Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Audyt SEO, czyli jak sprawić, by klienci widzieli Twoją firmę w Google

Strona internetowa to podstawa prawie każdego biznesu. Sama strona niestety nie wystarczy, żeby pozyskać klienta. Aby zapoznać się z ofertą Twojej firmy, klienci muszą trafić na Twoją stronę. Skąd? W większości przypadków Twoi klienci szukają Cię w Google.

Warto więc dołożyć starań, by pojawiać się tam jak najczęściej i na najwyższych pozycjach. Dzięki temu zaczniesz sprzedawać produkty i usługi za pomocą wyszukiwarek internetowych. Jak tego dokonać? Zacznij od profesjonalnego audytu SEO, który pokaże Ci jak wygląda Twoja sytuacja w Google oraz – co najważniejsze – jak ją zmienić na lepsze!

Czym dokładnie jest Audyt SEO?
Audyt SEO to usługa polegająca na sprawdzeniu stanu strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych oraz na zaproponowaniu zmian, które przyczynią się do wzrostu ruchu na stronie pochodzącego z bezpłatnych wyników wyszukiwania (głównie z Google). Z audytu dowiesz się ilu klientów odwiedza Twoją stronę przez wyszukiwarkę, jak znaleźli Twoją firmę i jak Twoja strona wygląda na tle bezpośredniej konkurencji.

Prezentacja aktualnych danych nie jest jednak najważniejszą częścią audytu. Głównym celem jest zaproponowanie odpowiednich zmian i działań, które przyczynią się do poprawienia sytuacji biznesowej. Otrzymasz szereg szczegółowych wskazówek, które pomogą Twojej firmie zdobyć większą ilość klientów poprzez Google.

Kiedy wykonać audyt?
Audyt SEO wykonuje się zazwyczaj w kilku sytuacjach:

W czasie tworzenia strony www
Zanim strona internetowa Twojej firmy zostanie opublikowana, warto aby specjalista SEO ocenił ją pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe. Ruch z Google dla wielu firm to wielka szansa na zdobycie klienta, dlatego należy odpowiednio przygotować swoją stronę.

Wielu właścicieli firm skupia się głównie na samym wyglądzie strony, pomijając kwestie optymalizacji technicznej oraz treściowej. Nie wynika to z ignorancji tylko raczej z braku wiedzy – taką informacje dostarczy Ci dobrze przeprowadzony audyt.

 

Audyt SEO, czyli jak sprawić, by klienci widzieli Twoją firmę w Google

 

W czasie zmiany strony na nową
Firmy co jakiś czas odświeżają swoje strony internetowe. Wynika to głównie z chęci dostosowywania się do aktualnych trendów. Każdy chce, aby jego strona była “na czasie ”i wyglądała profesjonalnie. Jest to kolejny, dobry moment na przeprowadzenie audytu SEO.

Po pierwsze, nasza nowa strona będzie zgodna z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Po drugie, unikniemy problemów związanych z migracją serwisu. Istnieje kilka istotnych kwestii związanych z SEO, o których należy pamiętać podczas zmian strony. Przeoczenie, którejś z nich może spowodować spore straty w ruchu.

Po nagłych zmianach w ruchu organicznym
Znaczący spadek wejść na stronę z wyszukiwarek internetowych może być konsekwencją małego błędu lub przeoczenia. Czasem nieistotna zmiana dokonana w przeszłości może mieć spory wpływ na zachowanie strony w Google. Audyt SEO pomoże zdefiniować błędy, które powodują utratę cennego ruchu.

Co konkretnie jest analizowane?
Audyt SEO składa się z kilku części poświęconych poszczególnym obszarom:

Aktualna sytuacja
Jest to swoisty wstęp mówiący gdzie na tle konkurencji znajduje się strona. Dowiesz się z niego jak potencjalni klienci wyszukują Twoją stronę, jak często ją odwiedzają itp.. Analiza pokaże jak strona wygląda w wynikach wyszukiwania.

Aspekty techniczne
Analizowana jest tutaj poprawność budowy strony pod kątem jej dostępności dla robotów wyszukiwarek. Wypunktowane zostaną wszelkie błędy związane z indeksowaniem witryny, jej szybkością czy strukturą adresów URL.

Treść strony
Analiza treści pozwala na poprawną optymalizację pod słowa kluczowe związane z biznesem. Odpowiednia architektura treści w obrębie całej witryny oraz na poszczególnej stronie ma bardzo duży wpływ na wielkość ruchu organicznego, dlatego z reguły ten element audytu wymaga najwięcej czasu.

Czynniki niezależne od strony
Linki prowadzące do strony oraz same wzmianki o firmie to nadal istotny element układanki zwanej SEO. Analiza pod tym kątem pozwoli na poprawę sytuacji w wynikach wyszukiwania. W dobie algorytmów karających strony za linki słabej jakości warto jest zasięgnąć rady specjalisty, który podpowie co należy zrobić z niedozwolonymi linkami oraz pomoże zbudować strategię zdobywania linków w przyszłości.

Ile kosztuje audyt SEO?
Cena audytu zależy głównie od wielkości strony i czasu jaki specjalista musi spędzić na przeanalizowaniu sytuacji. Właściciele małych stron zapłacą za ich pełną analizę od 500 zł. Duże strony czy sklepy internetowe mogą się liczyć z większymi kosztami rzędu 1-2 tys zł.

Czy warto inwestować?
Profesjonalny audyt SEO może znacząco poprawić sytuację strony w wynikach wyszukiwania Google. Wdrożenie zaleceń zawartych w dokumencie rzeczywiście przełoży się na biznes.

Efektem dobrze przeprowadzonego audytu powinna być poprawa pozycji grup fraz związanych z ofertą firmy, co z kolei przełoży się na większy ruch oraz większą ilość potencjalnych klientów, którzy będą kupować produkty czy usługi.

Warto jednak zaznaczyć, że samo przeprowadzenie audytu, nie daje w zasadzie nic. Nie można liczyć na poprawę sytuacji, dopóki zawarte w nim zalecenia i propozycje nie zostaną wdrożone w życie.

Artykuł reklamowy powstał przy współpracy z firmą Octamedia (ul. Willowa 18/21 w Lublinie)

artykuł reklamowy