Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Będą kolejne wypożyczalnie rowerów miejskich w Lublinie. Powstaną na stacjach paliw

Firma Nextbike Polska, czyli operator systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego, zawarł współpracę z PKN Orlen. Dotyczy ona rozbudowy sieci wypożyczalni, które powstaną na należących do koncernu stacjach paliw.

Na początku kwietnia zostanie rozbudowana sieć wypożyczalni rowerów miejskich na terenie Lublina. Będą uruchamiane na stacjach paliw zlokalizowanych przy al. Kraśnickiej, ul. Głębokiej, Drodze Męczenników Majdanka, ul. Mełgiewskiej i al. Spółdzielczości Pracy. Dodatkowo do systemu LRM zostanie włączonych 50 nowych jednośladów.

Rowery dostępne na stacjach ORLEN będą w pełni kompatybilne z istniejącym systemem, co oznacza, że pojazdy pobrane z tych lokalizacji będzie można pozostawić na dowolnych stacjach rowerowych na terenie miasta i odwrotnie. Wypożyczanie na stacjach paliw będzie się odbywać również na tych samych zasadach, z wykorzystaniem terminala lub aplikacji mobilnych.

– Chcemy wyznaczać nowe standardy, nie tylko związane z rynkiem paliw, ale także z podejściem do potrzeb konsumenta. A te wciąż ewoluują i wiemy, że nasi klienci coraz mocniej doceniają nie tylko ofertę produktową, ale także usługową na stacjach. Już dziś w kilku miastach na naszych stacjach można wypożyczyć samochód, teraz dostępne będą również rowery. Ta oferta wpisuje się w długofalowe myślenie o trendach w transporcie, takich jak choćby współdzielenie czy integracja systemu. Daje nam również zupełnie nowe narzędzia do efektywnej komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami – wyjaśnia Krzysztof Łagowski, Dyrektor Wykonawczy PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Dla użytkowników systemu ORLEN będzie przygotowana również specjalna strona internetowa, dzięki której, po uprzedniej rejestracji, będą mogli oni otrzymywać m.in. kupony zniżkowe na ofertę stacji oraz dodatkowe punkty VITAY. Lokalizacja nowych stacji rowerowych w Lublinie jest elementem szerszej współpracy PKN ORLEN z Nextbike Polska, która obejmie łącznie 6 miast, poza Lublinem, także Warszawę, Łódź, Wrocław, Katowice i Białystok.

2018-02-13 13:57:49
(fot. archiwum)

15 komentarzy

  1. No to Olimp się ucieszy.
    Żałowali kasę na własną stację przed sklepem, a tu proszę Orlen zrobił im przysługę…

  2. Wooooooooooow! Przecież lubelskie ulice nie były projektowane pod kątem rowerów.Tam gdzie mamy różne rodzaje transportu zawsze będą utrudnienia.Autobusy,auta,rowery,piesi. Kierowcy autobusów narzekają na samochody i odwrotnie.Rowerzyści narzekają na auta i pieszych.Piesi narzekają na wszystkich.Pozostaje nam zaprojektować ulice z pasami do każdego rodzaju transportu:OŚMIOPASMÓWKA!

    • Ulice nie były też projektowane pod 200000 samochodów.
      Na korki narzekają tylko kierowcy w swoich samochodach i pasażerowie komunikacji miejskiej.
      Rowerzyści nie narzekają na korki, bo puki co to jeszcze korka na DdR nie widziałem.
      Pasażerom komunikacji pomóc mogą jedynie buspasy. Jest to sprawdzone rozwiązanie z innych miast Polski i Europy, więc nie potrzeba komentarza.
      A kierowcy osobówek sami sobie robią korki, więc powinni mieć pretensję głównie do siebie. Rozbudowa dróg ma sens tylko do pewnego stopnia – dalsza rozbudowa dróg bardzo nie wielu już daje, albo nawet pogarsza sytuację.

      • Namalowanie bus pasów na istniejącej infrastrukturze drogowej, bez poszerzenia do trzech pasów problemu korków nie rozwiąże. Wręcz przeciwnie. Doprowadzi do zagęszczenia pojazdów na jednym pasie. Wyobrażasz sobie bus pas na Racławickich przed skrzyżowaniem z Lipową? Kto wpuści komunikację z bus pasa na pas do jazdy w Krakowskie? Obowiązku takiego nie ma. Dopiero zacznie się wymuszanie. Drugi przykład? Skręt z Racławickich w Sowińskiego. Prawy bus pas a lewy dla pozostałych do skrętu i jazdy na wprost w stronę szpitala. Teraz już są korki od skrzyżowania z Długosza. Malowanie bus pasów na jezdniach o dwóch pasach ruchu to idiotyzm. Ale czego można się spodziewać po ekipie Żuka? Jeszcze ddr zapewne wcisną.

        • Komunikację z buspasa w Krakowskie wpuści sygnalizacja świetlna a takowa jest zaprojektowana w tamtym miejscu.Inteligentni po udręce korków przesiądą się do komunikacji.Ci mniej będą pierdzieć w fotel ze swoich zapasłych tyłków i narzekać.

        • Ja wpuszcze taki autobus. A bus pasy powinny powstać jak najszybciej i tak mają powstac KOSZTEM miejsca dla pozostałych aut Tak i to jest Jedyna prawidłowa droga. Kierowcy osobówek jesli dalej będą sie upierali aby dojeżdzać konieszcznie osobowką to będą stać w koreczku przez siebie stworzonym.

          • Jeśli w znacznym stopniu utrudni to dojazd pierdzistołkom do Ratusza, to jestem jak najbardziej ZA. Napiszę więcej. Wszyscy urzędnicy miejscy dojeżdżający do pracy z północnych okolic miasta, powinni mieć służbowy nakaz pozostawiania pojazdu na budowanym podmiejskim parkingu na ul. Choiny. Takie parkingi powinny powstać z każdej strony. Wystarczy by urzędnicy pozostawiali swoje dyliżanse na obrzeżach a miasto odetchnie od korków. Żuk powinien pierwszy dać przykład i do pracy dojeżdżać komunikacją zbiorową.

      • Franio sranio porypanio
        Żal mnie bierze ze twoi rodzice nie używali prezerwatyw ulzyli by światu

    • Z narzekaniami, które podałeś się nie zgodzę:
      Pieszy/rowerzysta nie narzeka na innego pieszego/rowerzystę.
      Pieszy/rowerzysta nie narzeka nawet a kierowców jeżeli Ci zachowują się prawidłowo, no bo niby dlaczego? W czym kierowcy przeszkadzają pieszym czy rowerzystom? Z hałasem i spalinami ludzie się pogodzili.

      Najwięcej narzekają kierowcy na innych kierowców, np. za to że:
      -jedzie: za wolno/ za szybko
      -zablokował skrzyżowanie, albo za wolno ruszył na zielonym
      -zajął dwa miejsca parkingowe niechlujnie parkując
      -jedzie na zderzaku
      -ma źle ustawione światła mijania, że nieprawidłowo używa świateł drogowych
      -zawalidroga nie zjedzie na pobocze ułatwiając wyprzedzenie
      -że kierowca zatrzymuje się by przepuścić pieszych – kontra postawa zupełnie odmienna, tj. że kierowcy omijają/wyprzedzają na PdP

      Oczywiście największym wrogiem rowero-foba jest pedalarz, ale przez pół roku (jesień, zima) po Lublinie nie jeździ więcej niż kilkudziesięciu rowerzystów, a nawet latem rowerzystów poruszających się jezdnią też jest bardzo nie wiele w stosunku do samochodów.

  3. czyli dla nocnych poszukiwaczy procentów będzie to jak znalazł… gratuluję pomysłu, i ciekawe kto wyszedł z pomysłem takiej współpracy, hotdogów mrożonych z terminu wychodzących chyba orlen za dużo nakupił i trzeba to jakoś sprzedać

  4. o co wam chodzi gamonie wy chyba nie korzystacie z roweru , mysle z waszych wypocin ze nie wiecie jak wyglada rower i do czego sluzy , dajcie dojsc do glosu specom oni zrobia wszystko ok. tak jak z inteligentnym systemem swiatel ktory nigdy nie dzialal ,chyba ze po 23 jak wylacza sygnalizacje ,rozliczmy za to Zuka to 25mln.zl mogl za to zrobic tor dla BMW

  5. Rowerom w mieście stanowcze NIE.

  6. Samochodom w centrum miasta stanowcze NIE. Rowerom stanowcze TAK.

Z kraju