Autobus wyjeżdżał z zatoki, mercedes zmieniał pas ruchu, zderzyły się trzy pojazdy

Trzy pojazdy zderzyły się dzisiaj na ul. Diamentowej w Lublinie. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Winnym okazał się kierowca autobusu.

Do zdarzenia doszło we wtorek po południu na ul. Diamentowej w Lublinie. Na wysokości wjazdu w ul. Medalionów zderzyły się trzy pojazdy: dwa samochody osobowe i autobus komunikacji miejskiej. Na miejscu interweniowała policja i nadzór ruchu MPK.

Jak wstępnie ustalono, kierowca autobusu wyjeżdżał z zatoki przystankowej. Poruszający się prawym pasem jezdni kierowca zatrzymał się, aby umożliwić mu włączenie się do ruchu. W tym czasie kierowca mercedesa, poruszający się lewym pasem jezdni, wykorzystał sytuację, i wykonał manewr zmiany pasa ruchu, na prawy. W wyniku tego zderzył się z autobusem, odbił się i uderzył jeszcze w poruszające się obok alfa romeo.

W zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Sprawcą zdarzenia został uznany kierowca autobusu, którego ukarano mandatem karnym.

61

62

(fot. lublin112)
2018-02-13 21:18:54

Zobacz również

38 komentarzy

  1. Burak z mercedesa przecież jest winny. Autobus ma pierwszeństwo wyjeżdżając z kirunkowsakazem z zatoki.

    • Oddaj prawo jazdy, o ile je masz. Autobus z zatoki zawsze włącza się do ruchu. A co za tym idzie, nie może wymusić na nikim pierwszeństwa. Kierunkowskaz to tylko informacja dla innych- bez niego nie może się włączyć do ruchu i nikt nie musi mu ustępować. To o czym zapewne myślisz, to wpuszczenie autobusu z zatoki, który sygnalizuje taki manewr. Niewpuszczenie traktowane jest jako utrudnianie ruchu. Tu nic takiego nie miało miejsca. Tu kierowca autobusu nie zachował ostrożności. Zobacz na uszkodzenia- autobus ma uszkodzony lewy przód, czyli mercedes manewr już wykonywał/wykonał.

      • Proponowałbym zapoznanie się z przepisami na ten temat.
        Art.18. Prawa o ruchu drogowym
        1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
        Tak jak jest napisane zrobił kierowca na prawym pasie.
        Art.18. Prawa o ruchu drogowym
        2.Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust.1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
        Kierowca autobusu upewnił się, że kierowca na prawym pasie umożliwia mu wjechanie na jezdnię.
        A gościo z merca upewnił się, że może zmienić pas? Na miejscu kierowcy nie przyjąłbym mandatu.

        • to ty oddaj „aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu”
          UMOŻLIWIĆ WJAZD, a nie USTĄPIĆ PIERSZEŃSTWA

          • A gdzieś napisałem że ma USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA. Czytaj uważnie. Napisałem jest obowiązany. Skoro na prawym pasie go puszczał to znaczy mógł się włączyć spokojnie. A gościo zmieniał pas z lewego na prawy. A prawo o ruchu drogowym mówi:
            Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
            4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
            Idziesz już do Wydziału Komunikacji oddać prawko? 🙂

        • Kierujący pojazdem… jest obowiązany… aby umożliwić kierującemu autobusem…

          To nie jest to samo co „ustąpić pierszeństwa”, ale w takich okolicznościach kierujący mercedesem powinien ponieść współwinę.

        • masz rację!!!

  2. Winny kierowca autobusu, ale dla normalnie myślących to … z mercedesa.
    Aby tylko się wepchnąć.

    • Dokladnie, ja też uwazam winnego z merca i w takiej sytuacji nie przyjabym mandatu. Ale niestety w takich sytuacjach slyszalem, że nadzór karze kierowcom brać winę na siebie. Nie wiem, może z pracowników ktoś się wypowie.
      Dla mnie to jasno widać, że ten z mercedesa chciał przycwaniakowac i się wepchnal. Kierowca autobusu mógł go wtedy mieć w martwym polu, a jak widać po zniszczeniach wolno osobowka nie jechal.

  3. Niestety w tym przypadku zadziałał przepis „ustąpienia pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu przez pojazd włączający się do ruchu”, którym jest też autobus wyjeżdżający z zatoczki i musi ustąpić wszystkim… nawet takiemu krety.nowi z merca „skaczącego” po pasach

    • Jan nierzetelny

      Ot to to i gdzie są mądrzołki kręcikółka co zawsze mają pierwszeństwo i rację ?

  4. Wykorzystał sytuację i będzie można wyremontować co nie co na koszt polisy mpk.

  5. Co to za kara… przeciesz to jakas kpina.spowodowal kolizje i dostal tylko mandat.jakze duzo jest wypadkow z udzialem kierowcow mpk.nie znaja przepisow oraz je nagminnie z pelna swiadomoscia lamia. Przyklad;
    Zatoczka autobusowa na Unickiej.tam znajduja sie swiatla dla kierowcow zjezdzajacych z zatoczki.czesto widze jak wlaczaja sie do ruchu ruszajac na czerwonym swietle.wymuszajac pierwszenstwo przejazdu.

    • Kpiną to jest twoja edukacja.
      Oszukano ciebie „przeciesz” już na etapie świadectwa ukończenia trzeciej klasy Szkoły Podstawowej.
      A kara dla kierowcy autobusu jest zasłużona i chyba w tym wypadku sprawiedliwa.

  6. Do meteo jesteś burakiem i powinieneś dobrowolnie oddać prawo jazdy.

  7. na uklady nie ma rady

  8. A co z przepisem że osobówka powinna umożliwić wyjazd? dlaczego także nie został ukarany? hmm?

    • Przepis dotyczy umożliwienia włączenia się do ruchu.
      Ale na włączającym się do ruchu ciążą określone obowiązki i to, że ktoś ma umożliwić tobie takie włączenie się do ruchu wcale nie oznacza, że masz pierwszeństwo, bynajmniej.
      Włączający się do ruchu pozostaje WŁĄCZAJĄCYM SIĘ DO RUCHU i ma się upewnić, czy manewr może wykonać bez wymuszenia pierwszeństwa na którymkolwiek z UCZESTNIKÓW RUCHU.
      Jak masz choć kartę rowerową, to lepiej ją oddaj. Jeszcze komuś kiedyś „kuku” zrobisz, jak nie rozumiesz tego, czym jest włączenie się do ruchu…

      • Zabawny gość z ciebie, mam kat B D dzieciaku, swojej starej możesz takie rady dawać. Kierowca autobusu był winny i tego nie podważam, ale skoro jedna osobówka się zatrzymuje a druga wali w autobus z lewego pasa to jest według ciebie normalne zachowanie? Skoro w przepisie jest że ma mu UMOŻLIWIĆ włączenie do ruchu, gdzie tu było umożliwienie CWANIACZKU?

  9. Policja stosuje zasady mieszkańców Lublina,zawsze winny jest kierowca autobusu.A przy Tarasach zamkowych jesli zatoka jest zastawiona ,że autobus stoi na pasie ruchu żeby wpuscić pasażerów, to boją się podejść i przegonić osobowki z zatoki.Takie już jest podejście policjantów z łapanki,ktorzy są niedouczeni i mają małą wiedzę o PRD.

  10. Rozumiem jakby jechał prawym pasem i nie dostał mandatu ale z lewego pasa zahaczył autobus i nic za to?

  11. Mpk czesto wyjeżdża z zatoczki jak Pan na włościach. Włącza kierunkowskaz i w gaz!! Nie patrzą czy coś jedzie czy nie. Nieraz musiałem ostro hamować i odbijać w lewo jak taki kierowca bombowca nagle rusza jak jestem tuż obok niego.

  12. Jeżeli pojazd umożliwił wyjazd autobusu z zatoki i autobus wyjechał na pas ruchu a pojazd zmieniający pas ruchu uderza w autobus i jest wina autobusu? To ja się pytam jaką w tym mieście mamy Policję drogową? Chyba że sytuacja wyglądała zupełnie inaczej a autor artykułu coś przeoczył? Polecam przeanalizować zgodnie z kodeksem drogowym 2018.

    • Autobus ma ustąpić pierwszeństwa bo jest pojazdem włączającym się do ruchu. Nie ma podwójnej ciągłej, facet miał prawo zmieniać pas, jednak na logikę nie powinien – ale to druga sprawa. Autobus włącza się do ruchu i ma ustąpić pierwszeństwa WSZYSTKIM uczestnikom ruchu. Ten co wpuszczał, spoko umożliwił autobusowi i ok, ale to nie ma tu żadnego znaczenia.

      • Jak to nie ma znaczenia…? Zacytuję Ci jeszcze raz Zwykłego Obatela (cytującego słusznie kodeks drogowy): 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
        Tak jak jest napisane zrobił kierowca na prawym pasie.
        Art.18. Prawa o ruchu drogowym
        2.Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust.1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
        Kierowca autobusu upewnił się, że kierowca na prawym pasie umożliwia mu wjechanie na jezdnię. Więc wjechał na sąsiedni pas. I wtedy przywalił go zmieniający pas na prawy kierowca merca…
        czego tu nie rozumiecie, poza hańbą i wstydem dla Policjantów, którzy „przekonali” kierowcę mpk do przyjęci mandatu….?

  13. pisipotojednozlo

    Po zachowaniu gościa z Merca śmiem twierdzić, że to imigrant z zagrody wiejskiej do aglomeracji miejskiej zamieszkujący os. Słoneczne. Teraz tam nie brakuje takich wyrwańców. Z ul. Romera zrobili sobie tor wyścigowy. Dzieci boją się przez ulicę przechodzić!!! Buracka głupota nie zna granic.

  14. Dlaczego policja nie zabrała prawa jazdy sprawcy , to takie modne teraz

    • Bo jak by kierowca był pod pręgierzem i zwrócił się do prawnika składając skargę do wojewódzkiej (lub i do jakiejś tv) to policjant za takie rozstrzygnięcie był by co najmniej zawieszony.

  15. A jakim to prawem autobus wyjeżdżający z przystanku ma pierwszenstwo ? To zwykły pojazd włączający się do ruchu , ma ustąpić i h…

    • A takim to: Lex specialis derogat legi generali:
      1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

      A bardziej łopatologicznie: Ustawodawca przedkładając dobro ogółu społeczeństwa ponad dobro jednostek (tu dobrem ogółu jest sprawne poruszanie się po miastach większej ilości ludzi komunikacją publiczną, a dobrem jednostki jej poruszanie się po mieście samochodem osobowym), ustanowił wyjątek od reguły mówiącej o tym, że właczający się do ruch ma ustąpić – wyjątek dla wspomnianej komunikacji publicznej, przy włączaniu się do ruchu z przystanku. I dopóki Ty i cała reszta „jednostek” (oraz pożal się boże policjantów jak w omawianym przypadku niestety…) tej prostej nie pojmie, dotąd miasta takie jak Lbn będą coraz mocniej zakorkowane i nie do życia.

  16. pan z merca jechał lewym pasem bardzo szybko zauważył korek i zmieniał pas na wysokości zatoki wpadł na wyjeżdżający autobus gdzie jego kierowca nie miał szans przewidzieć że akurat w tym momencie na wolnym pasie pojawi się rozpędzony merc.Cwaniak z merca bo uznano że to nie jego wina co zmienia faktu że kierowcy mpk wcinają się z zatoki jak pojazdy uprzywilejowane ps widziałem całe zajście z bliska

    • Zakończę to tak . Ciekawi mnie kim i kto to jest kierujący z merola . Może ma jakąś ” blachę ” że tak chętnie i zespołowo ukarano kierowcę autobusu . Ja mając takiego świadka jak Siwy , nie przyjąłbym mandatu .

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7876zł -0.52%
    • GBP 4.8468zł -0.45%
    • EUR 4.295zł -0.05%
    • CHF 3.7608zł -0.54%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Tak budowali Maszt Niepodległości. Zobacz timelapse z prac na rondzie im. Romana Dmowskiego
    Lublin/Zamość. Obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości (wideo)
    Kolizja dwóch aut na ul. Głębokiej. Jednemu kierowcy się śpieszyło, drugi nie zachował ostrożności (wideo)
    Przejeżdżał rowerem po przejściu, potrącił go samochód. Zobacz moment wypadku (wideo)
    Było kilkudziesięciu kierowców dookoła, pomógł tylko jeden (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Wrak Atak Lublin No 15. Impreza odbędzie się na nowym torze
    W dniach 13-15 listopada odbędą się Targi Energetyczne ENERGETICS i Wschodnie Dni Kooperacji (PROGRAM)
    Co robić w weekend w Lublinie? Sprawdź!
    Masz dość piwnej nudy? Odwiedź Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych (23-24 listopada)
    Konferencja i bezpłatne porady prawne dla poszkodowanych przez banki
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.