Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Będzie ekspresówka z Lublina przez Lubartów w stronę Białegostoku. Niebawem ruszą prace przygotowawcze

Choć jeszcze nie tak dawno, pojawiały się informacje, że budowa trasy S19 z Lublina w kierunku Białegostoku może być zagrożona, to teraz jest pewne, że inwestycja jest niezagrożona. Na kolejnych odcinkach szlaku Via Carpatia ruszą prace przygotowawcze.

W czwartek Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przekazało informację, która z pewnością ucieszy mieszkańców naszego regionu. Mianowicie do prac przygotowawczych skierowane zostały cztery kolejne odcinki drogi ekspresowej S19. Dokładnie chodzi o odcinki między Lublinem a Lubartowem oraz od Lubartowa do granicy z województwem mazowieckim. Dodatkowo już poza naszym regionem, od granicy z województwem lubelskim przez Łosice do granicy z województwem podlaskim a także odcinek Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo Duże – Choroszcz wraz z odcinkiem dk nr 65 Sochonie – Dobrzyniewo.

Decyzja ta oznacza, że zapewnione zostaje finansowanie prowadzenia prac przygotowawczych dla tych odcinków. W ramach tego m.in. opracowane zostanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowych, uzyskana będzie decyzja środowiskowa, wykona się badania i opracowania geologiczne, opracuje materiały niezbędne do ogłoszenia przetargów w systemie Projektuj i Buduj oraz wykona sondażowe badania archeologiczne.

Trasa nr 19 stanowi podstawową oś szlaku Via Carpatia na terenie Polski. Odgrywa istotną rolę w polskiej gospodarce. Pozwoli na wykorzystanie potencjału gospodarczego województw, przez które przebiega, po raz pierwszy zapewniając im możliwość sprawnych powiązań w układzie równoleżnikowym. Zapewni również silny impuls rozwojowy, dający podstawę do usunięcia zaniedbań oraz zahamowania degradacji tzw. Ściany Wschodniej. – Via Carpatia to szlak pobudzający gospodarkę Europy Wschodniej, od Bałtyku po Morze Egejskie. Naszym celem jest wpisanie całego przebiegu tej trasy do sieci bazowej TEN-T i uzyskanie wsparcia finansowego dla wszystkich, którzy będą realizowali tę inwestycję – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Trasa Via Carpatia na terenie Polski przebiega szlakiem S61 na odcinku granica państwa – Augustów – Ełk, S16 na odcinku Ełk – Knyszyn oraz S19 Knyszyn – Dobrzyniewo Duże – Choroszcz – Siemiatycze – S12 (Lublin Rudnik) … S12 (Lublin Sławinek) – Nisko – A4 (Rzeszów Wschód) … A4 (Rzeszów Zachód) – Barwinek – granica państwa. Obecnie ukończono pierwsze odcinki S19 pomiędzy Lublinem a Rzeszowem, kolejne dwa odcinki będą oddawane w tym roku. Trwają postępowania przetargowe na realizację całego pozostałego odcinka pomiędzy Lublinem a Rzeszowem, tak by do 2021 ten ciąg został ukończony.

(fot. lublin112, MIiB)
2017-05-19 14:45:02

34 komentarze

  1. Jureczku, czy ty w ogóle czytasz te swoje cuchnące cebulą wypociny przed opublikowaniem?

    I przyjmij to ostrzeżenie – każdego szeryfa cwaniaczka, który nie pozwoli mi dojechać do końca lewego pasa zgłaszam od razu na policję za tamowanie ruchu. Wiąże się to również z upublicznieniem numerów rejestracyjnych w internetowej księdze skarg i zażaleń na głupotę drogową.

    • InSanyan: mógłbyś wreszcie zrozumieć że jazda na suwak nie polega na dojechaniu do końca zwężającego się pasa i wymuszeniu zatrzymania samochodu na prawym żeby jaśnie pan mógł wjechać. Powinieneś zmienić pas na tyle wcześniej żeby nie zmuszać nikogo do hamowania. Przez takich jak ty jazda przestaje być płynna a czas przejazdu znacznie wydłuża się w stosunku do sytuacji gdy wszyscy powoli się toczą. Nie mówiąc już o różnicy w spalaniu paliwa przy ciągłym ruszania i hamowaniu. Ponadto, ustawianie się na wszystkich pasach i jazda na suwak ma uzasadnienie w mieście gdzie dłuższy korek blokuje kolejne skrzyżowania, a nie w polu jak przed Niemcami. Nie wiem czy wiesz ale masz obowiązek trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, a ciągła jazda lewym pasem też jest wykroczeniem. I tak jak Ty ostrzegłeś Jurka to ja ostrzegam Ciebie, że każde wymuszenie zgłoszę na policję.

      • Właśnie na tym polega jazda na suwak, że się dojeżdża do zwężenia i czeka na swoją kolej lub uprzejmość kierowcy na prawym pasie. Poza tym niech ten korek się wydłuży aż do Ciecierzyna i co? I skrzyżowanie w pobliżu wiaduktu zablokowane, bo przecież mało który nauczony, że jak nie ma możliwości kontynowania jazdy za skrzyżowaniem to się na nie nie wjeżdża!

        Dalej – twoje bajdurzenie o zwiększonym spalaniu paliwa i eksploatowaniu podzespołów nie trzyma się kupy ni tyłka, bo tak czy siak trzeba ruszać i hamować, żeby nie robić zbyt wielkich luk w kolejce niezależnie, czy stoi się na jednym pasie czy na dwóch, czy też na trzech.

        Ja tylko czekam, aż wprowadzą „suwak” do kodeksu drogowego i skończy się zarówno wciskanie na chama jak i szeryfowanie.

        P.S Rozśmieszyłeś mnie swoim straszeniem, że „mam trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni” – przy skręcaniu w lewo także? xD Uporczywa jazda lewym pasem, gdy prawy wolny jest niedozwolona, a nie jazda lewym pasem, gdy prawy zapełniony (właściwie to wtedy omija się pojazdy, więc nie ma mowy o wyprzedzaniu) Ale skąd taki mózgowiec jak ty miałby o tym wiedzieć…

        • Nie wprowadzą do kodeksu,nie łudź się.Wszystkie opcje polityczne już o tym myślały,jednak kończy się na analizie specyfiki polskiego kierowcy cwaniaka zasuwającego lewym kilkukrotnie więcej niż można.

Z kraju