podlaski Północ. Natomiast część 3 to kolejne dwa odcinki: II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz dalszy ciąg do węzła Lubartów Północ – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej i dokumentacji przetargowej. Co ważne, przy wyborze najkorzystniejszej oferty cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium oceny. Oceniane będzie doświadczenie personelu oraz zatrudnienie bezrobotnych do 30 lub powyżej 50 lat do prac wspomagających projektanta.

To nie koniec przygotowań do realizacji tej ważnej dla kierowców trasy. Już niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla najważniejszego dla kierowców odcinka, mianowicie od węzła Lubartów Północ do Lublin Rudnik.

2017-07-05 14:54:17
(fot. GDDKiA)

13 komentarzy

  1. Wg. mnie odcinek od Lublina wraz z obwodnicą Niemiec do obecnej obwodnicy Lubartowa to priorytet 100 razy ważniejszy niż te 80 km , o ile od Lubartowa da się w miarę normalnie jechać na północ (mówię o kierowcach nie o posiadaczach prawo jazdy-czytaj zawalidrogach 50-70 max.) o tyle przejazd w godzinach szczytu przez Niemce to jakiś koszmar , także dla nas kierowców pierwszy odcinek który powinien powstać to Lublin-Lubartów , dziękuję za uwagę

    • Via carpatia nie będzie przebiegać przez Niemce, obwodnicę Niemiec niech sobie samorząd wybuduje za podatki z Elizówki

      • Dlaczego samorząd miałby dorzucać się do drogi krajowej należącej do centralnego organu (jakim jest GDDKiA) administracji rządowej?

    • Ziomeczku dobrze prawisz

  2. oj przydałaby się taka droga. mam nadzieję, że dożyję jej otwarcia

    • W przyszłym wcieleniu na pewno. Lublin-Białystok miał być na Euro ale jak zaczęli kraść, to zabrakło i na 17

  3. „o nie koniec przygotowań do realizacji tej ważnej dla kierowców trasy. Już niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla najważniejszego dla kierowców odcinka, mianowicie od węzła Lubartów Północ do Lublin Rudnik.”

    No właśnie ten odcinek jest najważniejszy – ominięcie Niemiec. Bez tego ta cała ekspresówka nie ma żadnego sensu.

    • Wąskie gardło.
      Tak jak Kołbiel i Zakręt na „17” tak Niemce na „19”… kiedyś „19” stała też w Kraśniku i w Lubartowie, ale te szczęśliwie doczekały się już obwodnic.

  4. DOBRA ZMIANA!

  5. A mnie bardziej interesuje co z ekspresówką do Hrebennego, bo podobno i na to dali pieniądze…

  6. W jakim standardzie ma być wykonana ta „Ekspresówka” starym dobrym 2+2 czy oszczędnym 2+1?
    Bo jeśli trzy pasy i mijanki, to „guano apes” jest nie droga ekspresowa 😉

    • Tak jak ekspresówka do Rzeszowa. Jeszcze jej brak, ale pod Rzeszowem już jest… 2+1. Paranoja jakaś. Dla mnie żadna ekspresówka…

      • Bzdura. 2+1 to odcinek tylko od Rzeszowa do Sokołowa, a taki przekrój wynika z tego, że gdy dokumentacja tej drogi była przygotowywana (wiele lat temu), nie było pieniędzy na nic więcej.
        Cała reszta do Lublina (również na północ od Lublina) będzie w przekroju 2×2.

Z kraju